Mijn faab gewrapt en tevreden over het resultaat

Ik ga graag de uitdaging aan. Maar omdaar nu een circuit vor af te huren? Lijkt me beetje overdreven. Gewoon bij de stoplichten is prima wat mij betreft.
As weekend ben ik in walibi sixflags vagmeeting. Je kan me herkennen aan de auto:rockon:
 
ook ik heb grote schik.
En binnekort een wedstrijdje[:super:QUOTE=MarcoO2;280459]Al lezend kan ik een dikke glimlach niet onderdrukken. Bedankt allemaal! ;)[/QUOTE]
 
Zeg ook niet dat de mijne snel is maar wel sneller dan de 1.2. Draaide toch net tegen de 200 op de teller vond ik niet tegenvallen. Zal een 190 echte zijn heb het niet gechecked. heb trouwens een 1.6.
Heb m ook niet voor de snelheid meer voor de fun bij het tanken dik 500 km voor een bedrag van een 30 euro. Zo blijft tanken leuk.
 

Canon-Eye

Forumguru
dik 500 km voor een bedrag van een 30 euro
Ik heb m'n verbruiksexcelletje er maar weer even bijgepakt.

Per km geef ik 6,8 cent uit aan die (t.o.v. LPG) dure diesel - da's ook €34 per 500 km.

Voor die €4 extra aan brandstof koop ik toch het een en ander:
- het rijdt (voor mij althans) een stuk relaxter (redelijke trekkracht in 1 en 2 vanaf 15/1600 rpm, in hogere versnellingen trekt hij heel behoorlijk vanaf 2000+ rpm);
- geen lpgtank op de plaats waar ik nu een volwaardig reservewiel heb liggen (en dat is een eis, wat mij betreft), dus per saldo meer bagageruimte;
- tankbeurten om de 900 à 1000 km, dit is (vooral in het koude/natte seizoen) voor mij een belangrijk pluspunt.

Drie voor mij doorslaggevende overwegingen om lpg te vermijden.

En dat ik niet aan de 200 km/h kan komen?
Ach, in een moment van jeugdige onbezonnenheid op de Duitse A31 kwam ik aan een dikke 170 tomtom-km/u. Mooi zat (voor een keertje). In de praktijk is een CruiseControlsnelheid van 135-140 prima te doen. En dan hoef je - althans buiten NL - ook minder te remmen en weer op te trekken. Binnen NL rij ik, als de omstandigheden het toelaten, standaard de geldende maximumsnelheid plus 2 tot 5 km (volgens de tomtom).
Oftewel optimaal opschieten zonder noemenswaardige kans op bekeuringen...
 

RefleCs

Forumguru
<OFF TOPIC> De essentie waar dit topic over gaat is volledig weg met de discussie over het al dan niet snel zijn van een Greenline. Heren zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om on topic te gaan en de discussie over de snelheid van een GL en andere faabs in een appart draadje voort te zetten of misschien beter nog via PM? </OFFTOPIC>

Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is wat zo'n wrap van een gedeelte van je auto nou eigenlijk kost. Is er iemand die een kostenraming kan geven? Wellicht afhankelijk van het te wrappen oppervlak.
 

MacManiac78

Forumguru
Ghehehe..... wat betreft het zere been, daar heb ik geen last van. LPG is gewoon wat trager dan diesel. Mja.... in een LPG kan ook benzine..... en dan ben ik als GL rijder weer weg. Alles heeft z'n voors en tegens. En euhmmmm..... in Opa 85+ stand rijdt de GL toch echt heel wat zuiniger dan de 140 pk versie.
Als ik doortrap haal ik het verbruik van een Hummer. :winkie:
 

Chatslet

Forumguru
Ik ga graag de uitdaging aan. Maar omdaar nu een circuit vor af te huren? Lijkt me beetje overdreven. Gewoon bij de stoplichten is prima wat mij betreft.
As weekend ben ik in walibi sixflags vagmeeting. Je kan me herkennen aan de auto:rockon:

Een stoplichtsprintje is gewoon recht toe recht aan en dan zal je met een hogere top uitiendelijk de Greenline voorbij gaan. Wat ik eigenlijk wil laten zien is de koppelingscurve van de Greenline en dat gaat het beste en het veiligst op een circuit met lekker veel bochten. Dan zal je zien dat de Greenline helemaal niet zo sloom is en dat de bakverhoudingen nog geen eens zo gek zijn. We kunnen ook eens een open dag op circuitpark zandvoort pakken. Lijkt me sowieso een leuke plek voor een meeting.
 

MacManiac78

Forumguru
Whahahaaaaa!
:uitlachen:



Neeeeej Skoody.... hij bedoelt de koppelcurve met het toerengebied in Nm. :2133:

Koppeling op laten komen is misschien spannender..... de mate van slijtage in cm en de achterstand die je daardoor hebt opgelopen. :tongue:
 

Chatslet

Forumguru
Ah zie het nu ook, prachtig een telefoon die zelf woorden gaat af maken :smiley29: zijn al eens rare boodschappenlijstjes van gekomen :shocked:
 

Noord26

Forumguru
Detail: elke 1.2 Tdi doet minimaal 80pk en 195Nm op een rollenbank, zonder aanpassingen. Mijne doet er 81pk/199Nm. Dus ruim meer als opgegeven. Met chipje ruim 100pk en rondom 240Nm. Echter heb ik die er niet meer in zitten.
 

RefleCs

Forumguru
@ RefleCs, Was ff zoeken maar heb de quote gevonden

Ah dankje. Door al het gezever over welk model nou sneller is is me deze post volledig ontgaan.

@Hetzer. Dankje! Wellicht kan je de off topic posts wissen uit deze discussie of verplaatsen naar een nieuwe discussie?
 

Skoody Boo

Actief lid
Door al het gezever over welk model nou sneller is is me deze post volledig ontgaan.

Is gewoon post nummer 13, en dat gezever komt er pas na. In z'n algemeenheid heb je wel een punt, maar in dit geval zelf niet. Ik vind het ook uitmaken dat de topicstarter zelf een beetje meezevert. Maar nu is het idd wel weer genoeg geweest, terechte hint van Hetzer.
 
gezever of niet soms loopt een forum es iets anders dan het beginnende onderwerp. Zie daar niet zo'n probleem in. Maar zal niet verder er meer op ingaan en vanafnu in de leesmodus staan
Binnenkort nieuwe foto's want bijna vakantie en dan schroefsetje er onder en een lowrider maken. En de brede wielen er onder. Zal nog her en der wat uitgerold en of gespoten moeten worden om de achter velgen passend te krijgen.
Maar is me vakantie ook weer nuttig besteed
 
Bovenaan Onderaan