Mad hulpveren octavia combi laten verwijderen of laten zitten

Canon-Eye

Forumguru
Smaken verschillen, maar in het geval van de O2 hangt de achterkant standaard omlaag. Sinds ik hulpveren heb staat de auto vlak, en dat vind ik een stuk beter eruit zien.
Dat had ik met de Fabia combi en met de LeonST net zo: ook die stonden er nogal "afgezakt" bij, quasi vermoeid leken ze wel. Doordat de achterkant iets omhoog is gekomen met de Mad's eronder knapte de aanblik naar mijn smaak aanzienlijk op - ze staan er veel actiever, misschien zelfs wat sportiever bij.
Nou ben ik totáál niet van het verlagen; ik zie soms voertuigen die over de weg lijken te kruipen als een kat die een vogeltje besluipt. Dat vind ik dan weer geen gezicht - en het is nog een stuk lastiger in- en uitstappen ook, zoals je t.z.t. wel gaat merken.
Maar inderdaad, smaken verschillen... :jaja: (en gelukkig maar, trouwens).

Terzijde: let er na (de)montage even op of de basisinstelling van de koplampen en eventuele mistlampen nog correct is.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Wellicht niet. Volgens mij ziet het model die ik heb er zo uit als de blauwe op de plaatje. (Willekeurig plaatje via zoekmachine).

UPDATE: de UK website heeft een fatsoenlijke product beschrijving waaruit blijkt dat ze progressief zijn.
Helder, dan hebben ze het model aangepast na de O2, wat jij laat zien zijn idd progressieve veren. De mijne zijn namelijk helemaal recht en daarmee niet progressief.
 

Antera

Donateur
hulpveren zijn merkbaar als je geen belading hebt. Hij word stijver achter en tevens is hij ook instabieler achter dus met noodstop of uitwijken kan dit nadelige gevolgen hebben zonder belading.
 

Tees

Donateur
Eerlijk gezegd had ik de ervaring met zowel m'n F1 als O2 dat de auto (zowel beladen als onbeladen) stabieler in de bocht lag na het plaatsen van de hulpveren. Ik had t idee dat de auto achter minder overhelde.
 

Canon-Eye

Forumguru
Eens, @Tees . Vooral bij de Fabia merkte ik dat positieve verschil. Bij de Leon viel het niet zo op omdat die al heel kort na aanschaf van hulpveren is voorzien, dus ik heb toen maar weinig km zonder gereden. Inmiddels zowat 60k km mét en het ding loopt onder alle omstandigheden als op rails.
 
Ik heb hier ook al wat naar gezocht en de volgende mogelijke optie gevonden bij MAD
Wel iets duurder, maar misschien wel makkelijker in te stellen.


Met hemelvaart gaan we het eerst een keer zonder proberen en dan zullen we de vervolg beslissing maken
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan