Leder inbouw (achteraf) op je OIII

VinnieVB

Nieuw lid
Ik ben ook heel benieuwd hoe het allemaal wordt:
mustang bruin gekozen van Alba in een zwarte O3 HB met sunset.

Nog specifiek om die gestikte banen gevraagd& stiksels in dezelfde kleur als het leer, voor bruin vind ik dat mooier, maar dat is smaak!

Nu afwachten wanneer de auto geleverd wordt!

Remakil

Forumguru
Haha... :maakmegek:

Zilvergrijs of wit, het blijft een licht kleurtje in het zwart. Bij mijn huidige Seat is het ook lichtgrijs op zwart leer, dat beviel prima, dus heb ik het maar zo gehouden...

madpilot

Senior Member
Ziet er prachtig uit, Remakil. Bij mij wordt het volgende week eindelijk strak getrokken, hopelijk is het dan goed.

filas

Lid
Afgelopen zaterdag bij de dealer geweest om mijn nieuwe Skoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG te gaan bekijken. Ik heb dus de Dynamic sportstoelen achteraf laten bekleden met Alcantara leder. Ben tevreden over het resultaat. Foto's staan in de showroom.

Lodewijk

Actief lid
Afgelopen zaterdag bij de dealer geweest om mijn nieuwe Skoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG te gaan bekijken. Ik heb dus de Dynamic sportstoelen achteraf laten bekleden met Alcantara leder. Ben tevreden over het resultaat. Foto's staan in de showroom.
Zeer mooi filas!

madpilot

Senior Member
Vorige week zijn de stoelen + deel van de achterbank door Alba opgehaald (letterlijk, stoelen zijn eruit geweest) en is het leer wat strakker gespannen op de voorstoelen en is de bekleding van een deel van de achterbank vervangen door een deel zonder stikselfout. In eerste instantie zag ik qua voorstoelen geen verschil maar als ik versie 1 vergelijk met versie 1.1. is het op de zitting wel iets strakker. Ik weet niet of het nóg strakker kan/zou moeten maar ik krijg het gevoel dat dit het best haalbare is zonder de boel te escaleren. Ben benieuwd naar jullie mening, ben ik nou een pietlut? :)

Minder grappig is dat er door het verwijderen van de stoelen een airbagfout geregistreerd was, die ik natuurlijk bij het ophalen meteen in m'n snufferd kreeg. Wel heel netjes door de verkoper opgelost; de auto stond gisteren en vandaag nog bij een schadehersteller vanwege een schade op de achterbumper (bedankt onbekende!). Dealer heeft geregeld dat het daar is opgelost ipv dat ik weer naar de Skoda dealer kon rijden (had de auto zaterdag opgehaald ivm fixen leer dus niemand in de werkplaats aanwezig voor resetten storing).

Hoop nu even klaar te zijn!

Zo was het:
WP_20131109_001.jpg

Zo is het nu:
WP_20131224_001.jpg

030-NL

Lid
Mijn Dynamic stoelen ook besteld met leder (black nappa, geperforeerd zitvlak, lichtgrijs stiksel). Prettig om mooie plaatjes voorbij te zien komen van de stoelen.

Wesly

Senior Member
Iig strakker dan bij mijn stoelen, ik denk dat het wel goed is zo hoor. Leder is nu eenmaal een natuurproduct en dat gaat altijd rekken. Wat ikzelf wel heb is dat bij de bestuurdersstoel het opbergvak aan de achterzijde (dus het opbergvak van de achterpassagier) aan 1 kant niet meer strak zit. Het lijkt wel of dit met een haakje aan de binnenkant ergens vastgehaakt moet zitten maar dat dit losgesprongen is.

rickvandevelde

Senior Member
Ik heb een superb met achteraf ingebouwd leer. Dit zit er na een jaar nog heel strak in, zonder ribbels of flubberige plekken. Mijn stoelen zijn natuurlijk anders maar ik vind het er wel strakker in zitten.
Ik zal kijken of ik een fotootje kan posten.

Bijlagen

• 055.JPG
    055.JPG
    541,4 KB · Weergaven: 207
  • 056.JPG
    056.JPG
    445,7 KB · Weergaven: 190

madpilot

Senior Member
Ik heb een superb met achteraf ingebouwd leer. Dit zit er na een jaar nog heel strak in, zonder ribbels of flubberige plekken. Mijn stoelen zijn natuurlijk anders maar ik vind het er wel strakker in zitten.
Ik zal kijken of ik een fotootje kan posten.

Hmm ja, dit is zoals ik het me had voorgesteld. Ga ik toch weer twijfelen, misschien maar een second opinion bij een concullega laten doen. Aan de andere kant heb ik helemaal geen zin om hier zoveel tijd en energie in te steken. Wellicht heb ik wel gewoon pech dat ik één van de eersten was en zijn ze de pasvorm nog aan het perfectioneren.

Wesly

Senior Member
@madpilot. Maak je niet ongerust, mijn leder gaat ook steeds losser zitten maar dat doet het leder op mijn hoekbank thuis ook. Ik denk dat hoe meer het echt leder is hoe meer het op kan rekken.

madpilot

Senior Member
@madpilot. Maak je niet ongerust, mijn leder gaat ook steeds losser zitten maar dat doet het leder op mijn hoekbank thuis ook. Ik denk dat hoe meer het echt leder is hoe meer het op kan rekken.

Bedankt hiervoor :) Ben ook een behoorlijke perfectionist, da's niet altijd handig. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen ;)

rickvandevelde

Senior Member
Bedankt hiervoor :) Ben ook een behoorlijke perfectionist, da's niet altijd handig. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen ;)
Na 75000 km op de bestuurdersstoel zie ik nog geen verschil met de andere zetels.
Echter is leer een natuur product en zou ik me niet snel storen aan het iets losser zittende leder.
Ik zie ook wel eens auto's uit een veel duurder segment waar het leer wat "losser" zit, dit heeft denk ik niets me de kwaliteit te maken echter alleen met de manier van hoe strak het leer is gespannen met het stikken.

Gieliovd

Forumguru
Ik zou me kapot ergeren aan loszittend leer op de stoelen. Als het nu al los zit hangen ze er als plastic zakken omheen over 10.000 km. Zoals die zwarte stoelen, zo hoort het.

Heeft niks met strak stikken te maken. Het is een combinatie van de juiste mallen en dus de juiste pasvorm en de juiste ondergrond, zoals een goede laag viscose wattering als backing voor je leder.

Bovenaan Onderaan