Krikpunten O2 (voor op een brug met "armen")

Weet iemand waar je de armen van een brug mag plaatsen bij een O2? Of moet je rubberblokken van de brug onder de krikpunten (dorpel) zetten?
 

andrehj

Forumguru
Die krikpunten staan in je instructieboekje. En juist bij een brug "met armen" kun je gewoon de dorpel gebruiken. Dan worden er echt geen felsranden omgebogen. Dat van dat ombuigen gebeurt alleen maar bij het gebruik van een garagekrik op wieltjes (check de forums er maar op na). En wel om twee redenen:
  1. (verreweg het belangrijkst): Deze krik wordt door de meeste hobbyisten (waaronder ikzelf) vaak thuis gebruikt, waar de ondergrond vaak uit klinkers bestaat. Hierop rijdt de krik moeilijk, waardoor er tijdens het naar boven bewegen van de arm een grote horizontale kracht op de felsrand komt. Hier kan de rand beslist niet tegen.
  2. Bij gebruik van een garagekrik tilt de krik (vooral aan de voorzijde) bijna een halve auto. Bij gebruik van een brug "met armen" rust op elk krikpunt ongeveer een kwart. (Aan de voorkant iets meer, achter iets minder).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Dat van dat ombuigen gebeurt alleen maar bij het gebruik van een garagekrik op wieltjes
Daar hebben wij het volgende op gevond'n: een krikblokje, bestaande uit een brede basis en twee smallere stukjes met daartussen een gleuf waar de felsrand in valt. Wel opletten dat de nerf van de basis dwars op de gleuf staat, anders splijt de boel in tweeën bij belasting.
20130317_krikblokje-9291.jpg
 

andrehj

Forumguru
Je link werkt niet, hiervoor moet je eerst inloggen. Kun je die pagina van het Passat forum niet even printen naar PDF en dan hier uploaden?

Over die krikpunten: Die zijn er helaas niet voor een Superb.
 

ertromp

Forumguru
Naar aanleiding van deze pdf:



Heb ik ze onder m'n Octavia. Werkt perfect zonder enig risico op beschadiging. Totale kosten bij de VW dealer €57,-
 

Bijlagen

  • Wagenheberaufnahme.pdf
    1,6 MB · Weergaven: 144

Joske

Forumguru
handig! en inderdaad, het PQ35 platform is hetzelfde als waarop de O2 gebouwd is. Juist nog een opsomming van artikelnummers en aantallen voor de luie mensen onder ons zou nog wel handig zijn :D
 

ertromp

Forumguru
opsomming van artikelnummers en aantallen voor de luie mensen onder ons zou nog wel handig zijn :D

Bij deze (staat ook in pdf document) en het zijn Audi nummers:
4 x 8N0 804 583
1 x 8P0 802 845
1 x 8P0 802 846
2 x 8P0 802 847

Past dus zeker onder de O2 FL.
Super makkelijk als je zoals ik zelf winterbanden wissel doet of ander onderhoudswerk. Even snel de hydraulische krik eronder en je bent klaar.
 

Joske

Forumguru
Bedankt Erik :thumbsup:

en idd de nummers vind ik bij ETKA enkel onder Audi terug, niet onder Škoda.
 

CDK

Forumguru
Naar aanleiding van deze pdf:



Heb ik ze onder m'n Octavia. Werkt perfect zonder enig risico op beschadiging. Totale kosten bij de VW dealer €57,-
zijn deze ook voor een S2 verkrijgbaar? Of is daar niets voor? Zou ze namelijk DOLgraag willen hebben....

Greetz Corné
 

CDK

Forumguru
had jij dat niet al eens een keertje gevraagd? :jaja:
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/sii-krikpunten-voor-garagekrik.13262/page-2

maar misschien dat Erik idd nog een oplossing ergens weet staan ;)

en als ik mij niet vergis is de SII gebaseerd op het platform van de Passat nl. PQ 46. Mss dat via die weg er wel iets te vinden is?
Toen was het er nog niet, vandaar mijn terugkomende vraag..... ;) zou echt een uitkomst zijn! Gebruik nu een blok piepschuim omwikkeld met een oud t shirt....
 

Jee13

Forumguru
Krikrubbers monteren 3B/3BG
door Jee13 » 05 Aug 2008, 22:26
Om beschadiging tegen te gaan bij het gebruik van de krik heb ik speciale rubbers onder de auto gezet.

Zijn originele onderdelen van audi.

bij deze de fotos van hoe ik het heb gedaan:

Dit plaatje moet je weghalen en naast zie je de twee onderdelen.
spacer.gif
1.jpg


Om de rubber vast te zetten in de auto heb het volgende gedaan :
Ik heb 4 dikke revetten gebruikt en daarna met de krik de rubber in de auto gedrukt.

De tweede onderdel heb ik ook met de krik in de rubber gedrukt.
spacer.gif
2.jpg


spacer.gif
3.jpg


spacer.gif
4.jpg


8.jpg


9.jpg



En dit is het resultaat:

spacer.gif
5.jpg


spacer.gif
6.jpg


spacer.gif
7.jpg


Je kan ze voor en achter plaatsen.

De kosten zijn c.a. 20 euro
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
twijfelachtig als ik onderstaande interpreteer..

B6
The designation "B6" is used to identify the "Typ 8E" Audi A4/S4 produced from late 2000 to 2005. The platform used by these models is formally known as the PL46 platform.

Confusingly, the current generations of Volkswagen's Passat are also colloquially referred to as "B6", given that they are Volkswagen's sixth generation mid-sized saloon. However this generation of the Passat uses the PQ46 platform for its sixth generation, an improved enlarged version of the Golf Mk5 and Jetta Mk5's PQ35 platform.

B6 / PL46
  • Audi A4 (Typ 8E/8H (saloon: 8E2, Avant: 8E5) / 8H7 (Cabriolet), 2001–2005)
  • Audi S4 (Typ 8E/8H (saloon: 8E2, Avant: 8E5) / 8H7 (Cabriolet), 2003–2005)
A6 / PQ46
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
tsjaa lastig dus.... $119,- lijkt me wat overdreven voor iets wat misschien niet past, maar €20,- is het proberen waard
 
Bovenaan Onderaan