Man oh man, bij mij lijkt het echt een never ending story te worden. Mogelijk zou ik vandaag de auto krijgen, belt de dealer me vanochtend op; "Meneer .... , ik heb slecht nieuws " !?! Wat blijkt; Mijn auto, in tegenstelling tot de net geleverde O2 van een collega, is 2008 modelreeks. Dat houdt in dat die auto/dat type blijkbaar door de keuring moet bij RDW wegens technische modificaties. Dus voordat dat is gebeurd geen kenteken voor mij. Kan ruwweg/max 2 weken duren :-/
Voordeel: hij is 2008 model :-) Paar dingen anders bij mij:
- mistlampen hebben cornerfunctie en zien er 'iets' anders uit; onderin de reflector zit nu ook een mat gedeelte, net als in de Xenon reflectors.
- stuurkolom stengels hebben andere symbolen en zijn anders van vorm (minimaal).
Voor de rest viel mij niets op..
Hieronder de tekst welke mijn collega op een UK forum had gevonden:
"general differences between MY 2007 and 2008 are as following:
-Roof Rails in silver colour (Estate only) : available for all trims exc. Classic
-Front fog-lamps with „Corner“ function : for all trims excl. RS and Scout
-New symbols for control levers below steering wheel : all trims
-Alloy wheels 6,5J x 16'' LYRA : for all trims excl. L&K, RS and Scout
-Alloy wheels 7,0J x 17'' PALLAS : for Ambiente, Elegance (for 4x4 and 4x4 Elegance from August 2007)
-1,8 TSI/118 kW engine (comb. with man. transm.) : for Ambiente, Elegance and L&K
-“Silver Diamond” body colour is replaced by “Silver Brilliant” : all trims from autumn
There can be also some other minor trim changes, but they vary country to country."
Misschien maak ik morgen wat foto's in de showroom, dan zet ik ze op het forum. Auto zag er wel super uit in zwart met de Pegasus en het lichte interieur... Kan niet wachten