Led Mistlampen, iemand ervaring?

Vandaag via vagcom de coming- leaving-home verlichting veranderd naar de mistlampen ipv de (xenon)koplampen. Heb daar nu 'witte' lampen inzitten van mtec, maar de kentekenverlichting is blauwer en de instapverlichting in de spiegels ook. Dit zijn namelijk ledjes en de mistlampen niet. Daarom zou ik daar eigenlijk ook graag ledjes in hebben. Heeft iemand daar al ervaring mee?

piair1982

Forumguru
Kan goed alleen de lichtintensiteit, ook wel lumen genoemd is vele malen lager dan halogeen.
Dus het effect is meer optisch. Als je de mistlampen gebruikt waar ze voor nodig zijn heb je er in led vorm niets aan. Beter is de lampen te vervangen voor blauw glas halogeen versies. Dan heb je witter licht en ook voldoende zicht.

Snap ik, daarom heb ik dat al gedaan. Echter komt me toch nog te wit (warm) licht vanaf. Leds zien er hetzelfde uit als de xenonlampen, maar de mistlampen zijn nog te 'gloeilamp'

Noord26

Forumguru
Houd er ook rekening mee dat mistlampen, wanneer je ze echt nodig hebt, het beste functioneren bij lage Kelvin getallen. Dit ivm verhogende contrastwerking en daarmee toename van je zicht.

Led zijn meestal tamelijk wit. Ooit wel eens in een auto met xenon 3000k in de mist gereden en dat scheelt echt veel.

Ik begrijp uw wensen omtrent een strak uiterlijk helemaal. Maar waar ligt de grens tussen uiterlijk en functie? Persoonlijk zou ik er dan voor kiezen om echt gele lampen erin te steken. Dan val je ook op. En heb je ook nuttige werking van je mistlampen. Leds produceren gewoon nog te weinig licht in de huidige geschikt gemaakte autofittingen.

michelover

Forumguru
Ik heb net mijn mistlampen vervangen door LED.
Naar mijn mening en wat ik tot nu toe gemerkt heb is de opbrengst genoeg.
Wacht nog even de mistige omstandigheden af.
Gaat om de volgende lampen : http://www.xenonlamp.nl/webshop/sho...flypage_new.tpl&product_id=181&category_id=76
Nadeel is wel dat er kabels met weerstanden benodigd zij, maar deze worden keurig erbij geleverd.
En de kabels passen makkelijk achter de mist lamp, geen foutmelding dus op het dashboard.

floyd2

Forumguru
In de advertentie staat wel "niet mooi,geld terug" dus dan weet je wel wat de functie is van deze lampjes:crazy:

EdK

Forumguru
Punt is dat de leds tot op heden nog steeds niet het aantal LUX behalen tov de gewone mistlampen
Dus je zal nooit het bereik krijgen met de standaard lampen

Heb bij mijn LED leverancier de vraag neergelegd of ze dat konden garanderen, en kreeg nette mail terug dat men dat niet kon !

michelover

Forumguru
Gaat bij de lampen meer om de kleur van het licht de een vind het te wit de ander niet wit genoeg.
Indien je dan niet teverden ben krijg je geld terug niets mis mee lijkt mij.
Heeft dus niets te maken met slechte kwaliteit of niet functioneren ervan.
Zal na de eertse keer in de mist rijden wel melden of het goed is of niet.
Want als je nooit iets uit probeert kom je er ook niet achter of het werkt.
En dan is het lekker goedkoop schieten vanaf de zijlijn.
En voordat daar opmerkingen overkomen ik heb de orginelen lampen in de auto dus die zijn als het moet zo omgewisseld.

floyd2

Forumguru
voor lampen met een reflector heb je een vast brandpunt nodig en die ledlampen zijn helemaal bekleed met ledjes dus schijnen maar bepaalde ledjes precies goed in de reflector en de rest schijnen op de verkeerde plek op de reflector waardoor ze alle kanten op schijnen.

@michelover
Interessant! Ook in het topic over de witte dagrijverlichting is het punt van ledmistlampen voorbij gekomen. Heb me er nog niet aan gewaagd, maar ben benieuwd naar je resultaat!
Grote moeite om een paar pics in de schemering te schieten? :)

michelover

Forumguru
@baartje zal het even proberen om een plaatje te schieten.
En uiteraard hou ik iedereen op de hoogte van mijn bevindingen daar is een forum toch voor :xyxthumbs:

Ohhhwww...Daar lijkt nog best veel licht vanaf te komen!! Misschien ook een fotootje wat lager en zonder koplamen? :$ :)

michelover

Forumguru
Komen nog wel wat foto's , alleen een foto zonder koplampen word lastig tenzij ik de stekkers eruit trek bij de koplampen.

@michelover
Waarom lastig? Stadlicht/parkeerlicht stand en dan de knop 1x naar je toe trekken om mistlampen te activeren :)

michelover

Forumguru
@baartje , weer wat geleerd kun je na gaan hoe vaak ik de voorste mistlampen gebruik.
Zal vanavond even wat nieuwe shots maken.

SweetRevenge

Actief lid
@michelover: werkt het dimmen van de corner functie nog wel goed met de LED lampen? Ik heb namelijk dezelfde LED's gehad, maar dan met CANbus check ingebouwd. Bij mij werkte het dimmen niet meer zo goed. Hij ging nog dimmen tot zo'n 50% en dan plots uit. Bij de gewone gloeilamp dimt hij tot hij helemaal uit is. Zou kunnen dat de CANbus check het verschil geeft.
Die LED's met CANbus check kan ik trouwes niet meer vinden, die verkopen ze niet blikbaar niet meer.

floyd2

Forumguru
Ze zijn wel mooi wit alleen voor mistlamp zijn ze niet echt bruikbaar als ik de foto zo bekijk.(verblinden)
Kan je er geen dagrijlicht van maken???

michelover

Forumguru
Toch knap als je van een foto kan bepalen of dat ze verblinden.
Dus mijn xenon verlichting verblind ook, geeft namelijk hetzelfde beeld als je er een foto van maakt recht van voren.
En de Superb van model jaar 2009 heeft de dagrijverlichting gecombineerd met xenon dus niet zoals bij de latere model jaren via de mistlampen.
Plus dat als je mistlampen gebruikt is het mistig dus wie verblind je dan?

Bovenaan Onderaan