Kun je nagaan... ik vind het nog steeds een fijne wagen en bijna niemand gelooft je als je vertelt dat jouw wagen in tegenstelling tot al die andere zo'n drama is.
Je krijgt haast de indruk dat je spoken ziet want als er iemand van de dealer mee rijdt dan kraken bijv. de veren weer eens niet en geeft de radio geen krimp. Als een collega eens met je mee rijdt dan gaat het eerste half uur van de rit over alle bijgeluiden: Raad je kraak.
"En waarom trilt je auto zo als hij stil staat."->"Ja dat is normaal bij dit soort nieuwe auto's"->"Maar wat hoor ik dan tikken onder het dashboard?"->"Ja dat is het stellen van de kachelkleppen. Dat is normaal volgens de dealer alleen gaat het heel de rit door."->"en waarom stoort je radio zo terwijl we midden in het centrum van Eindhoven rijden?"->"Ja dat is nieuw en digitaal en de automatische fijnafstemming van de radio is niet perfect maar dat is nog niet opgelost en de importeur doet er niets mee." Goeie reclame zeg.
Gelukkig zijn het allemaal problemen die er niet voor zorgen dat ik stil sta langs de weg.
Nou, normaal vind ik het allemaal absoluut niet! Je rijd geen nieuwe auto om uit te leggen waarom er allerlei kleine irritante gebreken zijn. Je zou bijna een hele nieuwe Octavia eisen bij PON. Ik ging gister met 4 man naar Breda en ze dachten allemaal dat we in een tank reden. Vanwege de rolgeluiden van de banden. Neemt bizarre vormen aan momenteel.
Kleine update:
- Windruis is minder maar nog niet helemaal weg
- Banden vervangen moest aangevraagd worden bij ING doen ze over twee weken.
- Rubbers kraken nogsteeds.
- Koppeling is een garantieaanvraag gedaan doen ze over twee weken vervangen.
- Pookknop was in backorder ( geeft wel aan hoeveel ze dr moeten vervangen lijkt me)
- Voor de cruise control was er geen fout uit te lezen en dat moeten ze echt uitlezen schijnbaar anders mogen ze m niet vervangen.
Al met al ben ik dus nog niet helemaal tevreden...