logo´s

Henny

Actief lid
Wat is oorsprong van logo, liepen er vroeger indianen rond in Tsjechië?

Jazeker! :-)
Ik dacht het eigenlijk van hier te hebben hoor dat verhaal, maar kon het niet vinden. Ff gezocht op internet en ergens vond ik dit:

"In 1923 werd als nieuw Skoda handelsmerk een indianenhoofd met drie gestileerde veren met een pijl in een cirkel geregistreerd. Dit beeldmerk met de gevleugelde pijl staat sindsdien model voor perfectie. De herkomst van het Skoda logo is echter nogal mysterieus. Wellicht dat Emil Skoda zich tijdens zijn reizen in Amerika liet vergezellen door een indiaan, wiens profielafbeelding daarna in de directiekamers kwam te hangen. "
Ik heb het ietsje anders gelezen, maar het kwam op hetzelfde neer. Het zou i.v.m. bewondering voor de indianen zijn geweest, wat ik me weet te herinneren. Misschien ook uit het Škoda-boekje "De rijke historie van Škoda", maar dat kon ik nu niet vinden.

DeVisdude

Senior Member
Als ik dat Octavia / FSI logo er af wil halen...
Klopt het dat ik deze dan eerst op moet warmen en dan er af kan trekken?
Zijn er verder nog tips?

... ja dat skoda logo moet blijven ;)

ad5000

Actief lid
Je kunt deze het beste verwarmen met een fohn of even de auto laten opwarmen door de lekker warme voorjaarszon. Neem dan een stukje visdraad en flos deze achterlangs de badges. Als het goed is vallen ze vanzelf of straat en hou je nog wat rubberachtige zooi op je auto over. Wrijf dit licht met je vinger op (gaat wat rullen) en poets het geheel op met wat autowas en een zachte lap en voilas je hebt een badgloze auto.

Jammer dat Skoda dat niet de optielijst heeft staan net zoals VW voor 0 euro

Volgens verschillende bronnen is het geen indianen tooi, maar een vleugel. De vleugel en de pijl symboliseren de vooruitgang, het rondje in de vleugel is daar symbolisch voor vastgehouden kwaliteit. Of iets dergelijks.

Octaaf

Forumguru
alleen de uitvoering mist bij mij. vind het prima zo.

denk dat mensen het niet alleeen voor de "mooi" verwijderen, misschien toch ook een heel klein beetje uit "schaamte" voor een lichte motor.....

___JC___

Forumguru
Jammer dat Skoda dat niet de optielijst heeft staan net zoals VW voor 0 euro

Mijn dealer heeft het gewoon gratis verwijderd hoor. Staat dan wel niet op de lijst maar lijkt me sterk dat er dealers zijn die het weigeren of ervoor rekenen?

Niels74

Nieuw lid
Ik laat het ook verwijderen, net als de spoiler trouwens; niet iedereen hoeft van ver te zien dat ik in een rs rijd namelijk.

LenK

Forumguru
Daarvan ben ik benieuwd of dat kan zonder sporen.
Hoe zit ie vast, lijkt met niet met dubbelzijdig plakband....

Die spoiler vind ik het "-"-puntje van de RS hatch: een "petjes" attribuut zo'n handvat.
Dus als ie eraf kan dan komt de RS misschien ook wel op mijn "maybe-wanna-buy lijstje"...

ad5000

Actief lid
Nou eigenlijk is het een soort dubbelzijdige foam en is het spul best gemakkelijk te verwijderen..... Mijn dealer zegt overigens dat hij het niet mag van Skoda NL

LenK

Forumguru
Nou eigenlijk is het een soort dubbelzijdige foam en is het spul best gemakkelijk te verwijderen..... Mijn dealer zegt overigens dat hij het niet mag van Skoda NL
Dit gaat over de badges niet over de spoiler neem ik aan?

Rallye

Forumguru
Natuurlijk is het jouw auto, maar je kunt toch ook aan zowel de voor- als de achterbumper, de mistlampen, de velgen en de bekleding zien dat het om een RS gaat? Waarom haal je dan alleen de achterspoiler eraf? Als je de spoiler lelijk vind, zou ik een Combi kopen.

Exciter

Administrator
Smaken verschillen nu eenmaal; maar als ik straks op de Skodastand sta bij de Autorai, jat ik toch wel ff snel de nieuwe Skoda logo's van de Yeti af.......
winkie.gif
Ik vind het enkel zilveren logo een stuk mooier dan het logo met het groen erin. Nostalgie of niet....

Ga na de sloop en zoek een Favorit op... deze had ook al een alleen zilveren logo...

ad5000

Actief lid
Natuurlijk is het jouw auto, maar je kunt toch ook aan zowel de voor- als de achterbumper, de mistlampen, de velgen en de bekleding zien dat het om een RS gaat? Waarom haal je dan alleen de achterspoiler eraf? Als je de spoiler lelijk vind, zou ik een Combi kopen.

zou ik ook doen...als je een diesel RS rijdt (geen idee overigens) zou ik een 2.0 tdi nemen en deze laten chippen, hou je ook nog wat geld in je zak...
Een RS is een RS en daar moet je niet mee knoeien (persoonlijke mening natuurlijk).

LenK

Forumguru
zou ik ook doen...als je een diesel RS rijdt (geen idee overigens) zou ik een 2.0 tdi nemen en deze laten chippen, hou je ook nog wat geld in je zak...
Een RS is een RS en daar moet je niet mee knoeien (persoonlijke mening natuurlijk).
Maar als je een snelle benzine wil (dus een RS) en niet opgescheept wil zitten met zo'n handvat op je kofferdeksel, dan zijn er 3 mogelijkheden:

1 Spoiler eraf
2 Combi kopen
3 Ander merk kopen

Lijkt me optie 1 toch het minst ingrijpend.

Wat betreft diesel: een RS houdt meer in dan een gechipte 2.0TDI.

___JC___

Forumguru
Beetje appels met peren vergelijken denk ik.
Een gechipte 2.0TDI is waarschijnlijk iets sneller dan een standaard RS maar de RS heeft toch een andere motor (injectoren e.d.) en daardoor andere eigenschappen.
Ik heb zelf een gechipte 2.0TDI en heb in een soort gechipte RS TDI gereden (was een Altea FR maar het is dezelfde motor) en ik kan je vertellen dat ie dan echt wel weer wat sneller is!

Verder moet ik zeggen dat ik de RS zowel van binnen als van buiten qua looks erg mooi vind. Niet zo 'Sjonnie' als de eerste, maar zeker sportief !

Bovenaan Onderaan