hoi even een vraag, worden de O2's in verschillende fabrieken gebouwd, begrijp ik dat nu goed, en de ene fabriek bouwd ze dan beter zonder rammels dan de andere fabriek??? Ik begreep het niet helemaal vandaar mijn vraag aan jouw.Tja, zo te zien vergelijk je een eenvoudige O1 (trommelremmen, slappe vering) met een luxere O2. JC en ik vergelijken met resp. een RS en een 4x4, dat is toch iets anders. De bouwkwaliteit van die auto's is ongeëvenaard (nul kraakjes en rammels - omdat ze in een andere fabriek zijn gebouwd?) en het aantal elektronische storingen was ook nul. Dat het gebruikte materiaal minder is, doet natuurlijk niets aan die zorgeloosheid af.
Dus dat is ons referentiekader met de O2, waarover je iets meer leest qua kraakjes en storingen - zie ook de daling van Skoda in de Tevredenheidstrofee.
Mijn O2 is ook lease, maar ik heb het weten te regelen door goede contacten te hebben met mijn dealer. Die weet ondertussen wel dat ik geen *uitwerpselen* praat als ik ergens over klaag. En ik snap ook dat het makkelijk klinkt wat ik zeg, maar ik was zelf verbaasd dat het redelijk makkelijk ging. En de reden? Omdat PON schijnbaar wel begrijpt dat er een probleem kan zijn met een koppeling, maar meer moeite heeft met een niet goed functionerende regensensorMorgenmiddag ga ik m wegbrengen.
Laat de koppeling vervangen is makkelijk gezegd. Maar dit is een leasebak dus het moet Of onder garantie OF met toestemming van de leasemaatschappij. Het gewoon 'laten doen' zal niet lukken denk ik.
Betekend overigens niet dat ik het niet ga proberen en ik kan heel overtuigend zijn kan ik je vertellen.
Er is inmiddels weer wat bij gekomen, de ruitenwisser zijn versleten. Maken strepen en geluid dus die mogen ze ook meteen vervangen. Nog ff en ik heb een heel nieuwe auto !!
Het viel bij mij trouwens onder garantie. En het gebok is nog steeds weg, en de regensensor doet het ook prima. Dus...je kan bij 99,999% zeker zijn dat het vervangen van de koppeling (in dit geval) het gebok zal verhelpen. Er is nl nu een referentiecase...me! :473:
Is natuurlijk niet gek aangezien ik een Octy van 36k gewend ben. Deze kost de helft denk ik.
Ik begreep van mn dealer dat er daarom een tweede massavliegwiel op zit om de ergste klappen voor de koppeling op te vangen.
Begrijp ik de grap niet of is dit een onjuiste vertaling van "Zwei-Massen-Schwungrad": volgens mij is dat één vliegwiel met twee "massa's" (is dat wel een juiste vertaling?). Zie ook http://de.wikipedia.org/wiki/Zweimassenschwungrad
het is een vleigwiel dat bestaat uit twee delen met veren ertussen die het schokken bij aangrijpen opvangt om trillingsvrij weg te kunnen rijden. puur voor comfort.