Frankie
Actief lid
Daar ben ik niet van op de hoogte. Volgens mij komen de Skoda's van Tsjechië per trein naar D'Ieteren (= centrale hoofdverdeler in België van Skoda / VW/ Audi / Seat / Porsche / Yamaha ...) Wat er daar nog moet gebeuren voor het gelijkvormigheidsattest bijvoorbeeld weet ik niet. Vanuit D'Ieteren worden ze dan per vrachtwagen naar de respectievelijke verdelers gebracht.
Het verschil met Nederland is dat in Nederland de auto's met nummerplaat geleverd worden en deze nummerlplaat blijft de hele "levensduur" van de auto bij deze auto, ook bij verderverkoop.
In België behoort de nummerplaat tot een bepaalde persoon en zijn auto. Bij het kopen van een andere auto (nieuw of 2dehands) blijft deze nummerplaat bij deze persoon of kan hij ze laten schrappen en een nieuwe aanvragen. De auto wordt dus zonder nummerplaat geleverd. => Dit maakt misschien het verschil met Nederland.
Grtz :bye:
Dat verhaal dat je in Belgie hetzelfde kenteken behoudt kende ik. Maar moest het '08 model van de O2 in Belgie niet ook weer worden goedgekeurd door een instantie gelijk aan onze Rijksdienstwegverkeer ? Als jij een auto uit b.v. Duitsland importeert moet die dan eerst worden gekeurd of krijg je zomaar een nieuw kenteken ?