Ledenlijst VAGCOM VCDS VCP

martijn.dutch

Senior Member
Ik heb een kabel uit China gekocht een tijdje geleden maar kan er helaas geen soep van koken.. Iemand in de buurt van Alphen ad Rijn die mij eens wilt helpen om dat ding aan de gang te krijgen? Ik heb er speciaal een oude XP laptop voor gereserveerd..

Rem82sch

Senior Member
Nickname: rem82sch

VAG-COM Ross-Tech (Originele) kabel HEX-USB+CAN: Ja
Releaseversie VCDS: Laatste versie nu 12.12
Canbus: Ja

Mogelijkheden: uitlezen / resetten foutcodes / aanpassen comfortmodules

(Ben beginner in het VCDS gebeuren maar eruit komen doen we wel, zeker met dit forum achter de hand)

martijn.dutch

Senior Member
Toch schijnen deze het wel te doen volgens de recensies.. Maar ik ben er wel klaar mee! Wie woont er bij Alphen in de buurt en kan er wat settings doen

ertromp

Forumguru
Toch schijnen deze het wel te doen volgens de recensies.. Maar ik ben er wel klaar mee! Wie woont er bij Alphen in de buurt en kan er wat settings doen
Als ik jou was zou ik er een ritje Breda dan aan wagen naar @Antera . Mark heeft zeker de juiste spullen, kennis en kunde om je wensen in te stellen.
Apeldoorn is dan toch weer wat verder weg voor je :D

CDK

Forumguru
Goedkoop = duurkoop is mij geleerd, vaak is dat ook zo. Voor nasi en bami ga ik overigens wél naar de Chinees :deuk::maakmegek: (maar ook dan weer niet naar de goedkoopste ;) )

CDK

Forumguru
@martijn.dutch dat weet ik wel dat die ook daar vandaan kunnen komen, zeer waarschijnlijk komen ze daar ook vandaan zelfs, maar de hardware kwaliteit is dan wel beter! De Chinese kloon software zou ik niet durven / willen gebruiken, heb daar dingen over gelezen die je niet mee wil maken!!

ertromp

Forumguru
Ross Tech doet de productie in de VS. Ben zlf al in de mooie villa van Ross Tech geweest enkele jaren geleden en heb eea toegelicht gekregen dus 1e hand info.
De kabels van Vag Can Pro worden geassembleerd in Polen.
De diverse onderdelen in de stekker tja daar kan best wat uit China tussen zitten

Chinese kabel is niet erg. Je kan er niets mee verkloten in de auto. Het is alleen wel zo dat je gebonden bent aan de software die je er bij krijgt. Die is meestal verouderd en je kunt niet updaten. Een kloon kun je overigens wel gebruiken met de officiële VCDS Lite versie. Die is bedoeld voor 3th party kabels.

Het andere nadeel van een kloon kabel is dat die vaak vastloopt bij de modules 01, 03 en 09. En dan moet je je kabel flashen. Ik heb sinds jaar en dag een originele vagcom en vcp en ben er blij mee. Ik moet wel want ik wil niet in een 2 dagen oude A6 zitten voor aanpassingen en dan constateren dat de kabel het niet doet.

@martijn.dutch, je hebt wel de goedkoopste van de goedkoopste gekocht. Zoek een versie met 12.12 of 12.12.2 ;) daar kun je meer mee. De kabel die je nu hebt, kun je bijna niets mee.

Gieltje

Actief lid
Je kunt Mark @Antera of mij altijd een PB sturen voor een afspraak al naar gelang wat voor jou het makkelijkste is.
Een ritje naar @Antera is heel goed te doen vanuit Alphen. En onder het genot van een bakkie is het vakkundig en snel gedaan door Mark. En groot voordeel is dat hij bij problemen altijd kan terug vallen op zijn vrouw, zo is het toch @Antera? ;)

Hans_RS

Forumguru
heb me ook een VCDS aangeschaft:

type: Micro-Can
plaats: België, waasland
PM graag

Newbie, dus nog niet zoveel ervaring :) Vooral Octavia III aangezien ik er zelf eentje heb.

Joske

Forumguru
heb me ook een VCDS aangeschaft:

type: Micro-Can
plaats: België, waasland
PM graag

Newbie, dus nog niet zoveel ervaring :) Vooral Octavia III aangezien ik er zelf eentje heb.

Waasmunster is natuurlijk wel lekker dicht voor mij :D, laat maar eens weten als je wat verder gevorderd bent dan kom ik eens langs ;)

Bovenaan Onderaan