Ook hier iemand die geen voorstander is van dakkoffers. Ik heb zelf 3 kinderen en in totaal 2x een oprolbare dakkoffer gebruikt. Oprolbaar want dan is het in de schuur een pakketje ter grootte van een kinderbedje en zit je niet het hele jaar met zo'n onding te kijken.
Alle andere keren hebben we de spullen gewoon in de kofferbak meegenomen, onze Skoda's hebben een bovengemiddelde kofferbak en ik heb altijd alles meegekregen inclusief de ikea antilop, buggie etc. Onze jongste is een echt kereltje en ja die maakt heel veel vies. Gelukkig zijn er op de campings waar wij naartoe gaan ook wasmachines te vinden die je in geval van nood prima kunt gebruiken.
Je moet dan wel creatief inpakken, bijvoorbeeld de slaapzakken achter de voorstoelen, want die kinderbeentjes kwamen toch niet op de grond. Ook vandaag de dag, inmiddels zijn het pubers, gaat alles in de kofferbak. Wel tot het dak geladen (eerlijk = eerlijk) met een net achter de achterbank om de spullen ook in geval van nood achterin te houden.
Qua dakbelasting moest ik nog even aan een topgear aflevering denken:
Zo'n heli zal vast meer wegen dan 75 kg