Wat een onzin dit. Never nooit niet doen een motor laten lopen zonder olie. Je hebt toch echt smering en zeker olie druk nodig op de diverse onderdelenAndere optie is om het apparaat niet te gebruiken en de motor even te laten lopen als de olie eruit is. Klinkt stom, maar daar heb ik zelf bij bestaan toen de hoofdmonteur van een lokale dealer het apparaat niet beschikbaar had. De uitleg die erachter zat was ook nog eens zeer plausibel.
Wat een onzin zeg.. Motor zonder olie laten lopen? Heb je het wel goed begrepen Noord?
Je dient een motor ook niet in koude toestand te verversen...
Olie warm rijden. 10 min wachten en AL je olie zit in je Carter hoor...
Bij mij is de olie na 10 min 50 graden ofzo. Omgevingstemperatuurafhankelijk natuurlijk. Ik kijk op maxidot..Dan is de olie "redelijk" warm geworden. Ik ben erg benieuwd hoeveel graden het is? Want de olie-afzuigpomp kan maximaal 60 graden aan.
Dat had niet gehoeven. Zodra ik mijn auto op contact zet (zonder te starten) kan ik de pook al heen en weer bewegen (dus van P naar N) en daarna de auto wegduwen (wat met zo'n zware S2 dan wel wat minder gaat...)Wegduwen ging niet (DSG) en ik weigerde domweg hem even te starten om 'm in N te zetten.
Het goede nieuws: díe verkopen tankstations nou meestal WEL!heb je dan ook altijd 5 lege jerrycans bij de hand om de foute peut in over te pompen?
het is een doe het zelf systeem, maar zoals al terecht opgemerkt is door @Eemspoort, het is gewoon veel beter om het langs onder te doen, en dat gaat nu eenmaal niet op straat, dus een doe het zelf klusser die zelf op deze manier onderhoud verricht, zelfs al is zijn technische kennis en vaardigheid dubbel zo groot als van een monteur bij de dealer, levert op dit gebied absoluut in op kwaliteit van het onderhoud.
Wel de ANWB heeft inderdaad ergens in de wagen een buffertank zitten waar je verkeerde brandstof in verdwijnd en en die ze weer ergens afleveren als deze vol is.Hoe doet ANWB dat, hebben die een lege 70 liter tank bij zich eigenlijk?)
Google is snel met het doornemen van dit topic zeg, ik had ook mij oog op het pompje. Via google een unboxing gevonden inclusief wat specificaties. Het ding blijk 0,2 liter per minuut te pompen met motorolie. Sorry, maar dan ben ik een half uur bezig...! Ik laat 'm liggen, laat de zwaartekracht wel z'n werk doen.