LenK
Forumguru
Donkere kleuren worden in de zon ook veel heter. Zal er ook wel aan bijdragen.Ik denk dan ook dat de donkere kleuren hier meer last van hebben, of dat je daar beter bij ziet.
Donkere kleuren worden in de zon ook veel heter. Zal er ook wel aan bijdragen.Ik denk dan ook dat de donkere kleuren hier meer last van hebben, of dat je daar beter bij ziet.
Dat klinkt plausibel, maar kan in de praktijk vaak niet...Vogelpoep direct verwijderen voorkomt lakschade ...
:crazy:
Vogelpoep direct verwijderen voorkomt lakschade ... Lakbeschadigingen door vogelpoep vallen niet onder de lakgarantie van een auto. ...
www.bovag.nl/smartsite.shtml?id=47450
:crazy:
overigens wel lekker makkelijk van de dealer: "nee dit is geen garantie". En daar gaat je eigen risico...
Ook bij de ouderwetse lakken, waar in deze discussie met weemoed naar wordt gerefereerd, kon je op een nieuwe auto een stevige vogelpoep geen anderhalve dag op je lak laten inbakken.ik vind niet dat er door 1 vogelenpoepje na 1,5 dagen gewoon een stuk lak is weggevreten....bij een nieuwe auto die nog in de afleverwas staat...naar mijn idee mag dat gewoon niet kunnen.....
Alle moderne auto's zijn voorzien van die "drama" lak op water basis, geld trouwens ook voor lichtmetalen velgen ook deze worden gespoten met lak op water basis,
lakken op water basis zouden beter zijn voor het milieu, maar deze lakken kunnen nergens meer tegen!!!!, oude lakken rond jaar 2000 zijn echt veel beter en harder.
Waar maken we ons eigenlijk druk om bij een Leasing?
Er zijn verschillende optie's om te leasen!!
De Full Operational Lease.
Netto Operational Lease.
Financial Lease.
De laatste financial lease?
Is de meest uitgeklede vorm van leasen.
De maatschappij verzorgt de financiering via huurkoop, in feite een persoonlijke lening met de auto als onderpand, auto en kenteken staan op jouw naam.
Je betaalt dus in maandelijkse termijnen terug.
De looptijd bedraagt minimaal 12 maanden en maximaal vijf jaar.
Als schade wordt veroorzaakt door verkeerd gebruik of van buiten af komende oorzaak, worden deze niet hersteld onder garantie.
De situatie met vogelpoep valt onder de laatste categorie, het is een situatie die van buiten af komende oorzaak is.
Dus alleen als het gebrek zijn oorzaak heeft in de kwaliteit van de auto, kan je beroep doen op garantie.
M.a.w. als je een garantie hebt op door roesten zoals in jouw voorbeeld!! valt dit wel onder de garantie....!
Schuren dan maar !! tot het gaat roesten!
Anderzijds afhankelijk van boven genoemde LEASE CONTRACTEN, waarom dan zorgen maken! over vogel poep.
Auto wordt toch niet van jou!! met in achtneming van het lease kontrakt.
Heb niet alles gelezen, maar kan je dit dr niet gewoon uitpoetsen?