Leder inbouw (achteraf) op je OIII

madpilot

Senior Member
Even een korte update: de bal ligt nu bij Pon, verkoper heeft m'n mail doorgestuurd en gevraagd om een reactie. Zal wellicht even duren ivm de feestdagen. Gelukkig rijdt de auto er verder niet minder om :) Ook nog even een foto van 300 km verder...

Bijlagen

• WP_20131227_007.jpg
    WP_20131227_007.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 252

Wesly

Senior Member
Tja, ik weet niet of dit niet gewoon binnen de marge zit hoor. Hieronder een foto van de bestuurdersstoel van een Octavia welke waarschijnlijk tijdens de introductie van de Octavia door een fotograaf gemaakt is:

Even een korte update: de bal ligt nu bij Pon, verkoper heeft m'n mail doorgestuurd en gevraagd om een reactie. Zal wellicht even duren ivm de feestdagen. Gelukkig rijdt de auto er verder niet minder om :) Ook nog even een foto van 300 km verder...
Jeetje, dat ziet er inderdaad onacceptabel uit. Ik ben benieuwd hoe PON hiermee omgaat. :pieker:

serum

Forumguru
Op de alba site zelf laten ze toch wat knappere plaatjes zien dan in de auto van Madpilot (ook dynamic stoelen, foto 5)

http://www.alba-automotive.com/showroom/elegance/

Prive rijden we een S60; deze heeft ook redelijk los leer, maar hierbij is het puur geënt op comfort. (neigt sterk naar comfortabele fauteuils) De passat van de zaak heeft ook leer, maar hier zit het er na 120k nog steeds superstak omheen. (oncomfortabel, dat dan weer wel) kan me voorstellen dat er een verband zit tussen comfort en strakheid van het leer/onderliggende schuimrubber.

hemi24

Forumguru
Het prijsverschil met een Alba-setje in Leusden gemonteerd, t.o.v. het af-fabriek leer zal toch ergens moeten zitten, of denk ik dan te simpel?!?

Remakil

Forumguru
Je krijgt ook meer... :D

Alba bouwt de stoelen uit, trekt de stoffen hoezen er af, maakt lederen versies en bouwt de stoelen weer in...

Af fabriek hoeven ze alleen stoelen van leer te voorzien...

Verder vind ik het doorgaans wel meevallen. Beetje hobbels op het zitvlak en in de rug. De rest is mooi strak. Die hobbels zullen er wel zitten om de druk op te vangen van een persoon...

In mijn vorige auto zat af fabriek leer en dat zag er al snel ook zo uit, als op de Skoda foto... :)

madpilot

Senior Member
Goed nieuws. Mijn case ligt nu op directieniveau bij Alba en men is bereid om indien nodig delen compleet te vervangen. Ik heb op verzoek van de dealer een mail opgesteld met foto's van mijn interieur en als voorbeeld van hoe het wèl moet foto's van hun eigen site gehaald ;) Lijkt erop dat er nu dus schot in de zaak komt. Als er nieuws is meld ik me weer!

madpilot

Senior Member
Vandaag de auto weer opgehaald. Stukken beter zo, zie vóór en na. Is het dan nu perfect? Helaas niet (naar mijn bescheiden mening). De hoeken bij de overgang naar het voorste gedeelte zijn wat slordig (passagiersstoel heeft dat niet). Ik hoop dat na verloop van tijd wat beter wordt, als het leer wat oprekt. Het moet ook maar een keer klaar zijn, maar ik houd geen gevoel van kwaliteit over bij Alba. Als je dan toch weet dat je met een kritische klant te maken hebt, dan zorg je er toch voor dat het perfect wordt opgeleverd...

Wel alle lof voor Muntstad in De Meern. Altijd correct gebleven, bereid te helpen en er alles aan gedaan om de zaak tot een goed einde te brengen.

Bijlagen

• voor.jpg
    voor.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 230
  • na.jpg
    na.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 237
  • WP_20140206_005_02.jpg
    WP_20140206_005_02.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 216

madpilot

Senior Member
Ik hoop met je mee, het resultaat is m.i zeker niet perfect.

Neem aan dat je die "hoekjes" bedoelt? Zitting vind ik nu verder wel OK.

Ik durf bijna niet meer terug naar de dealer... Ik heb net wel een mail gestuurd met een foto. Het is toch eigenlijk van de zotte...

Desperado

Forumguru
Ja, de hoekjes. Dan ben ik misschien ook wel een mierenneuker. Maar als je zoveel geld uitgeeft mag het ook wel perfect zijn dacht ik zo.

serum

Forumguru
Het lijkt erop dat het schuim nog niet helemaal perfect op zijn plek zit; denk dat dit vlot genoeg fatsoenlijk zit. ziet er in mijn beleving zeer acceptabel uit.

Hoeveel kg weeg je btw?

Bovenaan Onderaan