Levertijd Octavia 3

Mijn Skoda Octavia Combi Elegance Businessline 1.2TSI met DSG7 is nu besteld. heb als opties: DAB, burlwood sierlijsten, sunset en 18" lichtmetaal. en accessoires: leer achteraf en een vaste trekhaak.
Volgens dealer staat de levering nu voor week 33. Dealer had al 1.2TSI met DSG7 voorbesteld en hiervan is er nu dus 1tje voor mij :)
Ik hoop dat ze die datum waar kunnen maken.

Ik heb trouwens een Skoda Octavia Combi 1.4 TSI, Platin Grey, Sunset, afneembare trekhaak, Hill Hold, crinkel zwarte bekleding, 18 inch Alaris velgen en natuurlijk geen typeaanduiding besteld..... Geen opties van de nieuwe prijslijst en geen DSG.
Zojuist nog op het nippertje het Dynamic pakket en het Bagage pakket toegoevoegd. Volgens de dealer levert dit geen latere aflevertijd op, dus hopelijk nog steeds de week van 9 juli.....

ceesm

Nieuw lid
Goedenavond,

Vandaag is mijn Octavia 3 besteld (1.6 TDI elegance business line, topaz brown, beige interieur en houten inleg), de verwachte afleverweek is 27 (eerste week juli). Zijn er al meer mensen op dit forum die de auto besteld hebben, en wat is jullie ervaring qua wachttijd?

M.V.G

J. Hoogendoorn
Ik heb reeds op 22 april een Octavia 3 1.8 tsi elegance business besteld. de dealer had geinformeerd bij Pon en de productie week zou week 25 zijn. de auto zou dan in week 27 afgeleverd worden. Later heb ik van de dealer vernomen dat het waarschijnlijk begin of half augustus gaat worden.
Echt duidelijkheid is er niet, en vergeet niet dat de fabriek ook nog met vakantie gaat 3 of 4 weken.
Gr,
Cees

heb vandaag ook de volgende config besteld, komt volgens dealer week 25

Octavia 1.4 TSI - DSG Elegance - Business Line - Combi - 12-4-2013
Zwart
Zwart Leder Achteraf
18" Alaris
Elektrische achterklep
Sunset
Drive Select
Safety Pack
Dab tuner
Dynamic pack
Panorama dak

door het leer wordt hij 1 week later uitgeleverd

Ben vandaag nog bij de dealer geweest productieweek staat nu op week 34

Ik heb reeds op 22 april een Octavia 3 1.8 tsi elegance business besteld. de dealer had geinformeerd bij Pon en de productie week zou week 25 zijn. de auto zou dan in week 27 afgeleverd worden. Later heb ik van de dealer vernomen dat het waarschijnlijk begin of half augustus gaat worden.
Echt duidelijkheid is er niet, en vergeet niet dat de fabriek ook nog met vakantie gaat 3 of 4 weken.
Gr,
Cees
Wat heb je besteld? DSG, adaptive cruisecontrol,winter pakket? Deze opties zijn vertraagd....

Edwin1969

Actief lid
Ik heb op 15 april j.l. (wk 16) mijn nieuwe O3 Combi besteld volgens navolgende configuratie:

Octavia Combi 2.0TDI Elegance Businessline
Sunset
DAB-tuner
Hill Hold Control
Reservewiel (thuiskomer)
Trekhaak (achteraf)

Geen ingewikkelde configuratie voor de fabriek lijkt mij.

Oorspronkelijk zou de auto volgens de dealer (o.b.v. info PON) wk 25 geproduceerd worden, maar vandaag de dealer geraadpleegd die mij vertelde dat productie op dit moment gepland staat voor wk 34 (!), maar ook dat is nog niet zeker want bevestiging is door de fabriek nog niet gegeven.

Kortom: flinke tegenvaller voor deze nieuwe Skoda-rijder !

gr.
Edwin

Ik heb op 15 april j.l. (wk 16) mijn nieuwe O3 Combi besteld volgens navolgende configuratie:

Octavia Combi 2.0TDI Elegance Businessline
Sunset
DAB-tuner
Hill Hold Control
Reservewiel (thuiskomer)
Trekhaak (achteraf)

Geen ingewikkelde configuratie voor de fabriek lijkt mij.

Oorspronkelijk zou de auto volgens de dealer (o.b.v. info PON) wk 25 geproduceerd worden, maar vandaag de dealer geraadpleegd die mij vertelde dat productie op dit moment gepland staat voor wk 34 (!), maar ook dat is nog niet zeker want bevestiging is door de fabriek nog niet gegeven.

Kortom: flinke tegenvaller voor deze nieuwe Skoda-rijder !

gr.
Edwin
Lijkt me idd niet echt een hele moeilijke configuratie.... Wellicht dat het aan de 2 liter ligt, maar dat lijkt me redelijk kansloos. Ik heb van de leasemaatschappij begrepen dat de fabriek de verschillende orders met motoren verzamelt en dan in 1 keer produceert. Ik hoop dat mijn auto dan alsnog in de week van 9 juli komt....

TedVlemmings

Forumguru
Las ik niet eerder dat ook alle DSG's verzameld worden? Mijn bestelde 1.6TDI DSG wordt namelijk ook pas in week 35 verwacht, zoals die van anderen ook die (ruim) voor mij besteld hebben.

CoesDoes

Forumguru
Ik heb laatst ergens gehoord dat er wat problemen zouden zijn met de 17" velgen, voor zover ik kan zien is het voornamelijk de EBL die uitgesteld lijkt te worden en laat die nou standaard met 17" geleverd worden...

Morgen misschien de dealer maar eens bellen of de mijne met upgrade naar 18" daardoor niet wat eerder kan.. :unsure:

Las ik niet eerder dat ook alle DSG's verzameld worden? Mijn bestelde 1.6TDI DSG wordt namelijk ook pas in week 35 verwacht, zoals die van anderen ook die (ruim) voor mij besteld hebben.
Dat klopt. Voor zover ik weet leveren de DSG's vertraging op, de adaptive cruisecontrols ook. Het Winterpakket heeft leveringsproblemen van de verwarmde voorruit. Deze auto's worden volgens de dealer pas begin 2014 geleverd. Lijkt me erg sterk, maar dat was wat hij mij wist te vertellen.... Dan maar geen verwarmde voorruit....

Rick

Senior Member
Ik heb laatst ergens gehoord dat er wat problemen zouden zijn met de 17" velgen, voor zover ik kan zien is het voornamelijk de EBL die uitgesteld lijkt te worden en laat die nou standaard met 17" geleverd worden...

Dit heb ik ook gehoord. 18" was geen probleem.

CoesDoes

Forumguru
@Zeeman klopt, die foto had ik ook al in het algemene Octavia3 forum gepost, heb hem ook naar de dealer gestuurd, die voelde zich bezwaard omdat ik weer eerder info had dan de importeur..., het is uiteraard geen officiële pers/folder foto, maar wel goed genoeg om klanten een indruk te geven lijkt me.
De kleurencombinatie lava/camel kan zeker mooi zijn, maar dat kun je misschien ook nog bepalen als je de auto hebt zodat je kan zien hoe de standaard stof staat en de leerkleur in combinatie met je lak kunt zien.. (En je er 1800€ voor over hebt)

Ik hoop zelf dat ik nog ergens aan kan geven dat ik de zwart/grijze stof wil, want zwart rood in een Topaz bruine auto lijkt me niet echt mooi :tongue:

Als ik het zo zie wordt week 34 een erg drukke week.., vraag me af of ze dat wel gaan halen... (en wat ze in de tussentijd gaan produceren, uitstel van het een lijkt me te moeten leiden tot versnellen van andere)

Zeeman

Nieuw lid
@Zeeman klopt, die foto had ik ook al in het algemene Octavia3 forum gepost, heb hem ook naar de dealer gestuurd, die voelde zich bezwaard omdat ik weer eerder info had dan de importeur..., het is uiteraard geen officiële pers/folder foto, maar wel goed genoeg om klanten een indruk te geven lijkt me.
De kleurencombinatie lava/camel kan zeker mooi zijn, maar dat kun je misschien ook nog bepalen als je de auto hebt zodat je kan zien hoe de standaard stof staat en de leerkleur in combinatie met je lak kunt zien.. (En je er 1800€ voor over hebt)

Ik hoop zelf dat ik nog ergens aan kan geven dat ik de zwart/grijze stof wil, want zwart rood in een Topaz bruine auto lijkt me niet echt mooi :tongue:

Als ik het zo zie wordt week 34 een erg drukke week.., vraag me af of ze dat wel gaan halen... (en wat ze in de tussentijd gaan produceren, uitstel van het een lijkt me te moeten leiden tot versnellen van andere)

Zeeman

Nieuw lid
zal ik zeker doen, eerst wachten tot ik m heb.
config:
Octavia combi 1.8 tsi elegance bsn, handbak
lava blue met.
pano dak
dab tuner
trekhaak afneembaar
18'' Alaris
dynamic pakket, zwart/grijs stoelen
ondergrill sierlijst

Het bekleden van de stoelen kost trouwens Euro 1250 incl. btw (en deurbekleding). dat is gezien de gelverde kwaliteit niet duur. Royal Class Leather bekleed ook Audi en BWW af importeur en dat zegt wat.

Gunner

Forumguru

Morgen misschien de dealer maar eens bellen of de mijne met upgrade naar 18" daardoor niet wat eerder kan.. :unsure:
Wat voor problemen?

Bovenaan Onderaan