Huilende geluid van de brandstofpomp is afkomstig van een slechte lager, de brandstofpomp wordt vervangen.
De injectoren/verstuivers moeten worden doorgemeten, mogelijk dat de inspuitwaardes niet allemaal gelijk zijn. (zoiets?) Dit kan alleen bij een koude motor.
Brandstofpomp gaat pas draaien nadat de motor al enkele tellen draait: "U heeft gelijk, raar, daar is niets aan te doen".
Koelvloeistof niveau is bijgevuld, niveau bevond zich 1 a 1,5 cm onder minimum. Zelf bijvullen met foutieve koelvloeistof kan beindigen van de garantie betekenen, want de blauwe, groene en rode koelvloeistof hebben allen een andere smering. Het veranderen van de smering kan resulteren in slijtage. aldus Van Loon te Gouda.
ECU Software versie update; pomp start nog steeds later.
Rijdt nu wel beduidend zuiniger! Voorheen +/- 1 - 29 bij 50km/h in 4 nu 1 - 37 bij 50km/h in 4 (op een vlak stuk) Ik heb echter geen idee of ik wind in de rug had, maar het waaide niet hard.
Vandaag nog eens proberen, misschien dat ik een vuiltje in mijn oog had.
OF! De nieuwe software niet geloven. Opnieuw volgooien en dan zelf het verbruik berekenen, want PON krijgt heel veel klachten over het niet waar zijn van het gemiddelde verbruik van de Fabia Greenline (1-29) Gemiddeld rijdt ik gemiddeld 1 op 21. 1 op 23 als ik heel erg mijn best doe. Dagelijks +/- 4 km a 50km/h dan 30 km snelweg, 2 km 60 en 1 km 50. Het 1 op 23 rijden lijkt dan alleen als ik slipstreamend achter een vrachtwagen blijf hangen die +/- 85 a 90 km/h rijdt. (dan rijdt ik ook in 4 en niet in 5, 4 is zuiniger.)