Krakende voordeuren Yeti

"Heel even"
Bij mij in begin september behandeld en nu een maand geleden begon het weer. Ruim een half jaar ging het goed. Van de week weer naar de garage geweest en de deurrubbers laten behandelen. Nu geen effect! Zullen we mee moeten leren leven..........

Jose

Nieuw lid
Bekijk bijlage 25447 Krakende voordeuren Yeti : OPGELOST

Heb vandaag van elke deur de fluwelen rand en het deel van het portierkozijn waar deze tegenaan komt grondig met Dubro gereinigd. De scharnierpunten van de hoedenplank met Hema siliconenspray ingespoten. Even laten drogen, en géén kraakje meer te horen, heb de drempels in mijn buurt allemaal gehad als test.
Ben erg blij, want de vreugde aan de nieuwe oto werd toch wel negatief beïnvloed door dat gekraak (en als je het eenmaal hoort, dan blijf je er op letten).
Vanmorgen was ik het kraken zo zat, dat ik de spuitbus slotspray uit de kast haalde en enkel de fluwelen rand bovenin de deuren inspoot. Daarna met een toiletpapiertje afveegde. EN WEG KRAKEN !

Als hij weer gaat kraken ? Gewoon weer inspuiten.

Alleen vraag ik mij af of de slotspray mogelijk op lange termijn rubber aantast?
Wie kan mij hier op antwoorden?

De slotspray is van het merk Griffon, en is volgens de gebruiksaanwijzing een vetloos smeermiddel.
zie. bijlage

Bijlagen

• slotspray.JPG
    slotspray.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 10

EdK

Forumguru
Sorry @Jose maar zelf zonder bril is de tekst niet te lezen op de foto !
Maar is het op een grafiet basis ?

Desperado

Forumguru
Je hebt ook speciale middeltjes voor rubbers, werkt dat niet?
De foto is idd zo onscherp dat er helaas niks van te maken is.

EdK

Forumguru
Sorry hoor @Jose maar zal wel aan mijn ogen liggen dan of door de Rum Cola die ik net op heb.
Maar klein of groot het is één wazig iets voor me die foto...

Maar vetloos smeermiddel en dan voor sloten dan denk ik snel aan een goedje op grafietbasis

Maar even komend op de deur en zijn gekraak, ikzelf heb na drie jaar en wat maanden een 1,4 Yeti rijdende nog nooit van een krakende deur last gehad.
En zit dan ook me af te vragen of het vanuit het metalen scharnier komt of dat het de deurrubbers zijn..
Want in laatste geval zou ik dan eens met zuurvrije vaseline aan de gang gaan..

Jose

Nieuw lid
Net ontbeten, zonder alcoholische versnaperingen, maar ik kan het ook niet lezen.
Ha, ha...... wat een grappenmakers zijn jullie.
De foto krijg ik niet scherper, de kleine lettertjes zijn inderdaad niet te lezen, maar jullie weten toch wel wat slotspray is,als je naar de ijzerzaak gaat helpen zij je verder!
De foto (zie bijlage) geeft wel aan hoe het spuitbusje eruit ziet.
En ga nu niet weer niet beginnen over grafiet, als ik schrijf vanaf de tekst die op het busje staat dat het een vetloos smeermiddel is.
Begin nu ook niet weer vooraan het wiel uit te vinden van dat het waarschijnlijk de scharnieren betreft, en niet smeren met vaseline daar wij dit station allang zijn gepasseerd.
Ik herhaal:
Enkel de fluwelen rand bovenin de deuren inspuiten. EN WEG KRAKEN !
Als hij weer gaat kraken ? Gewoon weer inspuiten.
De slotspray is van het merk Griffon, en is volgens de gebruiksaanwijzing een vetloos smeermiddel.

zie. bijlage
Bij mij is het opgelost en hou het zo.

Bijlagen

• slotspray.JPG
    slotspray.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 13

Jose

Nieuw lid
Juist dit is de goede site.
Pffff............ ik ben hier niet zo handig in.
Bedankt!
http://www.griffon.nl/static/products/assets/asset_3778_2.pdf

Ik ben er nu helemaal uit!!
Het probleem is opgelost!
Zie onderstaande mailcorrespondentie

Geachte mevr,

Nee hoor. De slotspray tast absoluut de rubbers niet aan. Rondom sloten zitten ook rubbers in de portieren. Deze worden niet aangetast.

Met vriendelijke groet,

Daniel Peters

Werken met Merken

http://www.griffon.nl/static/products/assets/asset_3778_2.pdf

Op 20 april 2014 09:37 schreef Werken met Merken :

Door mevrouw: J Westerveld
Emailadres:

Beste Werken met Merken,

Ik heb een vraag over: SLOTSPRAY. http://www.griffon.nl/static/products/assets/asset_3778_2.pdf

Ik spuit ook mijn deurrubbers van mijn auto in met de slotspray.
Met hele goede resultaten tegen het voorkomen van vastvriezen en kraken van de deuren in de carrosserie.

Mijn vraag is dan ook:
Tast de slotspray op de lange duur mijn deurrubbers van de auto niet aan?

Afwachtende uw gewaardeerde reactie

met vriendelijke groet
Jose Westerveld

om1

Senior Member
Bij mijn rapid staat dit in het boekje:

Alle portierrubbers en ruitgeleidingen worden af fabriek behandeld met een kleurloze matte laklaag waardoor vastvriezen aan gespoten carrosseriedelen en rijgeluiden worden voorkomen.

De portierrubbers en ruitgeleidingen niet met onderhoudsmiddelen behandelen.

om1

Senior Member
Some (vaak?) geldt wat voor hete ene model waar is ook voor een ander model.

Ik heb het even nagekeken: dezelfde tekst staat in het Yeti boekje.

Jose

Nieuw lid
Some (vaak?) geldt wat voor hete ene model waar is ook voor een ander model.

Ik heb het even nagekeken: dezelfde tekst staat in het Yeti boekje.
Dat kan wel zijn, maar ik herhaal dat het onderwerp krakende voordeuren bij de Yeti betreft, en als je niets doet los je het probleem ook niet op!
De tandarts zegt ook dat je je kies moet houden zoals hij is, maar bij kiespijn gaat hij er toch uit!
Mijn laatste reactie en sluit af !!!!!!!!!!!!

Joske

Forumguru
jeetje.. vanwaar zo een reactie nu? en al die uitroeptekens.. je kan hier ook iets zeggen zonder te roepen hoor.

Jij wil een oplossing aandragen voor een probleem dat je hebt/had en dit delen op het forum: goed zo :thumbsup:

Maar het is hier nog steeds een forum waar dan mensen op kunnen reageren met vragen/opmerkingen of suggesties..

En pas nadat 5 mensen aangeven dat de gepostte foto onscherp is, geef je toe dat ie wel degelijk onscherp is, aleja, zeg maar wazig. Datzelfde lid, dat vervolgens een goede link aanbrengt maar daarin de desbetreffende spray, die blaf je nu op deze manier af.
Dat vind ik niet erg netjes. ;)

Bovenaan Onderaan