Richard,
je kan ook het interieurfilter eens controleren op bladeren/vochtig, deze zit onder het handschoenkastje en is gemakkelijk te openen. Wel opletten als je terug monteert.. de luchtstroom van het filter respecteren en dus terugplaatsen hoe het er uit gekomen is. Er van uitgaande natuurlijk dat het correct geplaatst is geweest
.
de parafaanbak kan, ik zeg wel
kan een boosdoener zijn, met name dan de afvoerkanalen die hemelwater moeten afvoeren. Om eenvoudig te testen of deze kanaaltjes nog vrij zijn: giet een emmer water op de voorruit kan bestuurder en eens een emmer kant passagier. Het water moet vervolgens razendsnel ter hoogte van de voorste wielkassen er uitstromen, gebeurt dit niet dan zijn de kanaaltjes verstopt. Welke dan dus ook tot beslagen voorruit e.d. kan leiden.
het water in de deuren is een gekend kwaaltje van deze reeks, ligt waarschijnlijk aan de kwaliteit van de kit die af fabriek geplaatst is geweest. (is mij dan dus ook altijd mysterie geweest waarom dat bij mijn model ook nog was, aangezien dat 1 van de allerlaatste geproduceerde F1's was.. je zou toch een update verwachten van de kit in kwestie, niet?
). Het is volstrekt normaal dat er daar water komt, aangezien ramen nooit 100% waterdicht zijn, dit water moet "normaal gezien" dan via kanaaltjes het portier verlaten, wel richting buiten en niet binnen. Op termijn verduurt de kit en kiest het water de makkelijkste weg, namelijk richting binnen..
zo, ik hoop dat het het een en ander wat duidelijker is nu? en anders horen we het wel.
Joske