Kwaliteit van de lak ?

Remco28

Actief lid
Bono,wat een rare antwoorden geef jij zeg.
Als Frankie vind dat hij hierom geen zorgen om hoeft te maken dan is dat zijn goed recht toch?
En Grey hoef je ook niet aan te vallen om zijn opmerking waar hij overigens gelijk in heeft.

Frankie

Actief lid
@boner..

ff het hele verhaal lezen, dan begrijp je misschien wel waar het over gaat. Wat n l*ser ben jij zeg. Gezien alle negatieve reacties in jouw richting maak ik me minder zorgen om ergernis richting mij vanwege een enigzins off topic reactie.

VEEJAY

Forumguru
Wordt dit het eerste reltopic? Beginnen we toch echt groot te worden /forum/images/graemlins/24.gif

Karstieman

Forumguru
Hoeft toch geen slotje op ? Gewoon ontopic blijven.

Ik heb tot nu toe nog helemaal geen steenslag. Dat komt misschien door weinig snelweg-kilometers. Maar ik kan nou niet zeggen dat de lak slechter is dan op mijn voorgaande auto's.
Het zou me trouwens verbazen als er op de O2 andere lak zou zitten dan op een (recente) VW.

Klopt, volgens mij is bijv. de Black Magic Mica lak exact dezelfde als die op de Golf wordt geleverd (heet daar ook zo, trouwens). Overigens, ik heb em nu een maand. De besmettelijkheid valt me toch wel enigzins mee. Ook het ivory interieur ziet er nog picobello uit! Geen kinderen en/of huisdieren in de auto scheelt natuurlijk al veel maar na de verhalen hier had ik erger verwacht /forum/images/graemlins/smile.gif

Octaviarijder

Actief lid
Ok, ff over de steenslag. Een maat van mij heeft sinds vorig jaar november een nieuwe VW Caddy en de lakkwaliteit daarvan laat ook veel te wensen over. Je krijgt al bijna steenslag van een flinke hagelbui. De dealer doet bij hem of als zijn neus bloed, maar ik denk dat dit echt wel onder garantie mag gaan vallen. Misschien heeft het hele VAG concern dus lakproblemen. Mijn O1 heeft er trouwens niet overdreven last van en die is al 5 1/2 jaar.

Dutch

Actief lid
Ik gisteren mijn auto maar weer eens gewassen en ik schrok toch wel van de grootte van de putjes. Op de motorkap zat een putje van wel 0,5 cm (diameter)! Ik heb dit direct bijgewerkt met de lakstift, maar ik kan me dit niet herinneren van m'n vorige auto.

___JC___

Forumguru
Ik heb ook dezelfde ervaring (zwart metallic).
Onvoorstelbaar hoeveel krasjes ik al op mijn lak heb!
De lak ziet er na twee maanden al slechter uit dan die van mijn O1 RS na vier jaar!
/forum/images/graemlins/mad.gif /forum/images/graemlins/mad.gif

ougie

Forumguru
Ook in mijn graffiet grijze zitten, en dat kan na ruim 40000 km bijna niet anders, de nodige putjes. Wat mij tegenvalt is dat de kleur niet verkrijgbaar is bij de reguliere autospeciaal zaken. Moet dus nog langs bij de dealer. /forum/images/graemlins/koffie.gif

Reizende

Actief lid
Ik was hier ook een beetje bang voor, maar gelukkig na 18000 km nog niks. Ik had dat probleem bij mijn vorige auto, een metallic zwarte Toledo, wel heel erg. Leek na 2 maanden wel gezandstraald! Is zelfs in opdracht van de importeur opnieuw gespoten destijds. Maar zoals gezegd, lak is nog puntgaaf.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Remco28</font><hr />

Ik heb ook last van lichte steenslag schade.
1x per jaar laat ik het d.m.v. spotrepair herstellen,kost niet al te veel en je auto blijft er mooi uitzien.
Ik vraag me alleen af waarom autofabrikanten er nog niks mee doen, want dit moet toch algemeen bekend zijn?
Ze kunnen toch lakken ontwerpen die wat beter bestand is tegen steenslag c.q. lichte beschadigingen?

[/ QUOTE ]

Bij wie laat u dit doen ik ben ook pas bij zo’n spotrepair geweest, die gingen met een kwastje in de weer. (is er ook niet echt mooier op geworden)
Iets anders was niet te betalen vertelden ze, moesten dan een heel paneel spuiten en uitwaaieren. /forum/images/graemlins/confused.gif
Ze vonden het zonde van het geld.

Je kan bij Care het nog wel mooi laten bijwerken. Bij "De grote beurd" zie je het ze nog wel eens doen. Brushen noemen ze dat geloof ik.

Remco28

Actief lid
Bij de betere schadeherstellers zoals b.v. moller(spreek uit:muller).
De vorige auto(peugeot 206)werd gewoon door de dealer gedaan,was niks meer te zien.

VEEJAY

Forumguru
Mijn vriendin krijgt vrijdag haar zwarte 206, er wordt een kleine bumperkras hersteld, ben benieuwd hoe het er uit komt te zien.

Dutch4x4

Senior Member
Gaat over een O1, maar dit is natuurlijk wel het relevante draadje, dus daarom toch maar hier: afgelopen weekend samen met Junior de auto van alle wintervuil ontdaan en helemaal in de was gezet om bij wijze van moederdagcadeau aan mevrouw Dutch te geven en toen viel ons nog eens op hoe gehavend de voorplecht inmiddels is.

Flink wat putjes, zelfs eentje die helemaal door is en begint te roesten. Kan me niet herinneren dat het bij de Subaru zo slecht was na drie jaar. Of is de Skoda-lak inderdaad een van de dingen waar ze op besparen?

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />
begint te roesten

[/ QUOTE ]
VAG heeft toch verzinkte plaat? Dat roest toch bijna niet?

Bovenaan Onderaan