Krakend onderstel

Dat is best een kostbare grap toch? Tenzij je het zelf doet, maar dat lijkt me in mijn geval niet verstandig…

tim_j

Forumguru
Ik heb het zelf gedaan. Had alleen de kosten van het materiaal, zo een 90 euro. durf het niet te zeggen wat het kost in de garage.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Met nieuwe materialen in een garage, schat ik zo in dat t richting de €800-1000 gaat.

Kees62

Actief lid
Ik ben weer wat wijzer geworden hier. Ik ga eens die speciale WD40 halen voor de achter wielophanging van mijn Citigo. Die begon bij 70K ineens te kraken.

over heb ik het bij mijn Citigo alleen (tot nu toe) aan de achterzijde

JeSko

Forumguru
Ik schrok toch ook toen ik de auto onlangs na 6 dagen stilstand van de oprit afreed, bij een temp van rond het vriespunt kraakte de ophanging als een malle vooraan :sterretjes: na zo'n 2 blokjes om was het gekraak wel weer weg gelukkig. Mijn Superb had hier zoveel last niet van, die kraakte aan het (pano) dak bij koud weer als ik bv schuin van een berm reed en er dus enige torsie ontstond , de O3 kraakt ook ter hoogte van het dak als ik dit doe. Vind het wel jammer, voor auto's met zo'n nieuwprijs destijds, de Japanner in de familie van dezelfde leeftijd en de helft van het budget, heeft hier absoluut geen last van.

gehaktbal

Forumguru
de Japanner in de familie van dezelfde leeftijd en de helft van het budget, heeft hier absoluut geen last van.
40657.jpg

Hoewel dit forum eigenlijk niet de juiste plek is om een Japanse auto te aanbidden, ben ik het wel eens met jouw mening die ik al op meerdere plekken voorbij zie komen, de afgelopen tijd ;)

JeSko

Forumguru
@gehaktbal

Domo-Kun :love: ja mijn volgende auto word misschien toch ook terug een Japanner, het is dat het aanbod Mazda 6 station benzine in BE zo klein is, al moet ik toegeven er al vaak met een schuin oog naar te kijken ;) ik ga het er maar met doen tot de kids groter zijn, dan kan ik gelijk een Japanse Hot hatch kopen.

Laatst bewerkt:

Highway

Forumguru
Dan wel geen O3 maar een S2. Krakend onderstel voor op kunnen lossen door nieuwe draagarmen te monteren. Thuis op de oprit gedaan, is prima te doen. Daarna stil. Kosten: 2 nieuwe draagarmen (ongeveer 60 euro per stuk, 1.5 uur per kant totaal) en daarna laten uitlijnen. Dat is al zo 3 a 4 jaar gelden en nog steeds stil.

Nu bezig met de achterophanging die ook erg kraakt (na 3 ton km veren en schokdempers vervangen, kraken is hierdoor veel erger geworden). Ook thuis, maar dat is een taak van een dikke halve dag per kant.

Wat betreft Japanners - ik heb hiervoor 3 Toyota's gehad en ook geen gekraak. Aan de andere kant - de onderdelen voor een Toyota waren aanzienlijk duurder dan voor de Skoda en als het blijft bij zulke kleinigheden heb ik er geen probleem mee.

Bovenaan Onderaan