waarom?Heb 4 x deze W5W leds gekocht. Helaas waren ze niet error free en heb ze omgeprogrammeerd.
waarom?
je verlichting IN de auto wordt niet afgevraagd bij lampcontrole.. zit daarentegen wél op het canbussysteem van de wagen.
voor je interieur niet neen, voor je kentekenplaatverlichting vast wel. Daar heb ik originele VWmodules voor gekocht en dan aangemeld in de computer via vagcanpro.maar als ik jou goed begrijp had ik ze niet ze niet can-bus proof hoeven te kopen?
dat denk ik niet.. ik denk dat het eerder is omdat je ze "omgeprogrammeerd" hebt? Anderzijds is de weerstand misschien te hoog waardoor ze nu amper stroom krijgen?Is dat dan ook de reden dat ze niet werken?
jawel..Binnenverlichting zit niet op canbus.
waarom?
je verlichting IN de auto wordt niet afgevraagd bij lampcontrole.. zit daarentegen wél op het canbussysteem van de wagen.
ik ga niet aan spelletje welles-nietes doenStaat dat binnenverlichting op canbus zit.en dat zit die echt niet
Zullen we dan mens erger je niet gaan spelen ???ik ga niet aan spelletje welles-nietes doen
shit..Zullen we dan mens erger je niet gaan spelen ???
Een screenshot van een stroomloopschema van leeslichtjes van een octavia III.
Check de onboard supply control unit J519
Bekijk bijlage 52047
Wat is de functie van J519?
=>
Removing and installing onboard supply control unit
General description:
The onboard supply control unit -J519- is fastened to the rear of the relay carrier in the driver side footwell and performs the following functions in the vehicle.
t EFP relay
t Electrical load management
t Driver door contact
t Transfer of dimming information on the CAN bus
t Windscreen wiper speeds I, II and intermittent wipe
t Reading in of sender unit button for emergency braking function
t Operation of hazard warning flasher, turning signals, emergency braking warning flasher
t Horn
t Brake lights
t Terminal detection, terminal 15; S-contact
t Heated rear window
t Rear lid release without central locking
t Terminal 30, interior light
t CAN bus drive
t CAN diagnosis
t CAN gateway
Dus samengevat: interieurverlichting van een OIII zit wel degelijk op het canbussysteem. Maar een lampcontrole wordt niet gevisualiseerd op het dashboard voor de gebruiker.
akkoord @Monteur75 ?