Levertijd New Octavia 16 TDI

Xandra

Lid
Snap er ook niets meer van, begin december bl elegance 12 dsg besteld. zou week 12 worden. gisteren gebeld met dealer, wordt week 4 gemaakt en wwek 7 geleverd, als het goed is.

Auke

Lid
dat kan wel maar er is geen Octavia Combi 1.6 TDI Elegance Businessline DSG op voorraad, toch bedankt voor het meedenken

Bakkertje

Forumguru
Om toch nog even verder mee te denken, er staan wel Golf modellen op voorraad, die hebben met DSG 20% bijtelling (in tegenstelling tot de Octavia) en zijn daarmee net zo duur om te rijden..
http://volkswagenstartklaar.nl/V17

Overigens kunnen lease maatschappijen gewoon voorraad auto's kopen en verleasen, dat mag geen probleem zijn.

Ow, en een 1.6 is altijd een TDI ;)

Mick

Actief lid
PFF, net een mailtje gehad van de dealer. Men hoopt dat de wagen in april gebouwd gaat worden, maar dit is nog ziet zeker.
Oorzaak zou de , diesel/DSG combinatie zijn, waardoor het allemaal wat langer gaat duren.Eind september in bestelling gegaan.
Ik zou bijna voor een Greentech gaan kiezen

Wasmachineman

Forumguru
Doe maar niet en blijf gewoon wachten op de 1.6 tdi dsg! Succes met wachten desondanks.
Je mag wel eens in mijn auto rijden hoor....

Mick

Actief lid
@Wasmachineman,

Bedankt voor je aanbod. Ik denk toch niet dat je een order zomaar om kan zetten. Tenzij er een voorraad wagen beschikbaar is.
Ik weet hoe het rijden met een DSG is. Heb namelijkeen 1.9Tdi gehad met en DSG 6, en daarmee heerlijk 240000km gereden.
Maar het wachten he, het duurt zo lang. In juli (2) ga ik op vakantie, en heb hem dan echt nodig i.v.m. de trekhaak.

@Hemi

Switchen naar 2.0tdi accepteren ze bij ons toch niet. De 1.6 lijkt me prima te doen.

hemi24

Forumguru
Scout, RS, 4x4 modellen en overige "speciale" uitvoeringen van de O2 rollen in een andere fabriek van de band dan de reguliere O2's dus die bewering hoeft 1,2,3 niet op te gaan..!

Mick

Actief lid
Vandaag even bij de dealer geweest omdat mijn tijdelijk Golf APK keuring nodig had. Ook maar even nader geinformeerd naar de reden van de langere levertijden van auto's met een DSG. Volgens hen komt het omdat Skoda te weinig DSG bakken besteld heeft bij de fabrikant van deze bakken.
In 2009 had men teveel DSG's besteld, en had men over. Men is er vervolgens vanuit gegaan dat het in 2010/11 weer wat minder zou worden, en daarom heeft men dus minder DSG's besteld.
De vraag is echter groter geworden, en dus heeft men leveringsproblemen.
Klinkt aannemelijk, maar hopelijk gaat het toch sneller worden dan men nu verwacht-gokt voor mijn bestelde wagen.

tha a

Senior Member
ff een kleine update: productieweek nog maar weer een weekje uitgesteld... van week 10 nu naar week 11. (eind maart)

Ben t wachten nu onderhand wel beu...

Meer mensen die al lang wachten op een 1.6TDI?

Mijn auto (lease) is half januari besteld en heeft als indicatieve leverweek week 15 gekregen. Recent dealer gemaild of hij concreet nog iets meer kon melden over de verwachte leverdatum, maar dat kon 'ie niet....?
'k Zal er binnenkort even een telefoontje tegenaan gooien.
't Lijkt er in ieder geval op dat we nog ff geduld moeten hebben. In eerste instantie hoopte ik, doordat ik geen DSG besteld heb, de levertijd mee zou vallen, maar daar begin nu toch enigszins aan te twijfelen.

marreky

Nieuw lid
Auto besteld in week6, verwachte productie is week 20 , levering weerk 21/22
Betreft een octavia 1.6tdi bl elegance, met als optie een mdi, schuifkanteldak, rokerspakket

Zojuist dealer gebeld, besteld half november 1.2 dsg combi elegance, met sunset, mdi, stoelverwarming, metallic lak (zwart) en driespaaksstuurwiel. volgende week vrijdag ophalen. joepie!

De-Boswachter

Nieuw lid
Zojuist dealer gebeld, besteld half november 1.2 dsg combi elegance, met sunset, mdi, stoelverwarming, metallic lak (zwart) en driespaaksstuurwiel. volgende week vrijdag ophalen. joepie!

Om mijn verhaal dan maar even te vertellen...
Ik heb nagenoeg dezelfde auto besteld dan loewi1984 (het verschil is dat ik een Amundsen heb besteld). Sterker nog, loewie1984´s auto en die van mij zijn gelijktijdig besteld bij dezelfde leaseboer...
Alleen mag loewie zijn auto as vrijdag ophalen....
Van mijn auto is de levertijd onbekend. Het is gewijzigd van week 8 naar week 14 naar week ???
Mijn dealer kan geen leverdatum noemen, Loewies dealer begrijpt het ook niet, de leaseboer krijgt ook niets te horen en Pon verwijst mij weer terug naar mijn dealer....
En dan zijn we terug bij af..... en ik baal als een stekker!!

Maargoed.... ik heb weinig andere keuze dan wachten he..... :(

Bovenaan Onderaan