leon-cupra
Forumguru
We zullen het maar een kans geven, het voorstellen van mijn nieuw "speeltje".
Vandaag getekend voor een droomwagen (eentje van de velen ) , eentje waar ik een jaar geleden van dacht "waaaww, dat moet toch machtig zijn om dat te bezitten" en vandaag ... when dreams come true !!
Graag stel ik dan ook voor: de BMW M3 competition M xDrive touring (zoals hem officieel omschreven wordt) aka "der Transporter"
Dit is reeds de LCI-versie. Niet zo heel veel aangepast. De licht-units zijn een beetje aangepast, luchtinlaten zijn wat aangepast en veel opties zijn standaard geworden. Enkele cijfers: motor: 6 cilinder biturbo - vermogen: 530pk - koppel: 650Nm - 0-100 : 3.6sec - verbruik 10.4l/100km (1 op 10 ongeveer).
De kleurensamenstelling:
exterieur: BMW individual Tansanitblau II
interieur: BMW individual volleder Merino Tartufo/Schwarz in combinatie met M decoratieve lijsten in carbon fibre.
Velgen: alu velgen styling 826 M 19"/20" in de kleur jetblack.
Over de kleuren is ook al het één en ander gediscussieerd. Ok, niet de meest spannende kleur op een M3, maar zoals vandaag tegen de verkoper gezegd, nu ik de mogelijkheid hem om de wagen volgens eigen wensen samen te stellen ben ik gewoon bij mijn eerste gedacht gebleven. Zeg al 6jaar 'ik wil ooit dat tartufo leder als ik ooit een BMW koop en wil zo graag eens een blauwe wagen". Daarnaast is het gewoon een super-klasse-volle combinatie waar toch nog de sportieve accenten van de M3 geaccentueerd blijven. Het volleder houdt in dat het dashboard en de bovenkant van de deuren in leder zijn met daarbij een supergave stitching. Was echt een vereiste in mijn configuratie. Geeft een enorm luxe-gevoel. Ooit eens gehad in mijn C-cabrio. Een enorm meerwaarde. Je ziet wel dat BMW graag 'individual' gebruikt ... kunnen ze wat extra aanrekenen Ook nog wat extra opties genomen waarvan je eigenlijk wel mag verwachten dat ze standaard zijn, maja, ... premium noemen ze dat dan. Nu, met de LCI-versie zijn heel veel zaken wel standaard geworden (vb Harman Cardon, getinte ramen, ...).
Vandaag stond dan ook de testrit op de planning na overeen gekomen te hebben met de verkoper qua prijs. 45min wat sturen ... precies of het 5min waren. Reed naar de garage en dacht 'we doen dat toertje opnieuw'. Had een mooi toertje uitgestippeld met allerlei verschillende baantjes om bepaalde zaken te voelen (stuurgevoel, snelheid, stabiliteit, ...). Uiteraard niet de wagen ten volle benut. Dergelijke wagen moet je geleidelijk aan leren kennen. Mijn ouders waren ook mee, je wilt ook niet dat er vandaag in de kranten staat 'ouders en zoon verongelukt tijdens testrit'. Maar op bepaalde momenten wel al eens geproefd wat de M3 in zijn mars heeft. Redelijk veel baan gedaan met om de 400m lichten. Had telkens het geluk om als eerste te staan. Eerste keren wat voorzicht, 1 keer 70-80% van het vermogen geprobeerd .... HOLYYYYYY SH*TTTTTT. Dit is pure waanzin.
Het geluid ook ... de 6 cilinder blijft toch wel iets. Het gevoel dat ik had bij de eerste rit met mijn M2 had ik ook bij de M3. Ear-porn, zo een 6-cilinder. Mijn vader was iets minder gecharmeerd van het algemene geluid maja, die mens is ook al wat ouder
Wat ik wel een enorme sterkt vond van de M3, je kan hem echt rijden als een oude l*l , als een testosteron-bom of iets er tussenin. Is een enorm goede daily. Qua hardheid ook. Reed echt (zeker op ons superslechte wegen) enorm comfortabel. De testrit was uiteraard veel te kort om alle verschillende modi te testen (alles qua ophanging, motor, remmen, .. kan je aanpassen). Denk dat je dan nog veel andere 'persoonlijkheden' van de M3 kan ontdekken. Na de testrit vroeg de verkoper 'en hoe was het' ... tja, wat moet je daar op zeggen. Heb toch even moeten bekomen van de testrit. Wat een sensatie. Gelukkig was de prijs al onderhandeld anders had ik met de catalogusprijs naar buiten gekomen als verkoopprijs Ook een sterk dingetje van BMW , dat interieur, de sfeer, de zithouding , .... denk dat alleen Porsche het nog beter kan.
En misschien nog een laatste dingetje ... het wordt een lichte vracht ("der Transporter"). Je kan zeggen zoals mijn vader 'spijtig dat dan het gezin niet mee kan'. Tja, inderdaad, is wel een dingetje, maja zoals ik vandaag gereden heb, moet ik toch niet proberen met het gezin erbij. Hebben uiteraard binnen het gezin nog andere wagens. Dus in die gevallen is er een andere oplossing. Maar uiteraard niet onbelangrijk is het gewoon het financiële voordeel. Eens uitgerekend, over 4jaar is dat gewoon een voordeel van +/- 59.000€ ... daar kan je gewoon niet om heen.
Na al die saaie lectuur, de foto's ... aangezien de M nog geproduceerd moeten zijn er uiteraard nog geen eigen foto's.
Dit is gelijkaardige configuratie (alleen dit is een pre-facelift )
Vandaag getekend voor een droomwagen (eentje van de velen ) , eentje waar ik een jaar geleden van dacht "waaaww, dat moet toch machtig zijn om dat te bezitten" en vandaag ... when dreams come true !!
Graag stel ik dan ook voor: de BMW M3 competition M xDrive touring (zoals hem officieel omschreven wordt) aka "der Transporter"
Dit is reeds de LCI-versie. Niet zo heel veel aangepast. De licht-units zijn een beetje aangepast, luchtinlaten zijn wat aangepast en veel opties zijn standaard geworden. Enkele cijfers: motor: 6 cilinder biturbo - vermogen: 530pk - koppel: 650Nm - 0-100 : 3.6sec - verbruik 10.4l/100km (1 op 10 ongeveer).
De kleurensamenstelling:
exterieur: BMW individual Tansanitblau II
interieur: BMW individual volleder Merino Tartufo/Schwarz in combinatie met M decoratieve lijsten in carbon fibre.
Velgen: alu velgen styling 826 M 19"/20" in de kleur jetblack.
Over de kleuren is ook al het één en ander gediscussieerd. Ok, niet de meest spannende kleur op een M3, maar zoals vandaag tegen de verkoper gezegd, nu ik de mogelijkheid hem om de wagen volgens eigen wensen samen te stellen ben ik gewoon bij mijn eerste gedacht gebleven. Zeg al 6jaar 'ik wil ooit dat tartufo leder als ik ooit een BMW koop en wil zo graag eens een blauwe wagen". Daarnaast is het gewoon een super-klasse-volle combinatie waar toch nog de sportieve accenten van de M3 geaccentueerd blijven. Het volleder houdt in dat het dashboard en de bovenkant van de deuren in leder zijn met daarbij een supergave stitching. Was echt een vereiste in mijn configuratie. Geeft een enorm luxe-gevoel. Ooit eens gehad in mijn C-cabrio. Een enorm meerwaarde. Je ziet wel dat BMW graag 'individual' gebruikt ... kunnen ze wat extra aanrekenen Ook nog wat extra opties genomen waarvan je eigenlijk wel mag verwachten dat ze standaard zijn, maja, ... premium noemen ze dat dan. Nu, met de LCI-versie zijn heel veel zaken wel standaard geworden (vb Harman Cardon, getinte ramen, ...).
Vandaag stond dan ook de testrit op de planning na overeen gekomen te hebben met de verkoper qua prijs. 45min wat sturen ... precies of het 5min waren. Reed naar de garage en dacht 'we doen dat toertje opnieuw'. Had een mooi toertje uitgestippeld met allerlei verschillende baantjes om bepaalde zaken te voelen (stuurgevoel, snelheid, stabiliteit, ...). Uiteraard niet de wagen ten volle benut. Dergelijke wagen moet je geleidelijk aan leren kennen. Mijn ouders waren ook mee, je wilt ook niet dat er vandaag in de kranten staat 'ouders en zoon verongelukt tijdens testrit'. Maar op bepaalde momenten wel al eens geproefd wat de M3 in zijn mars heeft. Redelijk veel baan gedaan met om de 400m lichten. Had telkens het geluk om als eerste te staan. Eerste keren wat voorzicht, 1 keer 70-80% van het vermogen geprobeerd .... HOLYYYYYY SH*TTTTTT. Dit is pure waanzin.
Het geluid ook ... de 6 cilinder blijft toch wel iets. Het gevoel dat ik had bij de eerste rit met mijn M2 had ik ook bij de M3. Ear-porn, zo een 6-cilinder. Mijn vader was iets minder gecharmeerd van het algemene geluid maja, die mens is ook al wat ouder
Wat ik wel een enorme sterkt vond van de M3, je kan hem echt rijden als een oude l*l , als een testosteron-bom of iets er tussenin. Is een enorm goede daily. Qua hardheid ook. Reed echt (zeker op ons superslechte wegen) enorm comfortabel. De testrit was uiteraard veel te kort om alle verschillende modi te testen (alles qua ophanging, motor, remmen, .. kan je aanpassen). Denk dat je dan nog veel andere 'persoonlijkheden' van de M3 kan ontdekken. Na de testrit vroeg de verkoper 'en hoe was het' ... tja, wat moet je daar op zeggen. Heb toch even moeten bekomen van de testrit. Wat een sensatie. Gelukkig was de prijs al onderhandeld anders had ik met de catalogusprijs naar buiten gekomen als verkoopprijs Ook een sterk dingetje van BMW , dat interieur, de sfeer, de zithouding , .... denk dat alleen Porsche het nog beter kan.
En misschien nog een laatste dingetje ... het wordt een lichte vracht ("der Transporter"). Je kan zeggen zoals mijn vader 'spijtig dat dan het gezin niet mee kan'. Tja, inderdaad, is wel een dingetje, maja zoals ik vandaag gereden heb, moet ik toch niet proberen met het gezin erbij. Hebben uiteraard binnen het gezin nog andere wagens. Dus in die gevallen is er een andere oplossing. Maar uiteraard niet onbelangrijk is het gewoon het financiële voordeel. Eens uitgerekend, over 4jaar is dat gewoon een voordeel van +/- 59.000€ ... daar kan je gewoon niet om heen.
Na al die saaie lectuur, de foto's ... aangezien de M nog geproduceerd moeten zijn er uiteraard nog geen eigen foto's.
Dit is gelijkaardige configuratie (alleen dit is een pre-facelift )