@
Cordoba Ok, ik begrijp het. Dat risico heb ik mij niet zo gerealiseerd eigenlijk.
Overigens krijg ik wel de indruk dat de kit die er al zat bijna hetzelfde spul was (aan de kleur, geur en elasticiteit te zien) en dat was ooit al door de dealer gedaan denk ik. Maar zeker weten doe ik dat niet. Het reageerde in ieder geval niet met de lak want die was nog goed toen ik die kit eraf haalde.
Als het zo is dat de kit die @
Erik_NL hier noemt hetgeen is wat de dealer gebruikt dan is dat bijna vergelijkbaar met de kit die ik heb gebruikt als ik de datasheets van die 2 kits naast elkaar zet.
Maar je hebt gelijk als je zegt: better save then sorry.
@
Joske en anderen
De afdichting is dus nu wel ok en ik heb ook geen nat portier meer. Bedankt ook voor de tip van de kranten, het vocht word nu steeds iets minder dus dat gaat op termijn wel droog worden zo.
Wat nog wel steeds een groot probleem is, is het feit dat voornamelijk de vooruit aan de binnenkant volledig beslaat. Gevolg een hoop condens en dus een hoop vocht.
Nu is die voorruit een keer vervangen geweest, kan het zijn dat ze die slecht gekit hebben of iets dergelijks?
Of zijn er andere dingen die ik na kan kijken om daar wat tegen te doen?
Ik krijg dus nu namelijk de indruk dat er aan de voorzijde van de auto nog een vochtprobleem zit omdat vooral de vooruit heel nat is en blijft terwijl de zijruiten nu reuze mee lijken te vallen na het dichten van het probleem met de lekkende achter-portieren. De voorportieren hebben geen lek probleem, dat heb ik gecontroleerd uiteraard.
Ik verdenk die voorruit, omdat die ook vervangen is een paar jaar geleden en ik daarvoor het probleem volgens mij niet had. Iemand hier toevallig nog suggesties voor/ideeën over?
Hoe kan ik nazien of die ruit wel goed gekit is? Kan ik dit na-kitten of iets in die richting?
Iemand een idee daarover?