Mijn allereerste skoda

Ik vorige week 13 januari mijn allereeste skoda octavia besteld.
Ik heb een 1.8 Tsi elegance combi in het zwart met 17" pegasus velgen, sunset ramen en Amundsen navigatie systeem besteld.

Ik heb net naar de dealer gebeld om de produktie week te vragen tot mijn grote verbazing gaat hij deze week al in produktie.

Hij moet nog getuned worden ik twijfel tussen ziptuning 210pk en 310nm voor 500€ ofwel bij de dealer zelf (Abt) 209pk en 320nm voor 800€.

Laat hem maar vlug komen.

Groetjes Steve

Michel

Forumguru
Welkom! En dat lijkt een vlotte levering te worden!

Ik mag nog vier maanden geduld opbrengen, omdat de 1.4 TSI motor momenteel erg populair schijnt te zijn, maar toen ik aan mijn dealer (S-Point) vroeg of de levertijd van een 1.8 TSI korter zou zijn, bevestigde hij me dat de levertijd voor een Octavia met deze motor eveneens vier maanden zou zijn.

Mijn dealer zei mij 10 tot 12 weken.
Toen ik hem deze middag belde met een vraag over het tunen vroeg ik hem of hij al wist wanneer hij geproduceerd ging worden tot mijn grote verbazing gaat hij deze week in productie :super:

Hopelijk hoef je zo lang niet te wachten.

Bakkertje

Forumguru
Hmm.. Net ff snel de prijslijst bekeken, had je niet beter een Elegance Business kunnen bestellen? Die heeft standaard al 17 inch wielen, een columbus, Xenon en bluetooth telefoon voorbereiding. Volgens mij was je dan goedkoper uitgeweest..

Succes met het wachten in ieder geval!

Klaasje

Forumguru
De facelift heeft ook een business, is alleen voor leaserijders te bestellen heb ik me door de dealer laten vertellen. Daar stond namelijk deze versie

Heb net ff contact gehad met de dealer, ik heb mijn nieuwe O2 in week 3 besteld en hij wordt in week 6 al geproduceerd.

Vlotte produktie zou ik zeggen.
Kan er natuurlijk ook op wijzen dat de bestellingen niet echt binnen stromen.

Groetjes Steve

Michel

Forumguru
Ik las gisteren dat Volkswagen arbeidstijdverkorting heeft aangevraagd voor een groot deel van het personeel. Hopelijk doen ze dat niet voor degenen die verantwoordelijk zijn voor de productie van de 1.4TSI motoren, want bij mijn auto lijkt dit de bepalende factor qua levertijd te zijn.

Op bijv. de Autoweek site lees ik wel voorbeelden van leveringen voor Golf's VI of Scirocco's die ineens met een maand worden vervroegd, dus wellicht dat de crisis hier toch invloed op heeft.

Octavia 1.4TSI Combi Ambition besteld

Zo, Afgelopen zaterdag hebben we de beslissing genomen en na een goed bevallen proefrit, de Octavia 1.4TSI Combi Ambition besteld. :yeah: Een geweldige bak in mijn ogen en die motor is een stuk beter dan de oude 1.6mpi die we nu nog hebben. Ook de stoelen leken ons wat beter te zitten...Nu volgens Duindam nog 3 maanden wachten...Heeft trouwens iemand een foto van de kleur Aqua Blue metallic? We hebben die kleur besteld, maar deels op de gok. We kunnen niet wachten, laat maar komen die wagen!

Michel

Forumguru
Die 1.4 TSI motor rijdt inderdaad geweldig. Heb ook even met de 1.6 gereden, maar de 1.4 TSI is echt de te prefereren motor. Eigenlijk zou je alleen voor een 1.6 MPI kiezen als je op LPG wilt rijden, want dat kan de 1.4 TSI weer niet.

Qua kleur lijkt er weinig verschil te bestaan tussen Aqua Blue Metallic en Satin Grey Metallic, althans volgens de website.

Ik vermoed dat de Octavia Combi op de achtergrond de kleur Aqua Blue Metallic heeft

Bijlagen

• IMG_0091_1.jpg
    IMG_0091_1.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 59
Aqua Blue Metallic

Ik weet je toch niet helemaal, volgens mij is de Aqua Blue Metallic toch lichter van kleur. Het is alleen wt moeilijk om er achter te komen...Ik denk dat ik nog maar eens ga googelen...

De eerste is aqua blue, de tweede is satin grey.
Dus ik denk dat de O2 op de achtergrond satin grey is.
Het wel heel moeilijk te zien zo op een plaatje.

aqua_blue_metallic.jpg

satin_grey_metallic.jpg

Hoi, ik denk dat je gelijk hebt. Op de foto lijkt de wagen donker en dat koppel ik ook aan de satin grey...

MarcoO2

Forumguru
Goed bezig, Steve! Zo krijg je in ieder geval een indruk van het verschil. Ben overigens wel heel benieuwd hoe dat Aqua Blue er in het echt uitziet!

Ik kwam vanmiddag nog een spierwitte nieuwe O2 tegen, een 1.8 TSI-uitvoering. Dat is wel een hele dikke auto in het wit! Kreeg bijna spijt van mijn eigen Anthracite Grey...

EdK

Forumguru
staat er bij jullie skoda dealer geen kleuren zuil ??
De dealer waar ik altijd kom heeft er meerdere staan en daar kun je precies zien hoe de kleur er in het echt uit ziet !

Dus misschien even bij de dealer langsrijden ?

Tja kleuren he.
Ik heb heeeeeel lang getwijfeld.
Heb lange tijd anthracite grijs willen nemen heb uiteindelijk black magic besteld.

Bovenaan Onderaan