Mijn Superb 2.0 TSI 4x4 blijft trillen op hogere snelheden . tussen de 130 en 170 km/h

Duijzer

Donateur
Heb je de wielen al eens gebalanceerd aan de auto? Als een velg bijvoorbeeld niet helemaal lekker op de naaf zit, komt er bij balanceren niets uit, maar trilt hij toch.

En dan vanaf de wielen terug uit werken. Aandrijfassen, differentieel, koppelingen, bak.

haassie

Forumguru
loopt de motor wel gewoon trillingvrij? Stationair. Heb ook een aantal video’s gezien waarbij een of beide magneten voor de nokkenas vervuild waren en niet goed hun werk deden. Ik wil hier eens naar gaan kijken omdat mijn motor stationair ook een lichte trilling heeft….blok trilt ook zichtbaar bij stationair…is dat normaal voor deze motoren? Kan me niet herinneren dat ik dat had op m’n vorige cdaa 1.8 tsi

Zoals beloofd een update van het onderzoek naar de vibraties zoals beschreven. We hebben een uitgebreide proefrit gemaakt met en zonder de haldex stekker aangesloten . De conclusie is geen verschil. Haldex is het probleem dus niet.
De monteur gaat er over nadenken. en navraag doen. Iemand nog sugesties?
Met het uitschakelen van de haldex blijft de cardanas nog wel meedraaien toch?
Zit het probleem niet in de lagers van de cardanas?
Ik heb een touareg v10 gehad die had op een gegeven moment ook een kapot lager in de cardanas had wat op den duur steeds meer ging trillen en op het laatst zelfs ging klapperen bij belasting/optrekken.

Bovenaan Onderaan