Koude voeten

Ronnie

Forumguru
:ot:Meer dat laatste......
Ik begeef me nu op glad ijs.......
Franse auto's zijn net als Franse vrouwen, ze rijden wel lekker maar zijn vroeg oud.......

hemi24

Forumguru
:ot: andere producten uit frankrijk zoals wijn en kaas, zijn juist weer beter als ze al wat ouder zijn...

Kan het volgende week eens proberen: één ochtend in de 4e versnelling naar het werk rijden en de dag erop in de 5e... ;)

Rallye

Forumguru
Enkel bij het omschakelen van de ontwasemingsstand om even snel de voorruit vrij te maken naar de automatische stand wordt het gevoelsmatig even kouder in de voetenruimte, maar dat trekt binnen een halve minuut weer goed bij.

Bij mij krijg ik juist (even) een koude luchtstroom op de voeten op het moment van omschakelen van ontwaseming naar auto...

hemi24

Forumguru
Juist, dat bedoel ik ook! Had ik dat niet zo geschreven dan?!?
Schijnt normaal te zijn, want m'n vorige O2 had het zelfde "euvel"

aiva tco adoks

Forumguru
Heb de oplossing voor koude voeten

Gisteren een kacheltje gekocht bij de bouwmarkt
ff 10 minuten draaien(via 220v met verlengsnoertje naar de woning)
en het is lekker warm in de auto+ ruiten zijn schoon:baby012:
geen gekrab meer
kleine van 4 maanden heeft het niet meer koud
En bij het wegrijden de cc op auto stand en circulatiestand

Zo blijft het zeker lekker warm tot de auto op bedrijfstemp is.

Zo heb ik mijn eigen standverwarming alleen voor €14,95:grin::grin:

Constant

Erelid
Je hebt ook mooie inbouwkacheltjes op 220V, speciaal voor auto's, waarbij je een soort stopcontact in je grill kunt inbouwen, veiliger dan een los kacheltje (er gaat nog weleens een auto in rook op door losse kacheltjes).

Helaas heb ik geen stroom bij mijn parkeerplek :mad:.

Kacheltje is goed idee, ga ik onthouden...

Mbt verwarming: de eerste km's stuurt de Climatronic de lucht (vrijwel) alleen naar de voorruit. Als de motor langzaam op temp komt (bv door lage snelheid rijden op binnenwegen) dan duur het lang voor je warme voeten hebt.

Als ie eenmaal warm wordt dan is het ook 'te' warm. Ik heb het idee dat 21 C in werkelijkheid warmer is, of de temp is niet constant.

amukar

Lid
Vroeger zag je nog wel eens auto's rondrijden met een stuk karton voor de grille. Ik heb het deze winter ook nog eens gezien. De motor loopt dan sneller warm. Iemand daar ideeën over?

Constant

Erelid
Vroeger zag je nog wel eens auto's rondrijden met een stuk karton voor de grille. Ik heb het deze winter ook nog eens gezien. De motor loopt dan sneller warm. Iemand daar ideeën over?
Volgens mijn dealer is dat niet nodig omdat moderne auto's via de thermostaat zouden regelen dat de radiatorpomp op een lagere snelheid gezet zou worden.

Captain Hook

Forumguru
Nou, de tijd dat een luchtgekoelde motor (ooit nog gereden in een Citroën GSA) in de winter een extra schotje kreeg in de grille is echt wel voorbij... :koffie:

Gieliovd

Forumguru
Kacheltje is wel lekker.

Alleen daarna de kachel op de recirculatie... heb je geen last van vocht op je ramen?

aiva tco adoks

Forumguru
Kacheltje is wel lekker.

Alleen daarna de kachel op de recirculatie... heb je geen last van vocht op je ramen?

Valt er mee vocht op de ramen
Door de kachel wordt de lucht erg droog en warm

Zet de cc na een km of 5/10 op de auto stand
Werkt perfect

Mbt auto's die in rook opgaan....
Live on the edge :winkie:

rweersch

Actief lid
Vannacht was het blijkbaar zo vochtig geweest, dat er condens was aangevroren aan de binnenkant van het raam.
Ik mis de elektrische voorruitverwarming van de Focus...

Bovenaan Onderaan