Wat een stof hier weer :O. Inmiddels zijn de hierboven omstreden problemen opgelost. Het probleem zat hem voornamelijk in een gescheurde carterontluchtingsslang en een gesprongen vacuüm slang bij de turbo :O.
Afgelopen week is de Octavia bij de garage geweest voor zijn jaarlijkse onderhoudsbeurt en APK. Bij de keuring was ik vergeten om de koplamp units om te wisseln van xenon naar normaal halogeen ivm de hoogte verstelling, ondanks dat is de wagen gewoon goed gekeurd, ze hadden tijdens het keuren het wieltje van de hoogte verstellling even verwijderd (Y). Wel moesten een paar nieuwe banden eronder aan de voorzijde, niet heel vreemd na bijna 20.000 kilometer. Enige wat eraan zit te komen is het vervangen van de stofhoezen van de schokbrekers aan de achterzijde en de remmerij achter moet over 5000 kilometer vervangen worden. Dit laat ik uitvoeren zodra de belastingdienst het geld heeft gestort wat ik terug krijg
(Y).
Dit jaar was het vervangend vervoer een Fabia Combi 1.2 tsi met DSG. Vondt de auto voor een 1200 verrassend rap, ook de DSG automaat reed fijn als je er eenmaal een beetje aan gewent ben. De Fabia reed comfortabel en soepel, echter zou het fijner zijn als de motor minder nadrukkelijk aanwezig zou zijn.
Kreeg bij de garage complimenten over hoe de Octavia erbij staat, voor zijn leeftijd was het een hele nette wagen zeiden ze bij de garage. Vooral de Skoda logo's welke op de grond projecteren bij het openen van de portieren vonden ze heel bijzonder en erg mooi
. Altijd leuk om te horen zulke dingen (Y).