Mijn faab gewrapt en tevreden over het resultaat

Jôh toch... keertje te vaak voorbij gereden door een GL? :bye:

Rij ze zeer regelmatig voorbij inderdaad. meestal zukkelen ze rond de 100 om nog enigsins in de buurt van de 1 op 25 te hangen.
Vind een green line 1.2 nu eenmaal niks en zal het ook nooit wat gaan vinden.
De faab is ook meer voor me vrouw dan voor me eigen. Ik rij er puur weekends es stukkie in om boodschapje of zo. doorde week heb ik mijn eigen bus wel
 

Chatslet

Forumguru
Ach ik denk dat je nog raar zal staan te kijken als iemand zijn Greenline even op de staart trapt en toeren laat maken. De meeste petjes met Polo's en Golfjes weet ik met gemak in de spiegels te houden. Het is en blijft nou eenmaal een TDtje dus als die turbo zijn werk gaat doen heb je nog best koppel en zit er best wat pit in het blokje, en met chiptuning al helemaal.
 

Skoody Boo

Actief lid
En ik juist niet want er is al veel en veel te veel groen op de wegen. Half nedeland zit vol met 3 cilinder pruttelnde, niet vooruit tebranden miljeu bakkies. Dit is gewoon de fabia redline hahaa.

Rij ze zeer regelmatig voorbij inderdaad. meestal zukkelen ze rond de 100.

Donders man hee! Zo weinig brandstofkosten, en dan toch nog harder dan 100. Max koppel al bij 3800 toeren, en alleen wat extra gewicht van de LPG-tankjes. Je zou bijna je greenline willen ruilen!
 

Canon-Eye

Forumguru
(fabialpg) Vind een green line 1.2 nu eenmaal niks en zal het ook nooit wat gaan vinden
Dát hoeft ook niet, natuurlijk. Zie artikel 7 van de grondwet.

Waar ik echter op aansla, is de opmerking "niet vooruit te branden". Dit is namelijk gewoon onzin, om geen sterkere term te gebruiken. In de praktijk doe ik namelijk tot rond de 140 gewoon met de grote mensen (c.q. de zich groot voelende mensen) mee, en dat is in dit land méér dan voldoende. Daarboven kom ik eigenlijk nooit, want dan wegen de kosten niet meer tegen de baten op.

Nou ben ik niet zo iemand die liefst in 7 seconden van 0 op 100 zit - het interesseert me echt niet oftie daar nou 10, 12 of 14 seconden over doet. In de praktijk kan hij gewoon vlot met het andere verkeer mee, en bij verkeerslichten in de stad ben ik toch vaak als eerste weg (ja, ondanks de stop/start!) zonder daar speciaal moeite voor te doen. D.w.z. zonder fanatiek te hoeven planken en poken. Misschien zitten die anderen wel te pitten, dat kan natuurlijk ook...

Dat mijn verbruik overall net bij de 1:20 blijft hangen is uiteraard de consequentie van gewoon meedoen - anderen maken daarin wellicht een andere keuze. Als je rijdt als een 85-plusser, dan kom je misschien wel in de richting van die 1:29 - maar dáár ben ik nog in geen 20 jaar aan toe.:laugh:

Ik wou alleen maar zeggen: beweer nou niet dat het autootje het niet kan, want dát is echt kletskoek. Als hij goed is opgevoed (en als de bestuurder het wil) dan kan er aanmerkelijk meer dan jij lijkt te denken.

<edit>
Rij ze zeer regelmatig voorbij inderdaad. Meestal zukkelen ze rond de 100
Dat is maar de helft van die GL's. De andere helft zie je niet eens - die haal je namelijk niet in... Of ze komen jou voorbij zonder dat je er erg in hebt, want ze rijden zonder GL-aanduidingen (net als ik trouwens).
 

MacManiac78

Forumguru
Sterker nog, ik denk dat een goed ingereden 1.2 TDI een LPG bak stof laat happen. Trekkracht en calorische waarde van diesel is steviger aanwezig. *(Tuhrboow pahwahhhhh!)*
Wisselend rijdt ik als een 85 jarige en dan weer als jochie met een petje achterste voren. En heb het GROENe logo nog gewoon zitten.
 

Chatslet

Forumguru
Haha ik weet het wel zeker. Bij die LPG bak komt het koppel met een beetje geluk eens een keer bij 3000 rpm serieus op gang. Ik heb zelf al ontdekt dat dit bij de 1.2 TDI bij 1800 rpm is met bij 2000 rpm al max koppel wat dan vrolijk door gaat tot zo'n 3200 rpm en dan wordt het tijd om te schakelen. In de volgende versnelling kom je dan ongeveer weer rond de 1800 rpm uit zodat je hem lekker op tempo houd. Als je dat een beetje door hebt is het best een vlotte auto om sprintjes mee te trekken. Zoals ik al aan gaf, menig petje komt mijn Faab niet voorbij of ze moeten al echt in getunede japanse bakken rijden als een Nissan Skyline of Subaru Impresa.
Is altijd wel leuk als ik bij het stoplicht op de linker baan sta en rechts staat er weer eentje met een knalpijp en open luchtfilter die dan ze voorwielen net even over de streep zet zo van haha heb je er weer zo een in ze groene auto, die gaan we er even uit blazen. Alleen dan vliegt de groene auto ineens met piepende bandjes weg en zie ik hem in me spiegels echt moeite hebben om me bij de houden waar na het spelletje bij het volgende stoplicht van voor af aan weer begint. :uitlachen:Heerlijk :smirk:

Maar even voor de TS: Beter kun je met LPG wat voorzichtiger rijden want een auto op LPG is absoluut geen race of stoplicht sprintjes auto. De verbrandingstemperatuur van LPG is namelijk veel hoger dan dat van benzine en de smering en koeling is dan ook nog eens veel minder. Als je regelmatig hoog in de toeren zit en de motor zwaar belast heb je zometeen gaten in de zuigers en verbrande of krom getrokken kleppen. Het is niet voor niets dat ze bij LPG vaak al aangepaste kleppen monteren. Het zou zonde zijn als je je Faab zoals je hem nu hebt met al het werk wat je er in hebt gestoken zometeen weg gaan moeten doen omdat de motor helemaal op is.
 
en voordat je het weet (w)rept iedereen ergens anders over ;)

Trouwens ik vindt het niks maar ja dat is mijn mening :eek:
 

MacManiac78

Forumguru
Hahahaa.... ietswat overdreven omschreven. Maar wel leuk. Vergeet niet dat je ongetuned MAAR +/- 80 pk hebt en +/- 185 Nm. Een standaard 4 pitter heeft minimaal 20 paarden extra en al gauw 30 Nm meer. Die trek je er niet uit met een Fabia. Daar is de Faab domweg te zwaar voor. Maar bijhouden gaat prima. Broerlief heeft een gekietelde Bora (115 Pk) met nu 165 Pk met 330 Nm. Vanaf stilstand ben ik geheel weg, turbo fluit continu aanwezig fluit zwelt aan, blaast een kleine roetwolk en is weg. Rollend kan ik hem bijhouden als hij z'n best niet doet. Je hebt dus echt geen Impreza of Skyline nodig. Bijhouden gaat, maar met elkaar gummen redt de Greenline echt niet.
 

Chatslet

Forumguru
Hangt er ook van af wat je naast je hebt staan. Het zijn juist die Polo's en Golfjes van 10+ jaar oud waar ze dan een Remus brulpijp onder hangen en een subwoofer in de kofferbak bouwen. En ja, die trek je er met een Greenline uit als het moet omdat een atmosferische benzine motor het in de meeste gevallen gewoon minder snel weg is als een kleine TDI. De meeste petjes hebben geen blok met turbo onder de kap en rijden al helemaal niet in een Bora. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat ik bijvoorbeeld geen Bora 1.6 TDI ga bijhouden.
 

MacManiac78

Forumguru
Whahahahaaaa
Mooi!
And SO TRUE!
Een oude Golf GTI pak je inderdaad wel ja. Ik had het niet gedacht maar na een trage start (Ik was vergeten zo snel even de ASR uit te zetten) pakte ik het druk om zich heen kijkende petje in zijn 'sprint'. Volgens hem kwam dit doordat hij misschakelde. Met een glimlach zei ik hem: "Sjoeeerrrrrr! DAT zou ik ook hebben gezegd!":cool:

Maargoed, we dwalen een beetje af geloof ik. Het gaat hier om de wrap, zonder saus, vlees en groente.
 

Skoody Boo

Actief lid
hm, tegen de tijd dat een petje in z'n oude golf GTI er uit wordt getrokken door een fabia greenline moet hij van mij z'n petjesdiploma inleveren, en krijgt hij hem pas terug als hij z'n herkeuring op het onderdeel toeren maken met een voldoende heeft weten af te ronden. Pretentieloosheid is prima, maar ook voor een petje is er een ondergrens.
 

Max5

Senior Member
Haha, kom nou toch mensen. Hard roepen dat een Fabia GL snel is doet een béétje geforceerd aan.
Als je snel wil rijden, had je geen Fabia moeten kiezen (ook geen 1.4 btw.).
Met m'n GL heb ik geen enkele pretentie bij het stoplicht...

Die wrap is overigens netjes :xyxthumbs:
(al zijn het de spreekwoordelijke wolfskleren IMHO).
 
Tjongejonge heb geloof ik heel wat losgemaakt, Sorry voor de mensen die in een greenlin faab rijden en ik tegen het zere been heb geschopt. Was niet mijn bedoeling.
Maar weet natuurlijk niet wat jullie voor de greenline reden, maar blijf er bij de greenline is niet snel. en zuinig? niet zuiniger dan een gewone 140pk tdi. Reed met mijn golf stevig doorstampend ook 1 op 20. Mijn v70 d5 die ik voor de skoda had reed ik ook 1op 17.5 mee. Maar dat was tenminste een motor. met 5 cilinders en 200+ pktjes.
Maak me absoluut geen zorgen ommijn faab op gas. Bewust gekozen voor een 1.6, deze worden door vag zelf ook gebruikt voor de gas auto's.
en wie al eens een stoplicht sprintje wil?? die hoor ik wel dan gaan we ff afspraakje maken.
En straks de wegenbelasting weer betaald moet worden wil ik nog wel eens weten wie er nu voordeliger rijd.
ik blijf lachen bij de pomp.
Om die reden heb ik ook bij toeval deze faab gekocht, niet om de mooie auto. maar de prijs was laag de km stand ook, de vrouw rijd er lekker in, en de honden passen in de kofferbak. had ook voor het zelfde geld een heel ander merk kunnen worden.
En het lpg rijden doe ik al heel wat jaren, en weinig tot geen problemen gehad. met diverse auto's
Ik zelf hou gewoon van een dikkere diesel of gas en benzine, de 3 cilinder zal er in mijn geval dan ook niet komen. Maar een ieder die er blij mee is gun ik dat van harte.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar weet natuurlijk niet wat jullie voor de greenline reden
Een simpele doch smaakvolle Octavia 1.9Tdi Combi Businessline met DSG-6.
Maar die was van de zaak, en eenmaal gepensioneerd zijnde moet ik het gewoon zelf betalen.

Hetgeen mij brengt op enkele andere zwaarwegende argumenten om in 2011 voor de GL te kiezen:
1) méér auto/luxedingetjes en nog steeds veel ruimte voor minder geld, want geen BPM;
2) (op z'n minst enkele jaren) lagere vaste kosten, want geen MRB.

En als die MRB eenmaal weer wél betaald moet worden, heb ik in elk geval al een best bedrag uitgespaard - en zelfs dan ligt het omslagpunt nog beneden mijn huidige jaarkilometrage dus ik hoef 'm niet weg te doen in een mogelijk ietwat overspannen markt. Hij rijdt gewoon zoals ik 't wil, dus ik blijf er lekker in rondkarren... (totdat de postcodekanjer een keertje binnenrolt - maar da's een geheel andere en tamelijk utopische situatie:smirk:).
 

Skoody Boo

Actief lid
Tjongejonge heb geloof ik heel wat losgemaakt, Sorry voor de mensen die in een greenlin faab rijden en ik tegen het zere been heb geschopt. Was niet mijn bedoeling.
Niks aan de hand hoor. Beetje wederzijds overdrijven. En dit soort reacties laat ook zien dat je gewoon een goede auto hebt gekocht, die idd ook sneller is.

en wie al eens een stoplicht sprintje wil?? die hoor ik wel dan gaan we ff afspraakje maken.
heb je een dergelijke vol-automatisch verkeersregulerende installatie in Akkrum?

Maar een ieder die er blij mee is gun ik dat van harte.
Natuurlijk. Dat zal de greenliners deugd doen.
 

Chatslet

Forumguru
@fabialpg: Dat afspraakje wil ik me de volgende meeting wel aan wagen. Jouw Faab tegen mijn Greenline, circuit afhuren en gaan, de verliezer betaald.
 
Bovenaan Onderaan