Levertijd Octavia 3

TedVlemmings

Forumguru
Ik hoorde gister hetzelfde. Heb een O3C E-BL besteld met panoramadak, alcantara, 1.6TDI DSG, Sunset, volwaardig reservewiel, Topaz, sierlijst en drive set-up. Oorspronkelijk stond hij gepland ergens begin Juli, nu ook week 35 verwacht. Gelukkig mag ik tijdelijk rondrijden in een O2C 1.2TSI maar wel met beduidend minder opties/luxe.

CoesDoes

Forumguru
Mooie combinatie! Misschien zorgt de DSG wel voor vertraging (en de weken fabriekssluiting in de zomer helpt natuurlijk ook niet)
ik heb gisteren een O3C E-BL 1.6TDI Topaz met 18" Golus, Sunset, Functie pakket, Bagage pakket, Dynamic pakket, Driving mode assistent en Hill hold control besteld en levering wordt in week 34 verwacht. (Maar ik ga er eigenlijk al van uit dat hij dan van de band rolt en er dus een aantal dagen bijkomt voor transport etc.)

@TedVlemmings als ik jou was zou ik nog even informeren naar het volwaardige reservewiel, ik vermoed namelijk dat dit niet gaat passen ivm breedte van de band en dat ze een thuiskomer gaan leveren

Mik19

Lid
Ik heb de HB Elegance Businessline 1.6 TDI besteld en vandaag nog vernomen dat de levertijd nog binnen 3 weken is. Met de optie's zo als eerder vermeld

Ik heb de HB Elegance Businessline 1.6 TDI besteld en vandaag nog vernomen dat de levertijd nog binnen 3 weken is

Dan zullen onze auto's vast bij elkaar op de vrachtwagen richting NL staan...:tongue: Vandaag is mijn 1.6TDI EB gemaakt, volgende week bij Pon, en dan over 2 weken de levering van de dealer!

Mik19

Lid
Ja dan zullen samen op de trailer in de regen staan. Ben benieuwd of het gaat lukken. Moet zeggen dat Skoda zo allemaal te lezen aardig veranderlijk is.

Skoda_Jake

Nieuw lid
Mijn Octavia Combi is eind april besteld en zou in de week van 9 juli afgeleverd worden. Deze datum staat nog steeds. Ben benieuwd!

Die van mij is 10 april besteld met leverweek 26 (eind juni), en nu wordt het dus week 35... Ik ben benieuwd of jouw levering 9 juli is. Wellicht is mijn DSG de oorzaak van de vertraging.

roeldewinter

Actief lid
Vandaag is de mijne door de leasemaatschappij besteld. Een Combi Elegance Businessline, 1.6 TDI, DSG, Driving mode assist, 18" Golus, Sunset, Functiepakket (bagagenetten, 230V, achterbanken neerklapbaar vanuit kofferruimte), Bagagepakket (Bagagescheidingsnet, variabele bagagevloer, multifunctionele bagagevloer (wat het verschil is tussen die laatste twee weet ik eigenlijk niet...), Trekhaak, Reservewiel.

Aflevering wordt voorspeld voor week 35 / 36, eerste week september...

TedVlemmings

Forumguru
Die van mij is 10 april besteld met leverweek 26 (eind juni), en nu wordt het dus week 35... Ik ben benieuwd of jouw levering 9 juli is. Wellicht is mijn DSG de oorzaak van de vertraging.

De mijne is ook week 35, met DSG echter is de bestelling pas begin deze week officieel geplaatst. Het zou dus zo maar kunnen dat de DSG vertragend is en deze pas vanaf die periode van de band gaat rollen?

Jarsiv

Senior Member
Ik heb een 1.6tdi ambition businessline, donkere raampjes trekhaak, funktie pakket en 17 inch velgen

DSG is inderdaad de oorzaak van de latere productie en levering. Alle orders met DSG zijn opgespaard en worden later tegelijk geproduceerd. Datzelfde geldt voor alle "nieuwe" opties die worden beschreven in de nieuwe prijslijst van 1 juni (bagagepakket, dynamic pakket, adaptive cruise Control etc.) Deze opties zorgen ook voor een latere productiedatum. Uiteraard zijn deze opties wel het wachten waard!

Ik heb trouwens een Skoda Octavia Combi 1.4 TSI, Platin Grey, Sunset, afneembare trekhaak, Hill Hold, crinkel zwarte bekleding, 18 inch Alaris velgen en natuurlijk geen typeaanduiding besteld..... Geen opties van de nieuwe prijslijst en geen DSG.

Mensen, goed nieuws! Ik heb vandaag de 1e 3 opleggers met Skoda Octavia's zien rijden. HB en combi's allen op de A12. Er wordt dus hard gewerkt in Tsjechië!!

roepieh

Nieuw lid
Ik heb m'n O3 al geleverd gekregen. Eerste ervaringen zijn zeer goed. Ik maak wel vrij veel kilometers en de 50 liter tank is voor mij wel een beetje 'jammer'. Bij de pomp knijp je er dan amper 42 liter in...

Zeeman

Nieuw lid
kan wel kloppen hoor, heb gister de combi besteld. levering week 34. combi 1.8 tsi Elegance BSN met pano dak

kan iemand mij trouwens adviseren of ik de juiste config heb met kleurstelling race blue icm lederen int. kaneel bruin.
heb ook dynamic pakket besteld en vraag mij af of ik die prachtige sport stoelen niet ga verpesten door achteraf leer in te bouwen (trouwens wel door Royal Class Leather in Urk, een vakman die ook Audi's voor PON doet.. maar toch)
heb bewust voor dynamic pakket gekozen omdat de stoelen in de O3 elegance bsn mij nogal tegenvielen na 2 jaar praktijkervaring in de Superb 2 elegance bsn.

Bovenaan Onderaan