Maatwerk tunen bij RS-Tuning te Son

VEEJAY

Forumguru
Voor tijdens het wachten: Ik vraag mij af of je de file van JD een tuningsfile kunt uitlezen een beetje tweaken en dan op de markt kan verkopen. Of is zo'n bestand versleuteld?

Joske

Forumguru
Aangezien ik her en der al professionele mensen heb horen roepen dat sommige tuners gewoon hun werk kopiëren ga ik er van uit dat het wel (technisch gezien dan toch) mogelijk is. Met de juiste software dan veronderstel ik toch. Maja, een beetje broodroof mijn inziens? ;)

Noord26

Forumguru
Mij is verzocht om niet bij een andere tuner (de op-maat chip van JD die aanwezig is) uit te laten lezen. Die kan schaamteloos idd gekopieerd worden.

Benieuwd naar je ervaring bij deze tuner te Son.

Staat de JD software nog op je auto als je langs de de andere tuner gaat? Wat kost een chip waarbij ze ongeveer 8 uur bezig zijn met je auto dan wel niet?

Laatst bewerkt:

Happyman

Forumguru
Maatwerk tunen lijkt mij alleen nuttig als er ook motorische aanpassingen zijn gedaan zoals grotere turbo, andere verstuivers enz.... Ik ben tot nu toe zeer blij met mijn, sinds vorige week, geuploade "standaard" software :D

Noord26

Forumguru
Of op een specifieke brandstof. ;)

Zijn er hardware matige aanpassingen aan je auto gedaan dan je op-maat gaat laten doen?

VEEJAY

Forumguru
Nog eentje voor het wachten:
Ik ben een keer (2006) met een maatje meegeweest om te zien hoe Fasttech een tuner (jonge knaap) waar we bij stonden zijn hagelnieuwe A3 2.0TDI DSG aan het chippen was. Zeer indrukwekkend daar wij geen idee hadden waar ie mee bezig was.

Een paar keer proefrijden, moeilijk kijken en weer aanpassen. De auto is een paar maanden later gerold bij Van Beek en er kwam een whopping 162pk uit. De auto ging weleens in noodloop, maar dan reed ie gewoon langzamer en moest je even stoppen om opnieuw te starten. Dit was maar van korte duur want hij ging definitief plof op de autobahn met Ultimate Diesel. Het was gelukkig een leaseslet.

De reden dat het maatje bij Fasttech die tuner langsging was omdat ze het voor 300 euro deden en op maat. Nou dat kreeg je in die tijd, en nu ook niet, nergens..

Dit heeft overigens niks met RS-Tuning te maken, slechts om mijn ervaring te delen. Ik geloof dat het op maat tunen het bij elkaar 2 uur (in ieder geval veel sigaretten) geduurd heeft.

VEEJAY

Forumguru
Heb je hun site niet gezien, best gelikt. Ze hebben zelfs een missie statement!

Kan iemand niet even aan ze vragen of ze de beruchte 1.2TDI EGR klep niet kunnen wegprogrammeren, dat schijnt de beste nog niet te lukken.

Aangezien zij zonder problemen een "EDC17 TRICORE uitgerust met TPROT 8-10 anti-chiptuning beveiliging" kunnen kraken is zo een Ecoblaster aanpakken natuurlijk een eitje.

Geen idee wat het is maar klinkt erg ingewikkeld.

Joske

Forumguru
ik begrijp dat deze tuner "nog maar" (= is daarom geen slechte referentie) een 2 jaar actief is?

LT83

Forumguru
Haha Veejay,
Toevallig heeft een maatje zijn Focus ST op maat laten tunen bij Fasttech, zal hem je bevindingen eens doorgeven;)
Ding heeft nu icm intercooler en downpipe 300pk en 540nm, loopt best goed hoor.
Onderin de toeren echt een monster en zeker snel, maar op hogere snelheden (boven de 160km/h) wordt mijn RS toch wel een stukje sneller. Overigens is Marco (fasttech) best een aardige gast maar een beetje een blaaskaak, op een mailtje van mijn maat wat de reden kon zijn dat hij op hogere snelheid echt minder snel was en ook niet echt super topt blijft het antwoord nog steeds uit. Ze zullen zich ondertussen dus best verbeterd hebben, want noodloop e.d. komen bij de ST niet voor.

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Super gelikt die site!

Of deze:

"Wij doen dit met gecertificeerde en gemotiveerde chiptuners"

Nooit geweten dat er gecertificeerde tuners zijn; dat is nieuw voor mij. Blijkbaar doen ze zelf niets maar hebben ze er weer andere (gelukkig gemotiveerde :D) chiptuners voor nodig om het uiteindelijke werk te doen

LT83

Forumguru
Jullie maken er wel allemaal een grapje van; maar dadelijk komt Hugh hier terug met cijfers van 190 pk en 430nm voor zijn 1.9tdi met standaard 105 pk, wat dan?? ;) Dat is dan dus toch het voordeel van 8 uur maatwerk ;)

Joske

Forumguru
Jullie maken er wel allemaal een grapje van; maar dadelijk komt Hugh hier terug met cijfers van 190 pk en 430nm voor zijn 1.9tdi met standaard 105 pk, wat dan?? ;) Dat is dan dus toch het voordeel van 8 uur maatwerk ;)
met enkel een chippie? dan is ie vast uniek in zijn soort ;)

ertromp

Forumguru
Ja tuurlijk is het verklaarbaar die 8 uur: die 8 uur is om naar een JD of een TVS of een VAGtechniek te rijden. Dat geven ze toch zelf aan: ze werken met gemotiveerde chiptuners!

Zonder gekheid: ik ben benieuwd :D

CDK

Forumguru
ik denk dat na 8 uur op maat tuning de deur op slot ging en hij nu tijdens z'n testrit met een in de soep gedraaide motor op een verlaten bospaadje zonder gsm/internet ontvangst in tranen terug denkt aan z'n eens zo fijne JD chip ;) Just kidding! Ik hoop uiteraard dat er prachtige resultaten behaald zijn en dat er een uitdraai gepost wordt waar ik stik jaloers van word!

Bovenaan Onderaan