Lakschade door vogelpoep!

Captain Hook

Forumguru
Vogelpoep direct verwijderen voorkomt lakschade ...
:crazy:
Dat klinkt plausibel, maar kan in de praktijk vaak niet...

Soms zijn we 1 of 2 weken van huis (met één van de auto's) en staat de andere gewoon voor deur. En als je dan thuis komt, dan zit zo'n auto helemaal onder de shit. Van vogelpoep tot spinnenpoep (lekkere zwarte spikkels). En als je een keertje ergens een weekendje parkeert bij zo'n leuk hotelletje in de bossen, zit je auto lekker onder de kleeftroep van zo'n boom.
Zoals de afgelopen weken hebben de spreeuwen weer de rijpe druiven van de overburen ontdekt, dan schijten die beesten gewooon donkerrode druivensmurrie. :icon_smile_dead:

Wat wel scheelt, is als je auto GOED in de was zit (dus niet alleen wasstraat glansshampoo). Op onze auto's zit een mooie laag dulon. En vogelpoep (ook die van een week oud), gaat er altijd af, zonder schade.

Bartez

Lid
Vogelpoep direct verwijderen voorkomt lakschade ... Lakbeschadigingen door vogelpoep vallen niet onder de lakgarantie van een auto. ...
www.bovag.nl/smartsite.shtml?id=47450

:crazy:

hmmm...balen. Ik ben vanmorgen bij de dealer geweest en die hebben er even naar gekeken. Ook zij geven aan dat ze hier niks aan kunnen doen. garantie is het niet....

Ik ga het als schade opgeven bij de leasemaatschappij in de hoop dat ze het laten repareren.....en daarna heeeeeel goed in de was zetten zodat die vieze vogelenpoepjes er voortaan zo vanaf glijden....wellicht dat het dan werkt!

Maar ik baal als een stekker....:407:

Gysman

Actief lid
overigens wel lekker makkelijk van de dealer: "nee dit is geen garantie". En daar gaat je eigen risico...

Bartez

Lid
overigens wel lekker makkelijk van de dealer: "nee dit is geen garantie". En daar gaat je eigen risico...

Ja ik ben het er ook nog steeds niet mee eens....ze gaven aan dat het aan de zuurgraad etc van de poep kon liggen, afhankelijk van welke vogel dan ook....maar dan nog, ik vind niet dat er door 1 vogelenpoepje na 1,5 dagen gewoon een stuk lak is weggevreten....bij een nieuwe auto die nog in de afleverwas staat...naar mijn idee mag dat gewoon niet kunnen.....

michelover

Forumguru
Ik heb mijn wagen in een waxguard laag laten zetten. Is geen wondermiddel maar geeft wel extra bescherming van de lak. Had deze laag ook op mijn RS en ben er zeer tevreden mee. Feit blijft dat vogelpoep in bijt , alleen geeft de wax laag iets meer tijd. Heb hier in den helder genoeg ervaring met die uit de kluiten gewassen meeuwen.

EdK

Forumguru
Moet je op de middenweg in amsterdam oost wonen, daar zitten / zaten altijd reigers met hun nesten !
Wel kun je beter een wagen kopen zonder laklaag volgens mij !

Daneel

Nieuw lid
Mijn vorige auto was een Audi A6, zwart metallic. Heel mooi, maar volgelpoepjes moesten in no-time weggespoeld worden, want ook die lak was boterzacht.

Constant

Erelid
ik vind niet dat er door 1 vogelenpoepje na 1,5 dagen gewoon een stuk lak is weggevreten....bij een nieuwe auto die nog in de afleverwas staat...naar mijn idee mag dat gewoon niet kunnen.....
Ook bij de ouderwetse lakken, waar in deze discussie met weemoed naar wordt gerefereerd, kon je op een nieuwe auto een stevige vogelpoep geen anderhalve dag op je lak laten inbakken.

Ik irriteer me overigens meer aan de zachtheid van de bumpers, met een combi heb je al makkelijk laad-en-los lidtekens op je bumpers.

Pendragon

Donateur
Alle moderne auto's zijn voorzien van die "drama" lak op water basis, geld trouwens ook voor lichtmetalen velgen ook deze worden gespoten met lak op water basis,

lakken op water basis zouden beter zijn voor het milieu, maar deze lakken kunnen nergens meer tegen!!!!, oude lakken rond jaar 2000 zijn echt veel beter en harder.

Mijn vader is meubel spuiter en die klagen ook zo over lak op water basis. Ze krijgen tot nu toe steeds uitstel en gebruiken gewoon nog de oude vetrouwde lak. Ik snap dus niet waarom dit met auto's dan niet kan. Iedereen weet uit ervaring dat die lakken op water basis gewoon slech van kwaliteit gaan. Natuurlijk is het belangrijk dat je aan het milieu denkt, maar niet ten koste van alles.

Bartez

Lid
Nou jongens....helaas pindakaas....garantie amahoela!

Dealer kan niks voor me betekenen....en heb toen Skoda Service Nederland gebeld via PON. En helaas.....geen garantie op vogelpoep staat in het boekje wat je bij de auto hebt gekregen....zijn een vriendelijke mevrouw aan de telefoon. Het feit dat ik het bealchelijk vond dat dit na anderhalve dag vogelpoep kon gebeuren met de lak van een nieuwe auto kon haar niet bekoren.....ze had er zeg maar LAK aan :1761:

Overigens denk ik niet dat het probleem bij Skoda ligt in dit geval....al hadden ze zich wat mij betreft wat minder stelling moeten verschuilen achter dit punt....maar het punt ligt bij de regelgeving van deze lakken en de verantwoordelijkheden hiervoor.....

Kortom BALEN!!!

Eens kijken wat de leasemaatschappij hieraan kan doen! Straks krijg ik een probleem om de boel op te laten lossen.....omdat IK schade heb veroorzaakt....

Wellicht kan ik ook een clausule op laten nemen dat ik er ook niks aan kan doen dat die vogel op mijn auto zit te schijten....da's het mooie....stom gedoe! ik ben pissed! :biggthumpdown:

TheoStek

Forumguru
Waar maken we ons eigenlijk druk om bij een Leasing?

Er zijn verschillende optie's om te leasen!!
De Full Operational Lease.
Netto Operational Lease.
Financial Lease.

De laatste financial lease?
Is de meest uitgeklede vorm van leasen.
De maatschappij verzorgt de financiering via huurkoop, in feite een persoonlijke lening met de auto als onderpand, auto en kenteken staan op jouw naam.
Je betaalt dus in maandelijkse termijnen terug.
De looptijd bedraagt minimaal 12 maanden en maximaal vijf jaar.

Als schade wordt veroorzaakt door verkeerd gebruik of van buiten af komende oorzaak, worden deze niet hersteld onder garantie.
De situatie met vogelpoep valt onder de laatste categorie, het is een situatie die van buiten af komende oorzaak is.
Dus alleen als het gebrek zijn oorzaak heeft in de kwaliteit van de auto, kan je beroep doen op garantie.

M.a.w. als je een garantie hebt op door roesten zoals in jouw voorbeeld!! valt dit wel onder de garantie....!

Schuren dan maar !! tot het gaat roesten!

Anderzijds afhankelijk van boven genoemde LEASE CONTRACTEN, waarom dan zorgen maken! over vogel poep.
Auto wordt toch niet van jou!! met in achtneming van het lease kontrakt.

Bartez

Lid
Waar maken we ons eigenlijk druk om bij een Leasing?

Er zijn verschillende optie's om te leasen!!
De Full Operational Lease.
Netto Operational Lease.
Financial Lease.

De laatste financial lease?
Is de meest uitgeklede vorm van leasen.
De maatschappij verzorgt de financiering via huurkoop, in feite een persoonlijke lening met de auto als onderpand, auto en kenteken staan op jouw naam.
Je betaalt dus in maandelijkse termijnen terug.
De looptijd bedraagt minimaal 12 maanden en maximaal vijf jaar.

Als schade wordt veroorzaakt door verkeerd gebruik of van buiten af komende oorzaak, worden deze niet hersteld onder garantie.
De situatie met vogelpoep valt onder de laatste categorie, het is een situatie die van buiten af komende oorzaak is.
Dus alleen als het gebrek zijn oorzaak heeft in de kwaliteit van de auto, kan je beroep doen op garantie.

M.a.w. als je een garantie hebt op door roesten zoals in jouw voorbeeld!! valt dit wel onder de garantie....!

Schuren dan maar !! tot het gaat roesten!

Anderzijds afhankelijk van boven genoemde LEASE CONTRACTEN, waarom dan zorgen maken! over vogel poep.
Auto wordt toch niet van jou!! met in achtneming van het lease kontrakt.

Begrijp ik, maar als ik een kras maak op de auto....dan dient dat wel gemeldt te worden danwel hersteld te worden en eigen risico is voor mijn rekening.....dat wil ik zien te voorkomen....ik zal eens overleggen wat ik het beste kan doen....een leasemaatschappij neemt natuurlijk niet zomaar alle schade op zich....dus als ik schade rij....moet ik dokken.....lijkt me op zich logisch natuurlijk.....toch?

Gieliovd

Forumguru
>Kuch< vogelpoep plek uitdiepen met een kraspen tot het metaal en even wachten tot het roest, eventueel versnellen met wat zout water >Kuch<

Lastig die rauwe keel.

Tja... vervelend zeg! Al die ontsnappingslettertjes.

Bovenaan Onderaan