Mijn O3 1.6TDI DSG EBL

brhahlen

Actief lid
Meer foto's volgen dit weekend, dan heb ik even tijd (en licht) om een paar foto's te schieten.

Wel een vraag voor de anderen met de Xenon:
Hoe "hoog" komen jullie lichtbundels? Ik heb namelijk het gevoel dat die van mij te hoog staan afgesteld (als dat al kan) en krijg ook met enige regelmaat gesein naar me toe van tegenliggers. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Joske

Forumguru
@brhahlen

staat je grootlicht-assistent dan actief of niet? Ik had trouwens dat zelfde idee dat mijn xenon nogal "nipt" staat afgesteld qua hoogte maar ik ontvang geen "signalen" van mijn tegenliggers ;)

P.S. grootlichtassistent gebruik ik helemaal niet, heeft geen zin mijn inziens. En al zeker niet met xenonverlichting aan boord ;)

brhahlen

Actief lid
@brhahlen

staat je grootlicht-assistent dan actief of niet? Ik had trouwens dat zelfde idee dat mijn xenon nogal "nipt" staat afgesteld qua hoogte maar ik ontvang geen "signalen" van mijn tegenliggers ;)

P.S. grootlichtassistent gebruik ik helemaal niet, heeft geen zin mijn inziens. En al zeker niet met xenonverlichting aan boord ;)
Grootlicht-assistent heb ik niet. Want daar heb je de camera voorop nodig (en dat is dat vinkje dat ik vergeten was :) ).

Ter illustratie: Op de snelweg verlicht mijn Xenon de borden boven de weg vanaf een meter of 300 al behoorlijk goed, en de schaduw van de auto voor mij zie ik er ook op :)

Joske

Forumguru
Daar heb je geen camera voorop voor nodig hoor.. kan ik gewoon aanzetten in mijn O3 en ik heb geen camera :)

MartijnW

Actief lid
Foto's van de binnenkant volgen nog, was er gister geen weer voor :)
Ik heb, helaas, geen Lane Assist. Ben dat vinkje vergeten te zetten en het lijkt er ook niet op dat er een camera achter mijn spiegel zit (maar dat check ik nog wel).

Binnenkort maar een SD Kaartje kopen dan :)

Updaten kan ook per USB-stick heb je geen SD-kaartje voor nodig.

MartijnW

Actief lid
Hoe zie je dat? Want ik kan de versie op mijn scherm niet matchen met wat er op navigation.com staat, maar dat ligt, zeer waarschijnlijk aan mij :)

Ik heb jouw versienummer vergeleken met mijn versienummer op scherm van de navigatie en die matchen. Er komt "slechts" twee keer per jaar een update uit en ik heb de laatste versie daarvan op mijn navigatie staan en die komt van navigation.com ;)

Joske

Forumguru
Dat zou ik weleens willen weten hoe dat gaat dan. Volgens mij heb je wel degelijk een aparte module nodig voor de grootlichtassistent
geen idee eigenlijk.. misschien heb ik toch een camera in de spiegel zitten dan??

dan kan ik misschien nog andere dingen laten activeren ook :pieker:

@Antera kom er eens in ;)

(ik heb geen lane assist maar wel grootlichtassist, kan ik dan nog andere zaken laten activeren mbhv VCDS?)

brhahlen

Actief lid
Ik heb jouw versienummer vergeleken met mijn versienummer op scherm van de navigatie en die matchen. Er komt "slechts" twee keer per jaar een update uit en ik heb de laatste versie daarvan op mijn navigatie staan en die komt van navigation.com ;)
Kijk, dat is de beste manier :)
Thanks!

geen idee eigenlijk.. misschien heb ik toch een camera in de spiegel zitten dan??

dan kan ik misschien nog andere dingen laten activeren ook :pieker:

@Antera kom er eens in ;)

(ik heb geen lane assist maar wel grootlichtassist, kan ik dan nog andere zaken laten activeren mbhv VCDS?)
Heb je misschien toch nog een verrassing zo op de vrijdag :)

micky

Forumguru
Grootlicht-assistent heb ik niet. Want daar heb je de camera voorop nodig (en dat is dat vinkje dat ik vergeten was :) ).

Ter illustratie: Op de snelweg verlicht mijn Xenon de borden boven de weg vanaf een meter of 300 al behoorlijk goed, en de schaduw van de auto voor mij zie ik er ook op :)
Dat komt doordat het xenon is, dit zie je veel beter terugkaatsen op de borden, maar ga anders voor de zekerheid even langs de dealer

Antera

Donateur
Auto's met een camera in de voorruit kunnen verkeerdbordherkenning krijgen maar deze camera is alleen aanwezig indien je Lane Assist hebt. Daarnaast kan je dan ook grootlicht assistent activeren, maar ook hiervoor geld zal je auto standaard Lane Assist moeten hebben anders niet mogelijk

Joske

Forumguru
Auto's met een camera in de voorruit kunnen verkeerdbordherkenning krijgen maar deze camera is alleen aanwezig indien je Lane Assist hebt. Daarnaast kan je dan ook grootlicht assistent activeren, maar ook hiervoor geld zal je auto standaard Lane Assist moeten hebben anders niet mogelijk
Hoe werkt mijn grootlichtassistant dan Mark? :)

andrehj

Forumguru
krijg ook met enige regelmaat gesein naar me toe van tegenliggers. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Als je regelmatig seinende tegenliggers hebt is dat een duidelijk teken dat je lampen te hoog staan. Zeker met af-fabriek Xenon is dat enorm irritant, omdat deze zo fel zijn. Snel even naar de dealer dus om ze wat naar beneden te laten stellen.
Ik heb ook Xenon, maar naar mij wordt namelijk nooit geseind, terwijl mijn eigen zicht toch meer dan prima is.

Antera

Donateur
2 vormen aanwezig:

Grootlicht asssistent merkt en ziet of er een tegeligger aan komt of niet. Als dat zo is en grootlicht word gedragen dan word grootlicht uit geschakelt totdat de tegenligger verdwenen is. Dit merkt hij aan de hand van de lichtintensiteit of het herkennen van tegenligger.

Dynamic LightAssist (DLC) is een doorontwikkeling van Volkswagen’s reeds verkrijgbare grootlichtassistent. Switchen tussen grootlicht en dimlicht is hiermee niet langer nodig. De in de voorruit geïntegreerde camera ‘herkent’ tegenliggers, vervolgens is er een speciale maskeringvoorziening in de Xenon-koplamp dat het samen met de zijdelingse bewegingsmogelijkheid van de dynamische bochtverlichting mogelijk maakt om de lichtbundel om de tegenligger heen te leiden (links en rechts). Op deze manier wordt de tegenligger dus niet verblind. Volkswagen beweert dat hun systeem in tegenstelling tot andere soorten – zij die ‘slechts’ verschillende lichtbundels voor stad, land en snelweg bieden – veilig is omdat de bestuurder blijft profiteren van maximale lichtopbrengst en dus zicht naar voren.

Frank

Forumguru
Volgens mij zijn er twee soorten cams: die voor grootlicht assistent is anders dan de lane assist cam

Bovenaan Onderaan