Krakende voordeuren Yeti

sels

Donateur
2013-10-09 12.25.52.jpg Dit klink als wat ik ook heb met mijn octavia uit 2008. Bij mij zijn het de rubbers, probleem had meen ik te maken met de samenstelling van het rubber bij een bepaalde levering. Bij volgende leveringen zou het niet meer voorkomen.
Ik heb het indertijd aangekaart bij de dealer, siliconen- of teflonspay hielp niet (of heel kort). Vervolgens heeft de dealer het bij Pon aangekaart, Pon adviseerde de rubbers in te smeren met een bepaald smeermiddel van het merk Krytox (ik weet niet meer welk type). De dealer kreeg van zijn leverancier een vergelijkbaar middel van een ander merk, nl. Kent Spray Blue Grease. Dat helpt goed, moet wel eens per jaar of zo opnieuw gedaan.

jjakiefte

Nieuw lid
Heb vandaag van elke deur de fluwelen rand en het deel van het portierkozijn waar deze tegenaan komt grondig met Dubro gereinigd. De scharnierpunten van de hoedenplank met Hema siliconenspray ingespoten. Even laten drogen, en géén kraakje meer te horen, heb de drempels in mijn buurt allemaal gehad als test.
Ben erg blij, want de vreugde aan de nieuwe oto werd toch wel negatief beïnvloed door dat gekraak (en als je het eenmaal hoort, dan blijf je er op letten).

wimv

Actief lid
Dealer heeft de raamgeleiders ingespoten met wat zij noemen "service spray". Gekraak is duidelijk verminderd. Heb het idee dat het werkt. Voorlopig nog even goed laten intrekken/inwerken.

Jose

Nieuw lid
Mijn dealer, de Fa Lakeman uit Purmerend heeft de reacties gelezen en de krakende voordeuren bij mijn Yeti opgelost!
Ik ben er zelf niet bij aanwezig geweest, maar geen kraakje meer te horen!
Pluimpje voor Lakeman.

EdK

Forumguru
Alsjeblieft geen opmerking over mijn handel hoor, word ik verlegen van......................:deuk::deuk:

EdK

Forumguru
Reden om terug te gaan en indien je niet tevreden bent met de manier van doen door baliemedewerker of monteurs dan gewoon het kantoor van Lakeman zelf in te stappen en even met hem te overleggen.

bij binnenkomst is dat het linker kantoor naast de koffie machine

Joske

Forumguru
Reden om terug te gaan en indien je niet tevreden bent met de manier van doen door baliemedewerker of monteurs dan gewoon het kantoor van Lakeman zelf in te stappen en even met hem te overleggen.

Ed weet de koffiemachine bij elke dealer wel staan precies.. :geek:

Jose

Nieuw lid

Er is niets mis met de fa Lakeman hoor !

Ik snap ook niet wat u hiermee wil zeggen en bedoeld ?

EdK

Forumguru
Er is niets mis met de fa Lakeman hoor !

Ik snap ook niet wat u hiermee wil zeggen en bedoeld ?
Is ook geheel niets verkeerd met Lakeman, anders had ik er mijn derde Skoda echt niet gekocht.
En bij de volgende Skoda is hij de eerste die een bod mag doen.

Maar kreeg (blijkbaar verkeerde ) indruk dat je teleurgesteld was in het oplossen van het gekraak en vandaar de opmerking.

• Leuk
Waarderingen: Jose

Jose

Nieuw lid
Krakende deuren kan tijdelijk voor maar heel even worden opgelost door de garage.
Wat zij er ook aan doen, het is echt tijdelijk, en dit bevestigd de garage ook.

Mijn Yeti bevalt mij verder prima, maar vind het heel jammer dat hij dit euvel heeft.
Hij kraakt echt goed als je de drempel afrijdt.

Zou het hoofdzakelijk bij de 4x4 voorkomen?
Is de carrosserie van 4x4 starder als de standaard Yeti?

Nu: De radio aanzetten en leren mee leven.
Het is niet anders.

Jose

Nieuw lid
Krakende deuren kan tijdelijk voor maar heel even worden opgelost door de garage.
Wat zij er ook aan doen, het is echt tijdelijk, en dit bevestigd de garage ook.

Mijn Yeti bevalt mij verder prima, maar vind het heel jammer dat hij dit euvel heeft.
Hij kraakt echt goed als je de drempel afrijdt.

Zou het hoofdzakelijk bij de 4x4 voorkomen?
Is de carrosserie van 4x4 starder als de standaard Yeti?

Nu: De radio aanzetten en leren mee leven.
Het is niet anders.

Bovenaan Onderaan