Led Mistlampen, iemand ervaring?

michelover

Forumguru
@baartje mij bevallen ze nog steeds goed. Ook bij de rit naar oostenrijk weer even moeten gebruiken en ze werken prima. Nog geen signalen van medeweggebruikers gehad dus ook die hebben er geen last van.

Ok, heel fijn! Durf je ook te zegen of ze meer of minder licht geven dan de originele?
De weerstandskabels, liggen die los achter de lamp of hoe heb je die bevestigd?

SweetRevenge

Actief lid
Ik heb dezelfde ervaring als michelover.
Of ze nu meer of minder licht geven weet ik niet echt. Aangezien ik geen Lumen meter heb, kan ik dat niet testen. Wat ik wel gedaan heb is de gloeilamp aan één kant laten zitten en de LED aan de andere kant. Zo op het zicht lijkt er geen verschil, maar dat is uiteraard heel subjectief.

Ok, klinkt allemaal nog erg positief! En de weerstandskabel, is deze makkelijk te bevestigen op de bestaande kabels? of ontstaat er door het aanbrengen van deze weerstandskabel blijvende 'schade' aan de originele kabel?

Antera

Donateur
Aangezien ik geen Lumen meter heb, kan ik dat niet testen.

dit werkt helaas alleen met een speciale meter aangezien een normale LUX meter dit niet kan meten van leds :-) Het geeft ook heel ander licht en daarom volgens mij ook zeer lastig te beoordelen

SweetRevenge

Actief lid
Klopt, daarom dat ik ook zeg dat ik die niet heb. Ik heb wel een losse lichtmeter voor fotografie doeleinde, maar die kan ik hiervoor niet gebruiken.

michelover

Forumguru
@baartje heb de weerstand kabels gewoon achter de lamp liggen. De ruimte erachter is groot genoeg en de kabels zijn niet erg lang dus blijven keurig op hun plaats. Ik heb natuurlijk ook geen lumen meter maar toen ik ervoor ging staan vond ik en ook mijn vader dat de LED lampen meer licht lijken te geven. Ook de reflectie op een muur waar mijn auto altijd voor staat is vele malen groter als voorheen. Als ik normaal de auto in de achteruit deed zag ik de lampen nauwelijks doordat ook de xenon aan stond, nu vallen de lampen wel op als ik in zijn achteruit sta. Is dus een inschatting dat ze inderdaad meer licht geven dan de gloeilamp.

michelover

Forumguru
Het aanbrengen van de kabels brengt geen schade aan de bestaande aansluiting. Het is gewoon een contra stekker die je erin drukt. Ik heb voor de 6 watt gekozen omdat de 7,5 watt toen ik hem bestelde volgens mij nog niet bestond.

Ik heb net mijn mistlampen vervangen door LED.
Naar mijn mening en wat ik tot nu toe gemerkt heb is de opbrengst genoeg.
Wacht nog even de mistige omstandigheden af.
Gaat om de volgende lampen : CANBUS High Power 6 watt LED mistlicht
Nadeel is wel dat er kabels met weerstanden benodigd zij, maar deze worden keurig erbij geleverd.
En de kabels passen makkelijk achter de mist lamp, geen foutmelding dus op het dashboard.
hallo,
heb je messchien ook een verdeler die in de buurt dit verkoopt
;)

Het aanbrengen van de kabels brengt geen schade aan de bestaande aansluiting. Het is gewoon een contra stekker die je erin drukt. Ik heb voor de 6 watt gekozen omdat de 7,5 watt toen ik hem bestelde volgens mij nog niet bestond.

Zou die 7,5W niet voldoende zijn om de CANbus meldingen te omzeilen? Ik heb gelezen dat indien de load meer dan 5W bedraagt de CANbus geel foutmeldingen geeft over een defecte lamp. Heeft iemand die LEDs al eens getest zonder weerstanden?

Zou die 7,5W niet voldoende zijn om de CANbus meldingen te omzeilen? Ik heb gelezen dat indien de load meer dan 5W bedraagt de CANbus geel foutmeldingen geeft over een defecte lamp. Heeft iemand die LEDs al eens getest zonder weerstanden?

ik heb leds erin gestoken, ik dacht dat ik een weerstand nodig ging hebben maar was niet nodig.
maar ik had leds warm wit trekt meer op een halogeen nog, heb nu coolwit besteld zonder weerstand

michelover

Forumguru
@ernieken , denk niet dat de 7,5watt zonder canbus wel werkt, wordt namelijk ook een 7,5 watt versie met canbus geleverd.
@extremematt , zou geen dealer in de buurt weten of waar dan ook in nederland die de lampen verkoopt.

@ernieken , denk niet dat de 7,5watt zonder canbus wel werkt, wordt namelijk ook een 7,5 watt versie met canbus geleverd.
Ik zie het idd. Wat zou dan het verschil zijn tussen de CANbus en niet-CANbus versie? Worden daar gewoon weerstanden bijgeleverd of zit er iets ingebakken in die CANbus versie die de CANbus om de tuin leidt?

michelover

Forumguru
De lampen zijn aangepast voor CANBUS er zit dus iets ingebakken bij de andere niet. En dan nog wil het wel eens zo zijn dat er ondanks een CANBUS "aanpasing" toch een alarm lampje gaat branden. Hiervoor worden dan weer twee kabeltjes mee geleverd met extra weerstandjes en dan is het probleem opgelost. Het CANBUS systeem is op zich erg handig, je hoeft immers niet al je lampen te checken wat met deze kou toch wel handig is ;) Nadeel is dat het erg gevoelig is.

Overigens is de 6watt versie 6000K en de 7,5watt versie, 8000K, dus een stuk blauwer dan de 6000k versie! (dit na contact xenonlamp)

Afgelopen week de 6watt led mistlampen geprobeerd. Wat een tegenvaller!! Licht is veel en veel minder dan de gewone gloeilamp doordat het licht niet in de spiegelglaasjes rondom de aansluiting gestraald wordt. Wacht nu op de 7,5 watt versie, deze schijnt ook rondom de lamp. Bij navraag bij leverancier van xenonlamp.nl bleek ook de 7,5watt 6000K van kleur te zijn. Ben benieuwd dus!

floyd2

Forumguru
Afgelopen week de 6watt led mistlampen geprobeerd. Wat een tegenvaller!! Licht is veel en veel minder dan de gewone gloeilamp doordat het licht niet in de spiegelglaasjes rondom de aansluiting gestraald wordt.

De 6W schijnt inderdaad alleen maar van de kopse kant en ik kan me ook niet voorstellen dat zo ontworpen zijn dat ze naar boven toe strak afgesneden zijn waardoor ze dus alle kanten op schijnen.(meer een lamp voor show dus)
De 7,5w heeft wel ledjes rondom en op de kop.
Die op de kop heb je dus weinig aan maar die rondom schijnen komen in ieder geval op de reflector.
Alleen zitten er niet alleen ledjes op de plek waar normaal bij een lamp de gloeidraad zit maar ook hoger en lager.
Daarom ben ik benieuwd hoe het lichtbeeld is met die dingen.
Baartje,kan je eens een foto maken van het lichtbeeld op de muur???
En bij voorkeur met één orgineel lampje er in en in eentje de 7,5w led??

@floyd2
De 6watt lampen vielen me er tegen em doen inderdaad zoals je beschrijft. Wijzig licht, niet via de spiegels en alleen naar voren. De 7,5 watt had ik meer hoop op, maar ook deze levert minder licht op dan de gloeilamp. Heb de 7,5 watt aan 1 kant gemonteerd en vastgesteld dat deze veel blauwer licht geeft dan de xenonlamp, waardoor ik deze mistlamp niet wilde gebruiken. Daarnaast, als ik recht in de gloei(mist)lamp keek, zag ik de 5minuten erna alleen maar vlekken en de mistlamp kon ik gewoon recht in blijven kijken. Ik ben er al met al niet tevreden over, over kleur en licht en heb ze dan ook meteen retour gestuurd. Helaas kan ik een dergelijke foto niet meer maken dus.

Bovenaan Onderaan