UPDATE..
Mn turbo begon al aardig te fluiten dus maar weereens naar de dealer getufd afgelopen vrijdag. Aangegeven dat de turbo aan het 'zingen' was tussen de 1.000 en 1.500 rpm net als 40.000km geleden. Toen is ie preventief vervangen dus een nieuwe turbo aub.
:smirk:
De monteurs hadden het vermoeden dat het een vacuumlek was. Ze hadden m wat langer nodig dus een vervangauto meegekregen voor een dagje. Eind van de middag weer opgehaald. De turbo was inderdaad aan vervanging toe (duh). Dat moeten ze bij de leasemaatschappij aanvragen en dat kan pas op maandag dus mn Octavia met astma weer meegenomen.
Dit weekend dacht ik al dat ik wat vermogen kwijt was, dagje later deedt ie het eigenlijk wel weer goed. vanochtend draaide ik om iets over 7 de snelweg op, gaf een dot gas, schakelde naar 6 en toen....niks...
Vermogen was totaal weg, geen lampjes, geen rook. Meteen de eerste afrit genomen en zonder turbo dus met een pkje of 60 (?) weer naar de dealer gereden. Raar verhaal opzicht, turbo is ter ziele maar geen olielekkage of zoiets. Ding is er gewoon mee gekapt. Goed deze jongen rijdt deze week dus in een vervangbak en wacht tot ze een nieuwe fohn op de Octy hebben gezet.
Onvoorstelbaar dat zie hier geen turbo's in kunnen zetten die heel blijven. En ja ik rij mn netjes warm en zet m ooit meteen uit als ie heel warm is.