Krakende schokbrekers

VEEJAY

Forumguru
Mijn auto heeft vanaf het begin last van krakende schokbrekers. Bij het uitrijden van mijn woonwijk zijn ze duidelijk hoorbaar. Na enkele minuten is het wel weg.

Volgens de dealer is het heel normaal. Hij noemde wat technische redenen maar die ben ik vergeten.

Meer mensen hier last van?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben er nog nooit voor bij de dealer geweest. Ik heb ook het sportonderstel. Zou het hierin kunnen zitten.
Het probleem is inderdaad na 3-4 verkeersdrempels verdwenen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Meer mensen hier last van?

[/ QUOTE ]

Nope... /forum/images/graemlins/bye.gif

Karstieman

Forumguru
Hebben jullie dan ook (forse) drempels 3 minuten na het wegrijden 's ochtends?

[/ QUOTE ]

Bij mij ligt het hele dorp vol met van die ondingen.
Ik moet er zeker 6 nemen voordat ik op uit de bebouwde kom ben. Maar er kraakt (nog) niets /forum/images/graemlins/grin.gif

VEEJAY

Forumguru
'n echte hersenkraker dit /forum/images/graemlins/winkie.gif, moet ik weer naar de dealer dan?

[/ QUOTE ]

Veejay, ik woon in Nieuwegein...

Wiseguy

Actief lid
Zodra ik de parkeerplaats af rijd, mag ik gelijk 2 drempels achter elkaar nemen (parkeerplaats --&gt; fietspad --&gt; weg). Ook dan nergens last van.

VEEJAY

Forumguru

[/ QUOTE ]

Veejay, ik woon in Nieuwegein...

[/ QUOTE ]

*LOL* /forum/images/graemlins/473.gif

Nou ja in ieder geval minder erg dan krakende deuren (zie andere topic)

Wiseguy

Actief lid
Nou ja in ieder geval minder erg dan krakende deuren (zie andere topic)

[/ QUOTE ]

Ik zou er in ieder geval helemaal gek van worden....

Bij mij kraken ze wel. Toen ik die auto net had nog niet maar nu wel wanneer de auto ¨koud¨ is. Dus ook bij warm weer.

Gerard

Nieuw lid
Ik ben bij de dealer geweest i.v.m. een krakende schokbreker. Even op de brug gezet en het was duidelijk dat er met enig geduw een licht krakend geluid bij de schotel aan de bovenzijde bij de bevestiging ontstond. Bij mij was het geluid ook telkens na enige tijd verdwenen. Inmiddels is na enige maanden het geluid verdwenen. Tijd lost soms de problemen op...

___JC___

Forumguru
Ik weet alleen dat ik een keer terug geweest ben met mijn huidige RS (Octy I) voor hetzelfde probleem.
Er was iets mis met de schotels bovenaan de achterophanging. Kinderziekte zeiden ze en alle RSen werden teruggeroepen.

Het zal toch niet weer zoiets zijn?

JettaFreak

Actief lid
Van mijn huidige Polo zijn volgens mij de bevestigingen van de veerpoten vervangen. Hier zaten (goedkope) plastic ringen die gekraak veroorzaakten. Zijn inmiddels vervangen. Overigens ook last gehad van krakende portierrubbers. Oplossing: insmeren met talkpoeder.

Succes ermee.

JettaFreak

@Veejay, Inderdaad ja, volgens mij alweer 34k. Ik had het al na enkele duizend kilometers. Nu met koud weer is het alleen wat duidelijker hoorbaar. Had dit met mijn Xsara ook, toen werd het in de zomer ook weer minder.

VEEJAY

Forumguru
Vreemd, ik had vandaag helemaal geen last van de schokbrekers. (auto zeer koud na 2 weken stilstaan).

Bovenaan Onderaan