Levertijd Octavia 3

Noord26

Forumguru
Dat is erg locatie afhankelijk. Aldus mijn verzekeraar staat 60% van alle auto's altijd buiten. En dan begrijp ik die voorruit wel. Als je echter bij de andere 40% hoort, heb je totaal niets aan een verwarmde voorruit.

Mik19

Lid
Ik heb de HB Elegance Businessline 16TDI DSG besteld in week 14 en de auto zal worden afgeleverd in week 22

Rick

Senior Member
Even snel vergeleken (business line uitvoeringen): basisprijzen zijn gelijk. Uitvoeringen ook. Bagagepakket is extra (scheidingsnet, var bagagevloer, box onder hoedenplank, 320€). Functiepakket voor combi is extra (vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagage nettenset, 230V, 250€). Winterpakket eruit, losse opties toegevoegd voor stoelverwarming: voor 200€, achter 300€. Extra optie elektrische achterklep 390€. Extra optie adaptive cc 700€. Kanteldak combi 1150€. Chromen raamlijsten: hb 120, combi 200€. Sunset 180 (zowel hb als combi).

Gunner

Forumguru
Even snel vergeleken (business line uitvoeringen): basisprijzen zijn gelijk. Uitvoeringen ook. Bagagepakket is extra (scheidingsnet, var bagagevloer, box onder hoedenplank, 320€). Functiepakket voor combi is extra (vanuit bagageruimte neerklapbare achterbank, bagage nettenset, 230V, 250€). Winterpakket eruit, losse opties toegevoegd voor stoelverwarming: voor 200€, achter 300€. Extra optie elektrische achterklep 390€. Extra optie adaptive cc 700€. Kanteldak combi 1150€. Chromen raamlijsten: hb 120, combi 200€. Sunset 180 (zowel hb als combi).
Okay, thanks. Gelukkig geen prijsstijgingen zo snel al na introductie.

Racer-X

Actief lid

Chromen raamlijsten als optie? Volgens mijn dealer zou dit standaard zijn op de combi in elegance business line. Ik heb ze nl. niet hoeven bestellen en 4 weken geleden stonden ze nog niet in de optielijst. Iemand enig idee want ik zou ze er graag ophebben?

Darkside

Forumguru
Ik zou het raar vinden als ze nu opeens als optie worden aangeboden.
misschien dat het wel een optie is geworden voor de ambition.
Anders gewoon even aan je dealer vragen. Die zou dat voor je moeten regelen

maartenv84

Senior Member
De chromen lijsten worden nu inderdaa optioneel aangeboden op de ambition. Op de elegance
businessline zijn ze standaard.

Verder verdwijnen er in de loop van het jaar een aantal kleuren: rosso brunello, platin grey en lava blue gaan er uit. Er komt een nieuwe kleur rood (rio rrd) en een nieuwe kleur wit.

Darkside

Forumguru
Jammer dat Rosso er uit gaat. Vind dat een mooie kleur en staat nog op mijn shortlist.
Maar wie weet is de nieuwe kleur nog mooier?

Rallye

Forumguru
Flippers zijn toch niet perse nodig bij DSG? Je hebt toch nog altijd de M-stand (+- stand) om handmatig te schakelen.

Bij de DSG werkt die manuele stand van de pook helaas verkeerd om (naar ik aanneem ook weer in de OIII): opschakelen naar voren en terugschakelen naar achteren, tegen de beweging van je lichaam in. Bij een DSG zou ik dus altijd flippers willen.

Greggy

Actief lid
Dealer wist mij vandaag het volgende te vertellen:

- Dynamic pakket op de EB Combi (in mijn geval) is mogelijk, en er staat geen beperkingen in het systeem (dus geen langere levertijden bekend indien het Dynamic pakket wordt gekozen)
- Het is niet bekend of het 3-spaaks stuurtje in het Dynamic pakket nu flippers heeft
- Wellicht nog een probleem qua sportstoelen in het Dynamic pakket en het alcantara leer. Misschien kan dit niet samen...
- Vanaf week 22 gaat de 1.4DSG in productie. Levertijden van soortgenoten worden dan bekend gemaakt in het systeem. (Ditto voor 1.2DSG vanaf week 32)
- 230V als accesoire: prijs nog steeds niet bekend (nsnb)

Ofwel, nog veel onzekerheden...

paulus474

Senior Member
Dealer wist mij vandaag het volgende te vertellen:
- Dynamic pakket op de EB Combi (in mijn geval) is mogelijk, en er staat geen beperkingen in het systeem (dus geen langere levertijden bekend indien het Dynamic pakket wordt gekozen)...
Wanneer zou jouw auto geleverd worden? Bij mij zou de levertijd van juni naar augustus gaan... ;-(.

Weet iemand vanaf welke productieweek er sprake is van modeljaar 2014? Achtergrond van mijn vraag is of eventuele toevoeging van het Dynamic pakket de levertijd van mijn reeds in maart bestelde Combi nog verder zal doen oplopen...

Fean

Forumguru
Combi Elegance Business line, Sportinterieur, sportonderstel, volgens mij is dat alleen verkrijgbaar in model jaar 2014.

Vorige week besteld planning is 30 september.

Fean

Forumguru
Overigens erg vaag dat bij mijn bestelling, Combi-Elegance BL incl. dynamic pakket, een sportonderstel heb staan.. Ik kan deze niet terug vinden bij de leasemaatschappij. Dit betreft geen eibach, maar vanuit de fabriek.

Weet iemand hier wat meer over?

Greggy

Actief lid
Wanneer zou jouw auto geleverd worden? Bij mij zou de levertijd van juni naar augustus gaan... ;-(.

Die van mij (Combi EB 1.4DSG) staat nu op week 17. :-) Nog geen auto gezien helaas. Maar dit komt door de DSG. Na week 22 worden de 1.4DSG (en week 32 voor de 1.2DSG) levertijden bekend omdat de fabrikant dan de DSG-bakken gaat 'verdelen' over de orders. Op het Dynamic pakket staat geen beperking in het systeem; ofwel geen extra levertijden door dit pakket vooralsnog.

Edit: planning staat nu op week 32. Levering 2 weken later.

D_R1978

Senior Member
Heeft iemand al een foto gezien van de spoiler die onderdeel vormt van het dynamic pakket voor de combi?

Als die al te lelijk is zou dat voor mij reden kunnen zijn om dat pakket niet te nemen, ondanks dat sportstoelen me wel prettig lijken.

D_R1978

Senior Member
Dat idee had ik ook, die vind ik prima. Ik wil alleen liever niet met een ontzettende spoiler gaan rondrijden....

Bovenaan Onderaan