Mijn O3 1.6TDI DSG EBL

brhahlen

Actief lid
Ondertussen ruim 3000 (zeer fijne) kilometers er op zitten.
Heb de automatische parkeerhulp uitgeschakeld, want die schakelde op de meest "rare" momenten in (in de file, bijvoorbeeld).
De auto rijdt nog altijd heerlijk en begin hem nu ook soms een beetje te "testen", kijken hoe de bochtjes gaan, hoe snel het gas reageert in situaties, etc. Tot nog toe nog geen onvoorspelbare reacties gehad, dus wat mij betreft heerlijk :)

Van het weekend ook de auto een beetje "ingeruimd", want zo stond de koelbox nog netjes in zijn doos te staan en het kratje met "handige zaken", stond ook nog los in de auto.
Nu heb ik, als onderdeel van het bagage-pakket, ook de nettenset erbij gekregen. En ik heb een mooie dubbele laadvloer.
Heeft iemand deze combinatie ook en de netten op de juiste manier in de auto gekregen? Want daar wordt ik nog niet helemaal wijs uit, ook niet icm de handleiding...

• Leuk
Waarderingen: CDK

brhahlen

Actief lid
Nieuw jaar, nieuwe kansen, ondertussen ruim 11.000KM op de teller, dus het tikt lekker aan.

Nog steeds zeer tevreden over de auto! Rijdt heerlijk, het panorama-dak zorgt voor een bak extra licht waar ik blij van word en de stoelen zitten ook heerlijk :).

Laatst bij de dealer geweest om het, hier op het forum bekende, probleem met één van mijn koplampsproeiers te laten fixen. Deze ging namelijk niet helemaal goed naar binnen na het sproeien. Zonder problemen opgelost, dus ook daar zeer tevreden over.

Gelijk even gevraagd hoe ik mijn nettenset zou kunnen bevestigen, want daar kwam ik zelf niet uit. Wat blijkt: als je een dubbele laadvloer hebt, zoals ik, dan kan je de nettenset niet gebruiken, want de bevestigingspunten bevinden zich dan achter de "dubbele-laadvloer-ophouders", zeg maar. Wel jammer dat dan de netten überhaupt worden geleverd, maar ja, it happens...

Gemiddeld verbruik: 1 op 17,3 / 5,786 op 100
Volgens mijn berekeningen zou ik 865KM op één tank moeten halen, wat mij eigenlijk te weinig lijkt... Maar dat kan ook met de winterbanden te maken hebben...
Zo sportief rijd ik nu ook niet... CC staat 5km boven de toegestane snelheid en af en toe wil het gas wat dieper ingetrapt worden...
Meer mensen met een 1.6TDI DSG die verbruikscijfers hebben?

brhahlen

Actief lid
Het is alweer even geleden dat ik een update gedaan heb, maar ja, als er niks bijzonders te melden is, dan is er niks bijzonders te melden :-)

Heb er nu al ruim 31.000 KM opzitten. Zeer fijne kilometers nog altijd en nog altijd geen problemen ondervonden, zoals gezegd. Het verbruik met zomerbanden is wel een stuk fijner dan met winterbanden, dat scheelt meer dan ik verwacht had.

Een klein dingetje dat ik nu heb, maar nog niet weet waar het aan ligt, is dat de adressen van mijn contacten van mijn telefoon, niet meer als reisdoel worden weergegeven in de navigatie. Nu kan dat ook komen omdat ik wat op mijn telefoon heb zitten prutsen.
Alle contacten zijn van het ene naar het andere account gegaan, dus misschien dat het daar aan ligt. Even het boekje nog een keer doorlezen.

Gemiddeld verbruik: 1 op 17,557 / 5,708 op honderd
Gem verb met zomerbanden: 1 op 18,488 / 5,413 op honderd

Bovenaan Onderaan