Ik voeg mij ook bij de nieuwsgierigen, en heb eigenlijk dezelfde vragen als anderen al geformuleerd hebben. Ik twijfel of ik een jaartje (of iets langer) terug ook al niet iets van RS-tuning heb gezien/gelezen, mogelijk op het Seat-forum.
Als ik het goed heb bleef dat een beetje een vaag verhaal, geen rampzalige zaken zoals opgeblazen blokken, maar ook geen geweldige ervaringen.
@
Rosinfield Ik heb een beetje dezelfde instelling/afkeer van mission-statements en certificeringen. In de jaren 90 is bijvoorbeeld de ISO-certificering zijn opmars begonnen. Mijn reactie op bedrijven die met ISO-certificering zwaaiden: als je goed werk levert heb je zo'n certificering niet nodig, maar voordeel als ze het goed volgen, is wel dat ze na kunnen gaan, waar het fout is gegaan. In die tijd ook ooit een spiegel gemaakt die in apparatuur moest die met een satelliet de ruimte in geschoten moest worden. SRON is wel komen kijken, en heeft vragen gesteld over documentatie die we normaal deden, maar mijn werk was uiteindelijk het enige onderdeel zonder certificering, dat goed genoeg was om de ruimte in te gaan.
Edit: hebben jullie ook gezien dat er ook een Duitse en Hongaarse RS-tuning is? (gewoon
.nl vervangen door
.de respectievelijk
.hu )