Lak "schade t.h.v. de "goot" van het dak.

CDK

Forumguru
Hè bah @dirkkroneman, dat is k.. erg vervelend zeg! Ben benieuwd of daar idd nog iets voor geregeld wordt...., laat het ons maar weten of het een warme of een koude douche wordt ;)

dirkkroneman

Forumguru
Jep, feit is natuurlijk dat ik de auto niet nieuw gekocht heb (zelfs niet bij de dealer waar ie in onderhoud). Weet ook niet precies wat de garantietermijn is voor de lak.. Eens even op de Skoda site kijken.
Edit: 3 jaar zie ik zojuist..

Ik heb het ook, zie mijn topic hierover, ben bij dealer geweest maar die begon al te zeuren omdat ik sinds de aankoop 2jaar geleden het onderhoud zelf had gedaan, vervolgens verwees hij op het instructieboekje waarin staat 3jaar garantie op lakfouten en 12jaar op doorroesten van binnenuit.

Bakkertje

Forumguru
Sja, zoals ik in je eigen draadje al schreef, hoever wil je de strijd voeren?
Heb je bijvoorbeeld een rechtsbijstand verzekering? Zo ja, bel die eens op en vraag hun mening eens over de haalbaarheid van een claim?

De arrogantie van Pon en de dealers begint me inmiddels dermate tegen te staan dat mijn volgende auto zomaar eens niet uit de VAG stal kan komen. Vroeger was er nog een kleine "dorps" dealer waar ik met mijn Skoda heen kon. Nadat die opgeslokt is door de eigenaar en ondergebracht in het VW pand is de service direct ver heen. Nu met mijn Passat heb ik ook diverse problemen waarvoor ik gewoon geen gehoor krijg bij de dealer.

De lak in dit geval is gescheurd door een constructiefout (onjuist materiaal gebruik), dat heeft niets nada noppes te maken met het onderhoud. Het is gewoon een fabricagefout. Het vervelende is dat er nu vocht onder de lak kruipt en het alsnog gaat roesten van binnenuit (net als bij onze beetle) en dan gaat het zodra je auto ongeveer 10 jaar oud is er zo uitzien:
upload_2015-7-22_10-5-23.png

Dat is dus wat onze Beetle heeft en ook na 10 jaar onderhoud door de dealer (die had dit dus eerder moeten constateren) is er in het 11e jaar geen garantie gegeven op roest van binnenuit.

Maar goed, ik merk dat mijn boosheid van toen weer bovenkomt :bloos:
Het is natuurlijk aan jezelf om te bepalen wat je er verder mee gaat doen. Persoonlijk heb ik voor dergelijke gevallen een rechtsbijstandsverzekering, maar die konden in ons geval ook niets doen (VW heeft 10 jaar garantie op roest van binnenuit en de auto was 11 jaar oud toen we ermee aan de slag gingen)..

Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
@Bakkertje natuurlijk is zoiets altijd erg vervelend, maar waarom zou dit bij die 10 jaar onderhoud gemeld moeten worden? Heeft niks met onderhoud te maken, is iets wat je zelf moet melden.

Misschien moet je er effe een andere foto bij zetten:thumbsdown:, want als zo een beetle van 10 jaar eruit ziet, zou ik er ook een aanschaffen:tegek:

Onder roest van binnen uit, wordt niet bedoeld dat het door een scheurtje komt en hierdoor er vocht onder komt. Hier wordt roest mee bedoeld zonder een beschadiging van buitenaf.

Maar ik denk dat het niet alleen VAG is die moeilijk doet, je kunt tegenwoordig toch aan alles merken dat het moeilijk is je gelijk te halen. Je bent tegenwoordig een nummertje welke voor iedereen mag betalen en als je zelf iets hebt heb je pech.....

Bakkertje

Forumguru
@Spierings De dealers schermen met het niet verlenen van service omdat je geen onderhoud hebt laten plegen bij ze. Bij dat onderhoud hoort ook een lak inspectie. In dat kader had bijvoorbeeld bij onze Beetle de schade allang hersteld moeten zijn in het verleden.. Dat is dus niet gedaan.. Dus dat dealeronderhoud, mwah..

Het plaatje ziet er bij mij in de browser wel gewoon uit, in tapatalk niet..?
Nog een poging:

Spierings

Forumguru
Bij een onderhoudsbeurt wordt de lak echt niet gecontroleerd. . Heb het in mijn 14 jaar bij de dealer nog nooit gedaan... Staat volgens mij ook niet op je onderhoudslijst.

Nu is het plaatje wel goed, zag denk ik je dochter.

Bovenaan Onderaan