Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

Ridley

Forumguru
Je kunt pas vanaf week 4-2015 gaan tellen als levertijd. Je wist dat Skoda pas aan de productie van de combi begon eind januari. Daarmee wil ik niet zeggen dat de levertijd niet lang is, maar hij ligt iets genuanceerder als week 45-2014.

Race Bleu 18inch

Senior Member
@Ridley
Ik had in eerste instantie de deal dat ik mee kon bestellen in de demo auto's. En deze zijn allemaal in de periode, oktober 2014, besteld, productie datum volgens de Skoda systemen was week 45. Dus in werkelijkheid niet iets minder genuanceerd.
Maar belangrijker, voorlopig kan (moet) ik nog even wachten:nailbiting:

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
met een gratis setje 18 inch
emoji57.png
dat dan aanloopt..... :deuk:

Ron467

Actief lid
En dan dat irritante week nummer gedoe :lezen:
moet ik altijd weer gaan lopen rekenen/opzoeken welke datum men bedoeld.

eigenlijk weer net zoiets als dat stompzinnige liters per 100 km..... ik weet liever hoever ik nog kom op 1 liter!

Joske

Forumguru
eigenlijk weer net zoiets als dat stompzinnige liters per 100 km..... ik weet liever hoever ik nog kom op 1 liter!
adhv je dagteller weet je onderhand wel hoeveel kilometers je kan doen met een volle tank? dan is het aantal liter per 100km toch duidelijker? Want het aantal resterende liters in je brandstoftank kan je toch niet aflezen? :)

Ron467

Actief lid
@ joske :Natuurlijk weet ik dat ongeveer, maar ik ben opgegroeid met het gegeven dat een voertuig 1 op zoveel loopt....
bij geld gebrek kon je toen snel berekenen dat als je 5 liter ging tanken, je precies zou komen waar je wezen wilde.

iemand achter zijn bureau heeft L/100km verzonnen en het is (helaas) omarmd....
Zo heeft men ook ooit geprobeerd om "het pondje" (=500 gram cq halve kilo) uit te roeien, dat is dan (alweer helaas) weer niet gelukt.
En nu gebruikt men al weer lang weeknummers, en maar weinig mensen aan wie ik het vraag kunnen me dan onmiddellijk zeggen welke datum dat is....

ach, elke gek heeft zijn gebrek en dit is iets waaraan ik me erger. :tegek:

rogitaro

Actief lid
Mijn Fabia Combi 1.4 TDI Style is besteld in week 51 2014 en zou volgens Muntstad in de Meern geleverd worden in Week 12. (De leasemaatschappij hield een slag om de arm en zei week 14)

In werkelijkheid is de auto eind week 9 binnengekomen en geleverd op 10 maart dat is week 11.
Ik heb er dus 12 weken op moeten wachten.

Ik vind de levertijd niet extreem lang, mogelijk komt het doordat ik een TDI heb besteld en de meesten gaan voor een TSI. Dieseltjes heb ik nog niet veel voorbij zien komen in ieder geval. Ook niet op buitenlandse fora.

ik zag daar ook dat als er een panorama dak is besteld, de levertijd enorm veel langer wordt.

Op 15 november 2014 Fabia combi 1.2 tsi first edition style besteld met panoramadak, sportpakket, techpakket, trekhaak en spatlapset in de kleur metal grey metallic wordt volgens dealer in week 10 afgeleverd, de Fabia greenline duurde in 2010 6 maanden, ben dus benieuwd.

Bericht van mijn dealer voorlopige productie week 15 kan dus nog later worden !!!!!!!!

Komnr Nr. Model Merkcode Kleur datum week Status Importeur Dealer losadres label Benaming
998385 917 Fabia Combi NJ54J4/15/FES F6F6 BL 17-11-2014 201515 In bestelling
Voorlopige productieweek 201515.

Race Bleu 18inch

Senior Member
@Tipmast
Ik heb hetzelfde probleem, nagenoeg dezelfde opties als jou besteld, op de spatlappen na.:cool:
Besteld oktober 2014, productie week liep op van 45-11-16-23 en na een telefoontje van de dealer naar PON, op zgn prioriteitenlijst gekomen waardoor het nu week 19 is geworden, zeggen ze !:mad::mad:

Ik ben benieuwd kan alleen maar afwachten, dacht er snel bij te zijn, dealer ook niet blij ondertussen al meer dan 8000 km meer gereden met de greenline en er zal dus nog wel wat meer bijkomen.

Bovenaan Onderaan