Krakende achterophanging of vering

Sharky

Actief lid
Dit gekraakt had ik ook met één van mijn vorige auto's, een Opel Zafira.
Er is kennelijk een speciaal soort (wit) vet voor, dat er destijds is opgesmeerd en toen is het gekraakt langdurig verholpen.

WD40 is veel te dun waardoor het effect zo weer is verdwenen....
Dus op zoek naar dat witte vet, ik weet niet wat dat precies voor spul is, maar het werkte goed.
Bij de Opel dealer weten ze verm. wel, welk spul dat is.

Tees

Donateur
Ik vermoed dat dat lithiumvet is. Volgens mij heeft mijn garage dat er ook een keer opgesmeerd of ingespoten. Ik heb er wel eens naar gezocht als spuitvet, in potten is t wel te krijgen, als spuitvet niet zo makkelijk dacht ik

Fmoon

Forumguru
Ik heb dat eens tussen m’n stab rubbers gespoten (had ze losgehaald). Was ook met een 2 maanden wel weer terug.

emilio3333

Forumguru
Ik heb sinds een maand een andere baan en tijdelijk een Octavia III uit 2017.
Mijn vorige auto was een Leon uit 2017. Beide auto’s exact dezelfde krakende geluiden. Ik vind het echt afdoen aan het kwaliteitsgevoel al betekent het kraken niks erg.
Inspuiten helpt niet. Heb een keer een filmpje gezien van Autoweek met de rubriek klokje rond en daar werd dit VAG probleem ook besproken. Die garage waar ze de opnames doen vervangt ze regelmatig, zitten volgens mij in Soest.

SuperbIV

Senior Member
Bij mij hebben ze de rubbers uit de draagarmen aan de voorzijde gedemonteerd, ingevet en terug gemonteerd. Rij nu in ieder geval al bijna een maand kraakvrij. Hopelijk houdt dat aan voor een lange periode.

Bovenaan Onderaan