Krikpunten O2 (voor op een brug met "armen")

ertromp

Forumguru
Op het Duitse Passat forum kwam ik voor de 3C die dus ook zo'n PQ46 onderstel heeft de volgende nummers tegen:
4 x nummer 8NO804583
4 x nummer 8NO803855

Dat komt dus overeen met het lijstje van @Jee13 :D



Maar ook het volgende lijstje die wellicht @Joske kan bekijken wat het is?

2 x nummer 8EO801789
1 x nummer 8EO801777
1 x nummer 8EO801778
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
ik maar zoeken als een idioot.. met wat knip-en plakwerk maar helemaal niets te vinden voor geen enkele van die codes!

dan zie ik het foutje.. zoals de codes daar staan: 8NO804583 de derde digit moet een NUL zijn in plaats van hoofdletter O :D
zal direct verder zoeken, geef me even wat tijd ;)
 

Joske

Forumguru
4 x nummer 8N0804583 = steun voor hefbrug / afmetingen: 56*56*40
4 x nummer 8N0803855 = steun voor hefbrug / afmetingen: 47*47*40


2 x nummer 8E0801789 = krikophanging / afmetingen: 105*70*50
1 x nummer 8E0801777 = krikophanging / afmetingen: 125*75*75
1 x nummer 8E0801778 = identiek als 8E0801777

En inderdaad de Passat 3C heeft hetzelfde onderstel als de S2. Zo, nu moet ik wel even pauze nemen hoor, met al dat opzoeken voor jullie :tongue:

Alleen diagrammen via artikelnummers zoeken kan ik niet, wat wel handig zou zijn, want ik geraak niet tot aan de nummers via de tekeningen (heb me al rot gezocht..), wat ik normaal wel doe.
 

andrehj

Forumguru
@Joske @Corné de Kluijver
Heeft de Audi A4 model B6/B7 ook dat PQ46 platform zoals de Superb blijkbaar heeft???
Dan is dit misschien iets??:
http://www.ecstuning.com/News/AUDI_...2003_2004_2005_2006_2007_2008_2009/ES2598405/

Volgens mij gaan die wel ongeveer passen. Maar er zijn drie dingen die mij tegenhouden:
  1. De prijs (kost 120 dollar)
  2. Deze monteer je op je felsrand, ze blijven dus in het zicht zitten en steken ook iets naar onder toe uit.
  3. Je moet per blok 2 gaten in je chassisbalk boren. Volgens mij is dat een garantie voor roest op termijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Ondanks dat ik dit topic al ooit eens in een ver verleden gelezen had, kwam ik er laatst achter dat ik de felsrand van mijn Octavie waarschijnlijk omgebogen heb :cry:. Waarschijnlijk gebeurd door de brug met armen (van de doe het zelf garage)

Ik had het helemaal niet in de gaten totdat ik er aan dacht terwijl de auto al een paar uur op de brug had gestaan en ik na de oliecarterpan - klus de onderkant van de auto nader inspecteerde.

Toen zag ik dat de felsrand iets verbogen is (of lijkt, want ik weet niet precies hoe het hoort te zitten) Het zou ook kunnen dat het al verbogen was (voordat ik de auto kocht) Er lijkt heel iets van de lak afgebladderd te zijn, nog geen roest zichtbaar.

Komend weekend gaat de auto weer op de brug en ik zou graag van die rubber pads met een uitsparing voor de felsrand bestellen om verdere schade te voorkomen. Ik heb dit topic en het andere door gelezen, maar kan er niets meer over terug vinden (die van ongeveer 20 dollar/euro?)

Weet iemand waar ik dat kan vinden / bestellen?
 

turboturbo

Forumguru
Ja klopt dat klusje komt ook weer op de lijst @Blackokkie2 ..... :tongue:
Heb eigenlijk geen budget meer voor laten professioneel laten herstellen / spuiten iig.

Eerst maar eens de schade een keer goed opnemen / fotograferen en dan besluiten wat te doen.
Zat evt aan plastidip te denken. Maar krijgt nog wel een vervolg.
 

Cordoba

Forumguru
Ja klopt dat klusje komt ook weer op de lijst @Blackokkie2 ..... :tongue:
Heb eigenlijk geen budget meer voor laten professioneel laten herstellen / spuiten iig.

Eerst maar eens de schade een keer goed opnemen / fotograferen en dan besluiten wat te doen.
Zat evt aan plastidip te denken. Maar krijgt nog wel een vervolg.

Ik zit vooral aan tectyl te denken: goed roestwerend, en bovendien niet hard maar taai, dus zal niet zomaar barsten.
 

turboturbo

Forumguru
Update: de felsrand blokken in actie:


Bij de nog in tact zijnde achterkant van de dorpel:

Felsrandblokje2.jpg

Bij de helaas veerwogen voorkant ziet het er al minder goed uit; de blokjes hebben dan ook weinig zin meer :tongue: (het blokje wordt helemaal geplet)

Felsrandblokje3.jpg


Felsrandblokje.jpg

Bij de Doe-Het-Zelf garage was men helemaal verrast van het bestaan van deze dingen! Ze waren met een andere auto op een gewone brug ook aan het puzzelen met houtjes op een gewone garage krik.

Wel viel op dat alleen de aanwezige VW's en Skoda dit probleem van de felsrand hadden. Er was ook een Mercedes en deze had netjes gewoon een rubberen dop onderaan de dorpel (en ook geen gedoe met felsrand) waar de garage krik prima op paste.
 

turboturbo

Forumguru
Afgelopen week advies gevraagd aan de dealer wat te doen met de kromme felsranden.

Antwoord: 'niks aan doen' :lezen:
Uitleg: als je het terug buigt, spat de lak er alleen nog maar meer van af (klinkt logisch) en het is zijn kracht nu toch al kwijt. De auto zal een volgende keer dus weer erdoorheen zakken als hij op de felsranden op een brug gezet wordt.

Wat ik wel kon doen is het een beetje inspuiten met tectyl als ik daar beter van zou slapen...
 
Bovenaan Onderaan