Kosten 60.000 km beurt

hemi24

Forumguru
Overigens bleek een partnerlidmaatschap, voor dezelfde auto, slechts 5 euro/jaar te kosten. En kinderen van hetzelfde gezin (tot 25 jaar) krijgen ook een ANWB pasje (voor dezelfde auto) gratis!

Komt die ANWB nu voor de auto of voor de bestuurder?!? Leuke marketingtruc van de ANWB...
 

servies

Forumguru
ik ben al vanaf 1978 lid van de ANWB.....2x gebruik van gemaakt....(met de motor)

maar goed....

nog maar weinig reactie van Rapid rijders die een 60.000 km beurt hebben laten doen...:pieker:
Sorry, maar je bent me gewoon voor... naar schatting is de mijne pas over een maand of 3 aan z'n 60000km beurt toe...
 

EdK

Forumguru
Ik weet in ieder geval zeker dat de mobiliteitsgarantie vervalt als je hem niet naar een dealer brengt voor onderhoud.
En dan nog is het een discussie om je op te halen....
Jaar geleden gaat me caddy in noodloop ( verstuiver ) dus parkeer terrein gepakt met 70Km max
En bellen met de dealer waar hij in onderhoud is...
Meneer wat is uw Km stand, dus ik geef deze netjes op, tsja dan bent u 1000Km over uw servicebeurt heen en heeft u geen recht op sleepdienst.
1000Km over servicebeurt ?? servicebeurt is pas over 500Km !
Nee hier in systeem staat dat u er met opgegeven Km stand er al overheen bent, kijkt u maar op sticker die wij bij uw deur plakken
Wel meneer de dealer daar staan "zie display" en die geeft aan nog 500Km......

Wel ik kon kletsen als brugman , maar hun fout in het systeem was de goede en in mijn display uiteindelijk niet.
Dus ben ik maar met 70Km/pu naar ze toe gereden over de A4 /A5 en A8.
Daar de persoon achter balie over toonbank getrokken en me display laten zien en stikker...
Ach uiteindelijk was ik die het fout had gedaan dat het bij hun verkeerd in hun systeem stond.

Dus hou rekening mee dat als je dicht tegen een servicebeurt zit dat je alsnog geen sleepdienst hebt.......
 

Huibert

Forumguru
Om tog een beetje antwoord te geven op de vraag mijn fabia mmet tsi motor is volgens mij redelijk vergelijkbaarmet de rapid van topic starter. Paar maand terug de 60000 km beurt gehad en zonder interieurfilter maar met leenauto koste bijna 550,- euro
 

hemi24

Forumguru
Tja, wat is nu eigenlijk 550 euro voor een servicebeurt...

1,8 eurocent per km (of € 1,51 per dag)

:lezen:
 

brepus13

Forumguru
Ik vind het persoonlijk nog steeds erg veel geld voor wat bougies, filters en olie... maar ach misschien is deze prijs voor garantie ( of op zijn minst het gevoel er van ) wel heel acceptabel.

Daarnaast, als je iets niet zelf kan of wil doen dan ontkom je er ook niet aan he. Ik heb een paar welen geleden ook gewoon dealerprijzen mogen aftikken voor nieuwe distr. Riem omdat ik dat ook niet zelf kan.
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Dealerprijs is voor alles te kunnen betalen :
Gebouw(groot = duur)
personeel(veel = duur)
winst

Hoe groter en hoe meer personeel hoe dikker de factuur is.

Wagen mag in een erkende garage op onderhoud gaan en deze laat doen volgens onderhoudboekje en dat ben je wettelijke garantie verzekerd.

Wat wel gerust kan zijn dat bij garantiegeval het een en ander getouwtrek zal zijn.

Mobiliteit assistance(kan daar veel over vertellen, gezien wij ook voor deze werken en onder hun regels wel te verstaan)

Wil je voor alles gedekt zijn, neem dan maar een bijkomende assistance,vooral als je in het buitenland wil beroep doen op die mobiliteit assistance waar de regels nog anders zijn voor buitenlanders.


Collangeregeling is meestal ook alles ingerekend waarbij ze de klant doen geloven dat ze enkel stukken moeten betalen......

Net nog ene gehad met gescheurde band en geen reservewiel.

Sleepadres garage mag klant zelf kiezen(was vroeger dichtstbijzijnde)
Maar vervangwagen kan je niet krijgen.
Regel is voor defecte band en defecte batterij krijg klant geen vervangwagen.(dat zijn de regels van mobiliteit)
Wel in belgie in nederland weet ik niet de overeenkomst met Pon.
 

hemi24

Forumguru
Vergeet niet dat monteurs van de officiële dealer WEL voertuigspecifieke trainingen krijgen; dit zijn hele dure dagen voor een dealer: kosten voor cursus én die dag één of meer monteurs afwezig.

Dat heb je niet bij een hobby-bo(b)sch-carservice , vakgarage of fast-shitter...
 

EdK

Forumguru
Vergeet niet dat monteurs van de officiële dealer WEL voertuigspecifieke trainingen krijgen; dit zijn hele dure dagen voor een dealer: kosten voor cursus én die dag één of meer monteurs afwezig.
Kom op....... dit is in mijn ogen een verplichting voor een bedrijf
Ook in mijn branche hebben we specifieke trainingen / cursussen omdat wij eigen ontwikkelde producten hebben die we wel moeten kunnen servicen.
weet wel dat een bedrijf hierin aardig wat aftrekposten en subsidies in hebben...
En wil je als bedrijf en dus ook officiële dealers je producten goed kunnen servicen dan zul je daar dus in moeten investeren.
En ja dat kost wat geld, maar echt niet dat een bedrijf hiermee valt...
 

Captain Hook

Forumguru
Vergeet niet dat monteurs van de officiële dealer WEL voertuigspecifieke trainingen krijgen; dit zijn hele dure dagen voor een dealer: kosten voor cursus én die dag één of meer monteurs afwezig.
Ja, en? So what? Moet ik nou medelijden hebben met die arme garage? :uitlachen:

Vooralsnog heb ik de afgelopen tientallen jaren bij al die zogenaamde 'merk'jongens een hoop blabla gehoord, hoge prijzen, maar de klant mot niet zeuren en gewoon de hoge prijzen slikken. Wat een BS.
Of het nou een Frans, Duits, Japans merk was; ze hebben me allemaal wel geprobeerd te tillen.

En maar l*llen dat de klant centraal staat. Tuurlijk; vooral het zo efficiënt mogelijk leeghalen van diens portemonnee zul je bedoelen. :mad:
 
D

Deleted member 26486

Ik vind het heel veel geld voor zo’n eenvoudige grote beurt want reken maar dat er naast €150 materiaal, gebruik uitleesapparatuur, overhead en uurloon (wat verdient een monteur, €14 per uur?) verder amper naar je auto gekeken wordt (die ‘algehele inspectie’). En ter vergelijk:

Bij onze andere auto, een Japanse kilometervreter, was de 120.000-beurt heel duur door 8 op Mars geproduceerde superboegies van insgesammt bijna €300. Toch kwam het totaal op ‘slechts’ €600 en een beetje. De gewone beurtjes elke 20.000km kosten meestal €225-€325 klein/groot (en uiteraard blijft het daarbij want Japans). Nu zit ik al op bijna 200.000km zonder ooit kosten buiten de gewone beurtjes. Maar de Fabia doet het de eerste 25.000km ook netjes hoor :thumbsup:
 

Bakkertje

Forumguru
Als ik hem samen mag vatten, de dealer vraagt 547 euro voor deze 60.000 km beurt, een VAG specialist (VAG techniek, maar er zullen er vast meer zijn) doet het voor 347 euro.
Van de site van vagtechniek:
upload_2018-11-2_7-55-13.png

De universele garage zal het vast nog iets voordeliger kunnen.
Ten aanzien van kennis en kunde denk ik dat een gespecialiseerd bedrijf als vag techniek mer verstand heeft van de producten dan een dealer zelf (persoonlijke mening).

Wat zou je er verder nog mee willen @Okki?
 

Captain Hook

Forumguru
En als aanvulling hierop, de laatste onderhoudsbeurt van mijn Roomster (ook een 1.2 TSI DSG-7):
https://www.skodaforum.nl/forum/i/vakgarage-noordersluis-lelystad.36840/#post-789459

Weliswaar zonder bougies wisselen, maar wel met remvloeistofvervanging
(totaal 134,50)

En idd, dat 'algehele inspectie' verhaal is een beetje een wassen neus. Ik had dan nog het voordeel dat bij een APK keuring men verplicht is, de nodige zaken echt na te kijken.
Waarbij de stok achter de deur; de mogelijke steekproef/herkeuring door de RDW, hopelijk een aansporing is om de inspectie zorgvuldig uit te voeren! :jaja:
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Vergeet niet dat monteurs van de officiële dealer WEL voertuigspecifieke trainingen krijgen; dit zijn hele dure dagen voor een dealer: kosten voor cursus én die dag één of meer monteurs afwezig.

Dat heb je niet bij een hobby-bo(b)sch-carservice , vakgarage of fast-shitter...

Klopt, maar meermaals al tegengekomen dat ze na vele cursussen toch moeten een wagen naar een of ander boschcenter zenden omdat ze er niet aan uit geraken.

Ook wel verstaan dat het niet zo is dat je cursus hebt gehad dat het ook verstaan is.
Iedereen is verschillend om info op te nemen....

Top autotechniekers zijn niet overschot. andere sectoren ook trouwens.

Overal vragen ze autotechniekers en sommige garages hebben de verloop al door en geven de mensen een deftig uurloon en nog extra legale voordelen omdat ze niet zouden weg gaan.

Vrees voor de toekomst.

Autotechniek is zeer gecompliceerd geworden.

Hoe hoger je euro norm, hoe meer dat er voor milieu op zit en hoe duurder het zal kosten als daar iets aan defect ga.
Wees gerust we zien nu al de problemen optreden.

Ben benieuwd wanneer ik de eerste benzinemotor met roetfilter zal tegen komen die problemen heeft.

Een uitlaat van een euro 6 kost je een fortuin, aan sensoren al alleen.
 

EdK

Forumguru
Autotechniek is zeer gecompliceerd geworden.
dat is die gemaakt, en met verhaal dat de klant dat wil !?
Ook al zo'n verhaal, mij is het nooit gevraagd hoor !
Geef mij maar een wagen met carburateurs , kon je zelf nog je toerental afstellen en onderhoud voor grootste deel zelf uitvoeren.
 

brepus13

Forumguru
Een groot deel van de modernisering en emissie perikelen hebben we wel degelijk te danken aan de klant; meneer de lease rijder.

De gemiddelde leaserijder wil zo min mogelijk bijtelling en dus lijkt het de afgelopen jaren wel zo geworden dat de auto met de minste bijtelling het best verkopen.

Gelukkig is het meeste standaard onderhoud nog steeds prima mogelijk om zelf te doen.

Nu maar weer verder ontopic, we dwalen aardig af :-)
 

JJB

Lid
Zijn er hier al mensen die de 60.000km beurt gehad hebben (met de Rapid) en zo ja....wat waren de kosten...?
Afgelopen zomer een 60.000 km-beurt laten uitvoeren bij km-stand 67.000 zodat deze samenviel met de APK.
Wat is er gebeurd: Longlife onderhoud; Uitgebreide inspectie 60.000 km/4 jaar; Interieurfilter vervangen; Bougies vervangen; Remvloeistof verversen; Airco-onderhoud incl. geurbehandeling (remvloeistof en airco op mijn verzoek).

Totale kosten: €654,00 overeenkomstig de tarieven uit de prijslijst. De mobiliteitsgarantie is daarmee verlengd en daarnaast zijn zonder bijbetaling uitgevoerd: APK; linker ruitenwisser afgesteld (raakte de A-stijl); voor- en achterwielen omgewisseld; auto gewassen.
 

Bakkertje

Forumguru
Een groot deel van de modernisering en emissie perikelen hebben we wel degelijk te danken aan de klant; meneer de lease rijder.

De gemiddelde leaserijder wil zo min mogelijk bijtelling en dus lijkt het de afgelopen jaren wel zo geworden dat de auto met de minste bijtelling het best verkopen.
/QUOTE]

Wat een onzin, alsof dat allemaal aan leaserijdend Nederland ligt.
Niemand wil teveel betalen om auto te rijden. Het hele groene gebeuren heeft niets met lesserijders te maken. Er zijn ook genoeg mensen die een wegenbelasting vrije auto hebben gekocht, daarvoor moest er een 1.2 TDI met alle egr ellende van dien.

Als je dan iemand aan wil wijzen wijs dan naar de overheid die met belasting voordelen groen rijden wil stimuleren. Lease en privé rijders maken daar gebruik van, want wie wil er nu belasting betalen?
 
Bovenaan Onderaan