Levertijden S2C

Levering verder vertraagd

In tegenstelling tot eerdere berichten van de dealer dat de auto bij de importeur al vertrokken zou zijn, blijkt de Superb nog in Tsjechië te staan !!

Daarmee lijkt de levertijd eerder 12 weken te worden, dan de oorspronkelijk aangegeven 6-8 weken.

Hij wacht denk ik op zijn broertje :-)

Volgens mijn dealer is deze deze week van de band af komen rollen.......

Nog 2 à 3 weken wachten dan staat hij voor mijn deur!

vincefra

Actief lid
Vriend van me naar de garage gegaan en kreeg volgfende te horen:
- de fabriekcapaciteit is verhoogd op de S2C
- DSG doet +- 2 weken langer levertijd
- pano dak doet +- 2 weken langer levertijd

- dus levering zou binnen de 4 maanden dan zijn

Was dat gewoon commercieel zalven of realiteit? iemand anders nieuws hierover? Kunnen we nagaan of de productie inderdaad verhoogd is en dat de leveringen dus vlotter gaan?
Wat met de wagen huidig reeds in bestelling - verkort dan de levertermijn?

kwaazaar

Actief lid
Mijn S2C zou volgende maand geproduceerd worden en hopelijk dan 1e helft van november afgeleverd worden. Vandaag wordt ik gebeld door de leasemaatschappij met de vraag of ze de auto komende donderdag al bij me kunnen afleveren. Lijkt er dus op dat de productie flink is opgevoerd.
(S2C, 1.8 TSI, platin grey, 18", sportonderstel, pano-dak).

Op 31 juli mijn 1.4 Mocca Brown S2C besteld. Als extra's achteraf leer en bluetooth (voor de iPhone) in laten bouwen. Auto wordt als het goed is halverwege oktober geleverd. Rond de 10 weken levertijd dus.

ronmar

Nieuw lid
Ik heb hem vandaag besteld, :) de S2C 1.8 tsi 4x4 elegance businessline met de volgende opties: kessy, panodak, eberspacher standverwarming, elektrische klep, afneembare trekhaak, 18 inch Themisto en winterbanden op Lm velgen. Ik hoop dat dit jaar nog gaat lukken maar denk het niet als ik alle berichten op dit forum heb gelezen.
Ik houdt jullie op de hoogte.
groeten van Ronmar

andrehj

Forumguru
Ik heb hem vandaag besteld, :) de S2C 1.8 tsi 4x4 elegance businessline met de volgende opties: kessy, panodak, eberspacher standverwarming,

Eberspächer? Ik dacht dat origineel Webasto werd ingebouwd? Of bouwt de dealer dit achteraf in? En, als ik het vragen mag, wat kost die standverwarming?
In Dld kun je het gewoon af-fabriek meebestellen voor 1200 euro...

Levertijden

Dit ontving ik van de leverancier, wilde ik jullie niet laten missen!

[FONT=SkodaSans,Bold][FONT=SkodaSans,Bold][FONT=SkodaSans,Bold]SUPERB COMBI[/FONT][/FONT][/FONT][FONT=SkodaSans,Bold][FONT=SkodaSans,Bold]

[/FONT]
[/FONT][FONT=SkodaSans,Bold]

[FONT=SkodaSans,Bold]Status [/FONT]
[/FONT]
Vrij te bestellen
[FONT=SkodaSans,Bold]
[FONT=SkodaSans,Bold]Productieweek [/FONT]

[/FONT]
41/2010
[FONT=SkodaSans,Bold]
[FONT=SkodaSans,Bold]Transporttijd [/FONT]

[/FONT]
2 weken
[FONT=SkodaSans,Bold]
[FONT=SkodaSans,Bold]Afleverweek dealer [/FONT]

[/FONT]
43/2010
[FONT=SkodaSans,Bold]
[FONT=SkodaSans,Bold]Aantal weken:[/FONT]

[FONT=SkodaSans,Bold]Restricties [/FONT]
[/FONT]DSG + 3 weken
Panoramisch glazen schuif-/kanteldak + 6 weken
KESSY + 16 weken
Navigatie Amundsen + 2 weken

ronmar

Nieuw lid
wij hebben voor storm blue gekozen. Iedereen heeft al iets zilverkleurigs dus deze valt dan lekker op.

ronmar

Nieuw lid
de standverwarming is wel prijzig en wordt door elektro start in Den Helder ingebouwd.
De prijs ex btw is € 2200,00 met een afstandsbediening. Ik overweeg om daar nog een gsm module bij kopen voor €81,00 dan kan je hem ( het ) via de telefoon activeren. Best wel gaaf toch?
Als jullie nog meer willen weten dan zorg ik voor de juiste antwoorden.
Groeten Ronmar

Wasmachineman

Forumguru
Tja, standkachel. Die mis ik in mijn auto. Best prijzig wel, die moet nog omlaag maar ideaal in de winter. Motor is snel op temperatuur en geen ramen krabben. Volgende auto dan maar! Wel een mooie kleur en een erg mooie uitrusting! Kun je hem gelijk mooi uitproberen als je hem krijgt in de winter, Ronmar?! Succes met wachten.

jalex_h

Forumguru
Wanneer heb je die info gekregen?
Die van mij is in week 37 besteld (1.8 TSI Ambition BL, DSG+afstandbediening op de achterkl+zijairbags+sunset af fabriek en trekhaak+bluetooth via de dealer).
Prognose was toen 11 weken levertijd, dus week 48. Maar lease, dus begin volgend jaar.

jalex_h

Forumguru
@wasmachineman: ik hobbel nu rond in een VW Touran. Was prima voor het doel waarvoor hij uitgekozen was (niet te duur, veel (berg)ruimte en moet een zware caravan kunnen trekken). Maar niet echt comfortabel en omdat ik inmiddels meer ben gaan rijden, knelt dat des te meer. Daarbij heb ik er de nodige panne mee gehad en heb daardoor weinig vertrouwen meer in de Touran. Bij elk geluidje denk "wat nu weer".
Dus ik ben hem nu wel zat en kan de Superb niet snel genoeg komen:)!

Vandaar dat ik elk bericht over levertijden uitpluis. En ja, als je na lang wikken, wegen en rekenen het besluit genomen hebt, dan wil je hem eigenlijk al de volgende dag hebben.

Wasmachineman

Forumguru
Okay Jalex, dat kan ik me goed voorstellen.
Heerlijke auto krijg je.
Mijn collega heeft ook een S2C dsg maar dan diesel 170pk in de elegance business line en die is helemaal zo blij als een kind! Ook hij kwam uit een Touran.
Succes met wachten en hopelijk blijft je nog veel bespaard met de Touran.

andrehj

Forumguru
de standverwarming is wel prijzig en wordt door elektro start in Den Helder ingebouwd.
De prijs ex btw is € 2200,00 met een afstandsbediening.
Groeten Ronmar
Dat vind ik wel duur. Ik heb hier nog een offerte liggen van Hegeman (Nijmegen-Arnhem) die voor standverwarming (bij aanschaf van een nieuwe Superb) 1900 euro incl BTW rekent. Nog steeds belachelijk natuurlijk als je het vergelijkt met een af-fabriek ingebouwd systeem, maar duidelijk goedkoper dan jouw prijs.

vincefra

Actief lid
ik volg jullie allemaal niet ...

wat heeft bijverwarming met levertijd te maken?
alsook, af fabriek is dat 826 € (excl. BTW) in Belgie , dan zijn prijzen van 1900 en hoger wel echt exuberant ...

Bovenaan Onderaan