Krikpunten O2 (voor op een brug met "armen")

turboturbo

Forumguru
Ik kwam vandaag nog dit plaatje tegen, bladerend door een workshop manual (voor mijn O1 weliswaar)

Er lijkt te staan dat de poten van een hefbrug niet onder 'sills' (dat zijn de felsranden, vzv mijn Engels gaat) geplaatst mogen worden.

Kennelijk moeten de armen van de hefbrug onder de gearceerde plekken geplaatst worden? Met name aan de voorkant, zijn dat dus heel andere plekken dan waar de 'noodkrik' van het reservewiel geplaatst mag worden, precies onder de felsrand (die immers net als de rubber blokken, een V-profiel heeft)

Dit zou wel verklaren waarom bij mijn auto de felsrand het begeven heeft (door verkeerde op de hefbrug gezet te zijn)...

Schermafbeelding 2016-11-18 om 09.11.08.png
 

HarrieSkoda

Forumguru
Oud topic,
Maar ik ben benieuwd of er dergelijke krikpunten of doppen te koop zijn voor de O3 ?

Laat me raden.. ook je zomerwielen aan het monteren :maakmegek:?

Ik heb gisteren in een topic 'krikpunten' gereageerd voor een O3, en hier staat zeer bruikbare informatie in, mét artikelnummers.

Toevallig heb ik de punten vanmiddag nog gezien onder de auto.

Gelijk het plastic even gemarkeerd met een krijtje.
 
Ga ik even in dat topic kijken.. maar idd de zomerbanden gaan er morgen weer onder..
Ik kan dus die krikpunten niet vinden onder de auto. Alleen (als ik me goed herinner) aan de achterkant wel maar niet aan de voorkant.. of juist andersom dus...
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik kan dus die krikpunten niet vinden onder de auto.
Kijk ook nog even naar post #4 in dit topic, dat bleek een bruikbare en zeer voordelige (nood)oplossing. Toen ik nog zomer- en winterwielen wisselde met mijn hydraulische Formidokrikje plaatste ik dit blokje om de felsrand heen op de aangegeven plek voor de standaard autokrik.
 
Bovenaan Onderaan