Led Mistlampen, iemand ervaring?

snoekie

Nieuw lid
Dat ziet er mooi uit Michelover. Ik denk dat ik weet wat er onder mijn kerstboom gaat liggen :baby012:

ajan

Lid
@michelover: werkt het dimmen van de corner functie nog wel goed met de LED lampen? Ik heb namelijk dezelfde LED's gehad, maar dan met CANbus check ingebouwd. Bij mij werkte het dimmen niet meer zo goed. Hij ging nog dimmen tot zo'n 50% en dan plots uit. Bij de gewone gloeilamp dimt hij tot hij helemaal uit is...

Dit komt door het principe van de LED. Een LED is diode en een diode heeft een drempelspanning. Afhankelijk van het type LED ligt de drempelspanning ergens tussen de 1,8 en 3,3 Volt. Beneden deze spanning geeft een LED (nagenoeg) geen licht. Als de spanning dus daalt bij het dimmen, valt de LED onder de drempelspanning ineens uit.

Een gloeilamp heeft hier uiteraard geen 'last' van.

SweetRevenge

Actief lid
@ajan, klopt, de vraag is of de drempel spanning bij deze LED's lager ligt dan bij degene die ik had. Op ongeveer 50% plots uitgaan vond ik geen zicht, als deze het bij bv 20% doen ziet het er al wat beter uit.

floyd2

Forumguru
Plus dat als je mistlampen gebruikt is het mistig dus wie verblind je dan?
Jezelf??
Michelover,het is absoluut niet mijn bedoeling om je af te kraken,alleen verschillen wij van mening wat betreft mooi en functioneel.
En ik had zo ingeschat dat je een foto had genomen op koplamphoogte,dus daaruit concludeerde ik dat ze verblinden.
Ik zou wel eens een foto willen zien waarop de mistlampen op een muurtje schijnen.
Een mistlamp zou een strakke donker/licht lijn moeten hebben.(ben benieuwd)

michelover

Forumguru
@SweetRevenge, zou het graag voor je uit testen maar helaas zit de dim functie niet in mijn MFD. Net als de dimbare footwell verlichting die ik ook niet kan instellen. Zal wel aan het modeljaar liggen.

@michelover
dimmen gaat hier over het 'langzaam aan en uit gaan' van de lamp. Het dimmen van mistlampen is sowieso niet in het MFD te regelen, dit moet via vagcom.

michelover

Forumguru
@baartje en sweetrevenge ,okee dan zal ik daar eens opletten bij het om de bocht gaan hoelang hij brand. Heb er eigenlijk nooit opgelet dat dit in fase gaat van aan naar uit.

lijkt mij ongeveer hetzelfde als de gloeilamp! Dat de lamp bij 25% uitgaat lijkt me prima! Is namelijk bijna uit;)

michelover

Forumguru
Onderweg nog even de andere VAG modellen bekeken en inderdaad lijkt het sterk op hoe het met de gloeilamp gaat.

michelover

Forumguru
@SweetRevenge, anders is het nog altijd bij de winkel "niet mooi geld terug".
Hoop dat het wel naar smaak is, bevalt mij in ieder geval beter dan de "gloeilamp" .

@michelover
Mooi! Zie je de lampen ook duidelijk voor je op de weg schijnen als je de mistlampen aanzet? Is het verschil dan duidelijk aanwezig! Bij mijn m-tec lampjes vind ik het verschil maar matig!
Andere vraag, de weerstandskabels, worden bijgeleverd zei je. Is dat tegen betaling, of zitten deze bij de ledjes erbij? Hoe heb je deze weggewerkt? Liggen die los achter de lamp? Bevestigd met tape? of vastgeschroefd?

michelover

Forumguru
Ondanks dat de Xenon verlichting natuurlijk de boel lekker wit verlicht zie je zeker wel dat de lampen hun werk doen. De kabels zaten er bij mij zonder extra kosten bij. Heb ze gewoon in de enorme ruimte achter de mistlamp units weg gewerkt dus je ziet er niets van. Niet geplakt of geschroefd want zo lang zijn de kabels niet. Zal als ik tijd heb even een plaatje schieten.

Michelover en SweetRevenge.....nog steeds tevreden met de led mistlampen? Ook met de kleur en de lichtopbrengst?
Had iemand van jullie daarvoor de mtec mistlampen erin zitten? Geeft de led die je nu gebruikt meer licht?

Bovenaan Onderaan