RobbieW
Lid
Forum leden, ik heb nu een half jaar een Enyaq en loop tegen een aantal problemen aan waar mijn dealer geen oplossing voor heeft. Ik vraag me af of er andere Enyaq rijders zijn die dit probleem ook ondervinden. Het betreft het kraken van de remmen bij afremmen naar stilstand bij lage snelheden. Als ik langzaam rij en stop tot stilstand dan hoor je op het moment dat je stilstaat een krakend geluid. Ook als je daarna weer rustig wegrijdt hoor je dezelfde kraak. Ik kan niet beoordelen of het de ophanging of de remmen zijn. De dealer heeft een en ander nagekeken en zegt er het volgende over:
Ze hebben het zelf ook geconstateerd. Het komt doordat remmen voornamelijk gebeurt door middel van het regenereren van energie via de elektromotor. Hierdoor worden de remmen minder gebruikt en komt er een ‘laagje’ op de remschijf die dit veroorzaakt.
Ik vind dit nogal een vreemde uitleg. Hoe kijken jullie hier tegenaan en zijn er andere Enyaq rijders die hier ook last van hebben?
Ze hebben het zelf ook geconstateerd. Het komt doordat remmen voornamelijk gebeurt door middel van het regenereren van energie via de elektromotor. Hierdoor worden de remmen minder gebruikt en komt er een ‘laagje’ op de remschijf die dit veroorzaakt.
Ik vind dit nogal een vreemde uitleg. Hoe kijken jullie hier tegenaan en zijn er andere Enyaq rijders die hier ook last van hebben?