Dit topic ook even opnieuw wat leven inblazen...
Bij de zoekopdracht naar "krakende ophanging" kreeg ik als resultaat enkele topics die ik allemaal heb doorgelezen. Sommige posts dateren al van 2005. Bij mijn Octavia 2 van 2010 heb ik ondertussen ook al enkele maanden last van het gekraak bij het nemen van een verkeersdrempel/vluchtheuvel. Ook meer frequent bij kouder weer. En na mijn recente onderhoudsbeurt van 120k werd mij ook verteld dat het invetten van die rubbers het euvel kon verhelpen. Anders moest de hele torsiebar vervangen worden. IS HET ECHT NIET MOGELIJK OM ALLEEN DIE RUBBERS TE VERVANGEN? Niet echt "simply clever", vind ik...:crazy:
Echt helemaal van de pot gerukt vind ik het dat Skoda al die jaren met dit duidelijk bekend probleem helemaal niets aanvangt!
Na gelezen te hebben wat de mensen met soortgelijke problemen neergepend hebben, is dit opnieuw een smet op het blazoen van Skoda. Ik begin stilaan te begrijpen waarom we inderdaad minder betalen voor onze wagens...
Dit krakende fenomeen is niet heel erg op zich (ik vermoed toch dat het geen al te erge consequenties heeft wanneer je ermee blijft rijden..?) maar samen met het probleem van de EGR-klep en nog enkele kleinere GEKENDE problemen, zijn dit toch zaken die de klantentevredenheid een serieuze knauw geven.
En vermits de Octavia 3 ook met torsiebar zal geleverd worden bij de minder performante modellen, zal ook daar het probleem weer opduiken, waarschijnlijk! En wij debielen maar betalen voor het vervangen van bijna een hele voorophanging..
Dit is toch echt te gek, hé. :smiley29: